Hvad skal der til?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 27-07-06 22:55

Hej.

Sønnen spiller C&C General + C&C Zero Hours. Eller forsøger på det. Han
hyler og skriger konstant over, at det crasher (han er 6 år så det er
nærmest jordens undergang)

Hvilken maskine skal jeg have for at det kan køre som det skal, og uden at
det går ned?

Vi har pt. en P4 2800 MHz, 1 GB RAM, GeForce 6600GT grafik. Umiddelbart
synes jeg, at det er lidt underligt at C&C stiller så høje krav. Han spiller
uden problemer COD, MOHAA, BF2 uden problemer. Dog ikke i højeste opløsning

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-07-06 23:07

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> crashed Echelon
writing news:44c93646$0$823$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> Umiddelbart synes jeg, at det er lidt underligt at C&C stiller så høje
> krav. Han spiller uden problemer COD, MOHAA, BF2 uden problemer. Dog

At spillet crasher betyder jo ikke maskinen er underdimensioneret, men kan
være alt fra dårlig installation til forkerte indstillinger i spillet.

Måske du skulle overvåge et hans spil og se hvad der rent faktisk sker.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-07-06 23:38

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes jeg, at det er lidt underligt at C&C stiller så høje krav. Han
> spiller uden problemer COD, MOHAA, BF2 uden problemer. Dog ikke i højeste

Det er ikke computerens størrelse, der er noget galt med. Jeg har
installeret ovenstående på pc.er under det halve af din størrelse, hvor de
kørte upåklageligt.
Så du skal finde fejlen et andet sted. Hvordan crasher den, hvad skriver den
osv.

Kurt

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 28-07-06 10:20

> Så du skal finde fejlen et andet sted. Hvordan crasher den, hvad skriver
> den osv.

Jeg har selv spillet C&C, og det varierer lidt hvordan det crasher. Nogle
gange er det i selve videosekvensen før hver bane. Men de fleste gange, er
det efter man har spillet i ca. 10 min. Det er som om, at den fylder
grafikkortet, og derefter står og skriver / tømmer en fil. I hvert tilfælde,
kan der gå 30-60 sek. hvor der intet sker...så hakker den sig igennem et par
billeder, hvorefter det gentager sig.

Mvh

Jasper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-07-06 20:44

> [...]
> tilfælde, kan der gå 30-60 sek. hvor der intet sker...så hakker den sig
> igennem et par billeder, hvorefter det gentager sig.

Når den crasher, hvad gør den så? Lukker den eller??
Hvis den lukker ned og genstarter, så prøv at højreklikke på denne computer
og vælg fanen Avanceret og derefter Indstillinger under punktet Start og
genoprettelse. Derefter fjerner du fluebenet ud for Genstart automatisk.
Så burde den efterfølgende når den crasher komme med en blå skærm, hvor den
skriver nogle fejlkoder. Det kan ligne volapyk, men kan ofte være en
ledetråd til, hvor man skal starte med at lede efter fejlen.
Skriv fejlkoderne ned og led på google eller send dem her.
Fejlkoderne står typisk foroven og af og til kommer der længere nede endda
et konkret hint om, at der er en bestemt fil, som forårsager fejlen. Men der
er mange muligheder.
Prøv evt. allerførst at afinstallere grafikkortdriveren og installer en
anden version. Det er ikke altid, at den sidste nye er den bedste.

Kurt

Fra : JK

Dato : 28-07-06 10:32

On Thu, 27 Jul 2006 23:55:17 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
>uden problemer COD, MOHAA, BF2 uden problemer. Dog ikke i højeste opløsning

Du kan prøve at spørge på et web-baseret forum hvor mange spillere
kommer.

F.eks. http://www.tweak.dk/forum/board.php?boardid=1

hvor du lige skal registrere dig før du kan lave indlæg (gratis).

Men husk lige at fortælle noget mere:

software: hvilket styresystem (windows XP home f.eks.), er der
opdateret m. sp2 (directx 9 er med den)

hardware: hvilket bundkort, hvilket lydkort, hvilken grafikkort-driver
(nvidia.com seneste eller hvilken driver)

Der er mange krinkelkroge i dit problem. Det kan ofte være nogle
drivere, der spænder ben.

Hvis det altså ikke er et termisk problem m. grafikkort eller cpu
eller strømforsyning.

mvh

John

Fra : Brian K

Dato : 28-07-06 23:31

> [...]
>
> Sønnen spiller C&C General + C&C Zero Hours. Eller forsøger på det. Han
> hyler og skriger konstant over, at det crasher (han er 6 år så det er

Er der ridser i CD skiven?

Prøv at køre programmet i Win98 emulation (hvis du ikke ved hvordan så
spørg)

Hent evt No-CD cracken (så skal den ikke ud og læse på CD skiven)

Alternativt - kan du slette programmet - slette alt i registreringsdatabasen
der relatere til spillet - og derefter gen installere spillet.

Jeg er 100% sikker på at det ikke skyldes din PC (da alle andre spil virker
og maskinen har RIGELIG "krafter")

Håber at det lykkes

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-07-06 23:38

> Prøv at køre programmet i Win98 emulation (hvis du ikke ved hvordan så
> spørg)

Lyder som en fin idé. Det havde jeg ikke skænket en tanke.

> Hent evt No-CD cracken (så skal den ikke ud og læse på CD skiven)

Bruger allerede Deamon Spillet er dog org.

> og maskinen har RIGELIG "krafter")

Så sparer jeg, indtil videre de penge

> Håber at det lykkes

Takker

/Jasper

Fra : Brian K

Dato : 30-07-06 01:53

> Bruger allerede Deamon Spillet er dog org.

Det er ikke det samme - søg i google på no cd crack (og spillets navn)

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 30-07-06 22:50

> Det er ikke det samme - søg i google på no cd crack (og spillets navn)

Har et par stykker fra "gamecopyworld" til C&C Zero.

Jeg har nu prøvet at køre spillet som win98 emu. Men skidtet vil ikke
starte! Der sker intet... Den org. CD sidder i (testede med det første C&C
Generals).

Herefter prøvede jeg Zero med et noCD crack. Hér kommer der en boks, der
fortæller at "You must run the game from its install directory"

Måske skal begge spil geninstalleres?

Jeg bruger XP pro. højreklik på C&C ikon > kompalitet > kør som win 98. Var
det ikke det du mente? Eller skal jeg starte en komplet win98 emu igennem
XP. Prøvede engang at køre en win2000 emu, da jeg brugte Linux, og det
bruger jo en masse kræfter, så det er sikkert ikke det, du er ude efter?

Mvh

Jasper

Fra : Brian K

Dato : 31-07-06 21:24

> Jeg bruger XP pro. højreklik på C&C ikon > kompalitet > kør som win 98.
> Var det ikke det du mente?

Ja

Tror jeg ville geninstallere spillene.

mvh