Fanstyring på 7900GT?
Fra : Sven

Dato : 19-07-06 21:26

Hej.
Jeg har selv et Gainward 7800GTX, og her er blæseren styret af temperaturen.
Jeg har så samlet en ny PC for en bekendt, og her er anvendt et 7900GT kort.
Blæseren på dette nye kort kører med max omdr hele tiden. Er der en
indstilling i driveren eller et utility-program så man kan sænke
blæserhastigheden? Enten manuelt eller temp.styret som mit eget 7800GTX.

Sven

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-07-06 07:43

Sven wrote:
> [...]
> indstilling i driveren eller et utility-program så man kan sænke
> blæserhastigheden? Enten manuelt eller temp.styret som mit eget 7800GTX.

Svjv har mange 7900GT-kort ikke mulighed for at styre blæseren, mit
eget BFG har fx. ikke.

Hvis man bliver træt af at høre på den lille hidsige sag kan man
pille den af og sætte en standard 80mm fast på den originale profil,
det virkede fint for mig i 3 uger til jeg valgte at købe en Zalman VF900
istedet.

Eneste grund til at købe Zalman'en var at jeg ville overclocke
kortet, og det ville den originale profil ikke leve op til ;)

Ingen af delene giver nogen automatisk styring, men det giver dog en
noget lavere støj.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Claus Albæk

Dato : 20-07-06 08:24

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> kortet, og det ville den originale profil ikke leve op til ;)
>
> Ingen af delene giver nogen automatisk styring, men det giver dog en

Man skal høre rimeligt godt efter for at lægge mærke til VF900'eren, den
gør det ret godt synes jeg.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-07-06 08:46

Claus Albæk wrote:
> Man skal høre rimeligt godt efter for at lægge mærke til VF900'eren, den
> gør det ret godt synes jeg.

Ja, den siger næsten intet, min er dog ikke skruet helt ned, fordi
den skal leve op til et 1.5v voltmod :)

// Hans

Fra : coolsti

Dato : 13-08-06 20:46

On Wed, 19 Jul 2006 22:25:44 +0200, Sven wrote:

> [...]
> indstilling i driveren eller et utility-program så man kan sænke
> blæserhastigheden? Enten manuelt eller temp.styret som mit eget 7800GTX.

Godt spørgsmål! Jeg har selv for nyligt købt et Asus 7900GT kort, og
har installeret det uden "SmartDoctor" som følge med. Og alt var stil og
rolige, kunne næsten ikke høre blæseren på kortet. Men pga. freez-up i
et spil har jeg installeret SmartDoctor, og uden at pille med
indstillinger begyndte køleren at køre med 100%! Men så derefter har
jeg fundet frem til der, hvor man kan indstille hastigheden efter
temperaturen i 4 trin.

Måske har du overset et eller andet med dit kort? Hvis det er Asus og du
har installeret SmartDoctor og ikke har ændret i indstillingen, måske er
det derfor den køre med 100% helle tiden?

- Steve