7950GX2 eller 7900GTx SLI
Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-07-06 00:41

Hejsa,

Jeg skal have opgraderet mit grafikkort, og overvejede noget SLI (7900GT evt
GTX). Men her til aften fandt jeg et jeg ikke har set før 7950GX2.
Det virker til at være et sammenbygget kort, og til 4000,- er det noget
billigere end 2xGTX der koster 3000,- pr stk.

Men hvor effektivt er sådan et 7950GX2 kort egentligt, og er der nogle
uforudsete problemer ?
De tests jeg har fundet giver alt mellem 120-180% af et 7900GTX kort :o/

Årsagen til kraftkarlen, er at jeg har to skærme, så jeg kunne godt bruge
noget der kan trække 2560x1024

- Tom

Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-07-06 02:08

> [...]
> Det virker til at være et sammenbygget kort, og til 4000,- er det noget
> billigere end 2xGTX der koster 3000,- pr stk.

Fandt lige ud af at det er to 7900GT kort der er bygget sammen, og så er
prisen pludseligt meget nær hinanden 4000vs 2x2000...

Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-07-06 02:11

i forlængelse af tidligere rettelse... er de 7900GT kort til 2000,- kun med
256MB - et 512MB kort koster 3000 på edbpriser. så prisforskellen er igen
50% på 7950gx2 vs 7900GT SLi (2x512MB løsning)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-07-06 06:36

Tom Nielsen wrote:
> Men hvor effektivt er sådan et 7950GX2 kort egentligt, og er der nogle
> uforudsete problemer ?
> De tests jeg har fundet giver alt mellem 120-180% af et 7900GTX kort :o/

Er det ikke også meget godt? det er sådan SLi er.

> Årsagen til kraftkarlen, er at jeg har to skærme, så jeg kunne godt bruge
> noget der kan trække 2560x1024

SLi virker vist stadig kun med en skærm.. ved ikke om et 7950GX2 kan
hitte ud af at køre med de to GPU'er til hver sin skærm..

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 26-07-06 14:20

Grafik kortet bliver meget varmt, default er 85c Det Afgiver derfor en del
Varme til de omkring ligende komponenter

Jep jeg har et 7800GTX og det trækker alle spil max,

> Er det ikke også meget godt? det er sådan SLi er.
Hvis valget stod mellem 7900GTX / GT i SLI. Ville jeg tage 7950GX2 Så er det
hele
samlet på et kort og dine muligheder med valg af bund kort er derved
udvidet.

Det udelukende grafik kortets softwaren i FX windows XP du sætter den op til
at køre med to skærme og har intet at gøre med hvor hurtig din GPU er

> SLi virker vist stadig kun med en skærm.. ved ikke om et 7950GX2 kan
> hitte ud af at køre med de to GPU'er til hver sin skærm..
Det kan den

Venligst Glenn.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-07-06 15:38

Glenn Hagedorn wrote:
> Jep jeg har et 7800GTX og det trækker alle spil max,

Også Oblivion? (som et 7900GTX i SLi dårligt kan trække;)

// Hans

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 26-07-06 22:11

> Også Oblivion? (som et 7900GTX i SLi dårligt kan trække;)
> // Hans
Jeg har overvejet at købe det spil, har læst at grafikken er fremragende
og ja jeg har set folk brokke sig.
Det er også af stor betydning at PCen er ordentlig afstemt.
Testen her viser et 7900GT klare sig med 32 FPS. i 1200 * 1600
7900GT kortet svare til mit 7800GTX
Link: http://www.edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200606151300

Venligst Glenn.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-07-06 15:28

Glenn Hagedorn wrote:
> [...]
> Det er også af stor betydning at PCen er ordentlig afstemt.
> Testen her viser et 7900GT klare sig med 32 FPS. i 1200 * 1600

Det kører sådan set også ok på et 7900GT-kort.. det hakkeri der er
tilbage er noget manglende precaching af textures, dvs. man bør lige
snorre en omgang når man kommer ind i et nyt område for at få den
til at loade det hele.

// Hans