Oblivion - hvilket AGP kort?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-07-06 18:12

Jeg har en Athlon 2000+ med 512 mb RAM, et Geforce 4 TI4200 og Windows 2000.
Den er for sløv til at køre Oblivion ordentligt. Jeg regner med det må være
grafikkortet der er bedst at opgradere (og evt. RAM en?), så hvad giver
mest for pengene? Og er det mest pointe i at købe nyt eller brugt?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-07-06 18:36

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> regner med det må være grafikkortet der er bedst at opgradere (og
> evt. RAM en?), så hvad giver mest for pengene? Og er det mest pointe

Et brugt 6600GT kort ville være mit bud.

For 5-600kr kommer du langt, og du smidder ikke penge væk på et kort som er
overkill, men stadigvæk markant kraftigere end et ti4200.

512MB RAM rækker stadigvæk langt, så klap hesten på den konto.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-07-06 19:56

Sune Storgaard wrote:

> Et brugt 6600GT kort ville være mit bud.

Hvilke kort ligger ydelsesmæssigt op af det? Når man køber brugt er det godt
at have mere end en model at vælge imellem.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-07-06 20:36

Lasse Jensen skrev:

> Hvilke kort ligger ydelsesmæssigt op af det? Når man køber brugt er
> det godt at have mere end en model at vælge imellem.

Dertil er tomshardware ganske god :)
http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/page4.html

Synes nu valget i din situation er ganske oplagt, men det er selvfølgelig
dit valg .

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-07-06 20:38

Sune Storgaard wrote:

> Dertil er tomshardware ganske god :)
> http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/page4.html
>
> Synes nu valget i din situation er ganske oplagt, men det er selvfølgelig
> dit valg .

Både og, for det kommer jo også an på hvad folk har at sælge ud af. Men
mange tak for hjælpen.