forskel på "alm grafikudgang & DVI output ~
Fra : Brian K

Dato : 21-07-06 17:32

Hej

Hvad er forskellen på den alm og gamle udgang på et grafikkort og på DVI
output ?

Jeg har lige erhvervet mig et: WinFast PX7600 GS TDH og til min overraskelse
er der kun 2 stk DVI output, og ikke nogen almindelig udgang.

Er DVI output bedre eller dårligere ?

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 21-07-06 17:43

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lige erhvervet mig et: WinFast PX7600 GS TDH og til min
> overraskelse er der kun 2 stk DVI output, og ikke nogen almindelig udgang.

Ps. Min skærm har DVI indgang.

Er der nogen forskel på om jeg bruger en konverter til det alm kabel og
dermed bruger det almindelige stik i min skærm. Eller er det bedst at købe
et DVI kabel, så det bliver DVI til DVI (kort til skærm)

mvh
brian

Fra : Esben

Dato : 21-07-06 17:50

> [...]
>
> Jeg har lige erhvervet mig et: WinFast PX7600 GS TDH og til min
> overraskelse er der kun 2 stk DVI output, og ikke nogen almindelig udgang.

Både og - der kan komme enten et analogt signal (som med den tidligere
VGA-tilslutning) eller et digitalt signal ud af en DVI-I port. Der følger
sandsynligvis et par adaptere med dit nye grafikkort, så det også kan bruges
til skærme uden DVI-indgang. Hvis du har DVI-indgang på din monitor, så vil
du få det bedste billede DVI-tilslutningen, idet man her sparer to
konverteringer og sinalet kan køre digitalt hele vejen.

--
Esben