Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ukendt 3D kort
Fra : Henning Fuchs

Dato : 18-07-06 15:02

Hej,

Jeg har fået en PC af en vens kollega..

I denne maskine er der et 2D-AGP kort som WinXP ikke har nogen problemer med
at finde..
Men der er også et stand-alone 3D-kort (nej, det er IKKE et kombineret 2D/3D
som alle kort er idag), som ikke kan idenfiticeres.

Eneste hjælp jeg kan give er at der på 3 chips på kortet står "3DFX
Interactive".. WinXP finder kortet som et Multimedia-kort men uden at
indlæse nogen driver til det..

Hvordan finder jeg ud af hvilket kort det er?

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 15:20

Henning Fuchs wrote:
> [...]
> indlæse nogen driver til det..
>
> Hvordan finder jeg ud af hvilket kort det er?

Det er med 99% sikkerhed et gammelt VooDoo kort.... rundt regnet de
første deciderede 3D accellatorer man kunne få til sin hjemme pc.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Henning Fuchs

Dato : 18-07-06 15:45

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Det er med 99% sikkerhed et gammelt VooDoo kort.... rundt regnet de første
> deciderede 3D accellatorer man kunne få til sin hjemme pc.

Det er/var også mit første gæt, MEN....

WinXP (standard drivers) har kun 4 kort under punktet 3DFX, nemlig:
- 3DFX Interactive
- 3DFX Voodoo 3
- 3DFX Voodoo 4
- 3DFX Voodoo 5

Men ingen af de 4 drivers bliver accepteret :(

Hvad så?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-07-06 15:56

"Henning Fuchs" <Fuxie-DK@NOSPAMSecret.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> - 3DFX Voodoo 4
> - 3DFX Voodoo 5
>
> Men ingen af de 4 drivers bliver accepteret :(

Voodoo 1 eller 2. Det er add-on kort som ikke kan køre uden andet
grafikkort i maskinen. Kortet overtager når Direct3D eller OpenGL kald
foretages.

Da kortet ikke vil kunne hjælpe meget til nyere spil idag, kan du evt.
overveje at tage kortet ud.

Driver til XP kan blive et problem men ellers kig på
http://www.voodoofiles.com/

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Fuchs

Dato : 18-07-06 16:18

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> overveje at tage kortet ud.
>
> Driver til XP kan blive et problem men ellers kig på

Lige så snart jeg får sat et netkort i maskinen vil jeg prøve at kigge på
den adresse...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-07-06 19:48

Henning Fuchs skrev:

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

Er sikkert et voodoo2, voodoo1 kort er sjældne.

Glide.. eller miniGL, det var før D3D og OGL blev mainstream :)
Man kan sikkert lave nogle tricks med nogle wrappere og alternative drivere,
men regn ikke med at køre noget nyere 3D på det.

Det findes, har selv haft et kort i for nostalgiens skyld, det virker ok!
Testede med counterstrike ..1.5 mener jeg, og det kørte forbavsende godt
faktisk.

Prøv med denne her:
http://www.voodoofiles.com/31257

> Lige så snart jeg får sat et netkort i maskinen vil jeg prøve at
> kigge på den adresse...

Held og lykke, sig til når du vil helt frem i skoene og køre SLI med 2 kort
:)
--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Henning Fuchs

Dato : 18-07-06 22:32

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message

> [...]
> Testede med counterstrike ..1.5 mener jeg, og det kørte forbavsende godt

Den har jeg prøvet... Den virker desværre ikke... Det er en VooDoo2-driver..
Så mon ikke det alligevel måske er Voooo1 kort??

> Held og lykke, sig til når du vil helt frem i skoene og køre SLI med 2
> kort

Du mener, så den opdaterer 2 raster-linjer på samme tid? *GG*
Man kan også ha' mere end 2 kort i samtidig ;)

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-07-06 06:44

> Du mener, så den opdaterer 2 raster-linjer på samme tid? *GG*
> Man kan også ha' mere end 2 kort i samtidig ;)

Det lyder noget syret...:
To Voodoo2 kan køre sammen i SLI, så hvert kort genererer hveranden
scanlinje. Det giver næsten dobbelt ydelse.
Der kunne ikke komme mer' end 2 Voodoo2 kort i en PC.
nVidia detonator II AGP kort er hastighedsmæssigt på højde med Voodoo2.
Voodoo2 havde angiveligt et megetbedre skærmbillede end konkurrenterne
(dengang)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-07-06 16:34

Bjarke Andersen wrote:

> [...]
>
> Voodoo 1 eller 2. Det er add-on kort som ikke kan køre uden andet
> grafikkort i maskinen. Kortet overtager når Direct3D eller OpenGL kald

Glem ikke Glide. Det eneste et Voodoo kort kan, som et morderne kort ikke
kan. Hvis man er til gamle spil, kan det være meget godt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-07-06 20:54

Lasse Jensen skrev:

> Glem ikke Glide. Det eneste et Voodoo kort kan, som et morderne kort
> ikke kan. Hvis man er til gamle spil, kan det være meget godt.

Der findes derfor en håndfuld glidewrappere så man kan nyde nogle gode gamle
spil på noget af det her nymodens pjat man køber nu til dags.