Program til at måle temp på GPU ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-06 08:38

Hvad bruger i til at måle temp på jeres GPU ?
Jeg har et Asus GF7800GTX hvis det skulle have noget at sige og har lige
monteret en ny køler (ZALMAN VF900-Cu).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bruno

Dato : 15-07-06 11:42

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad bruger i til at måle temp på jeres GPU ?

Jeg bruger den funktion der er indbygget i ATI's driver suite.

> Jeg har et Asus GF7800GTX hvis det skulle have noget at sige og har lige
> monteret en ny køler (ZALMAN VF900-Cu).

Kortet har noget at sige da langt fra alle kort har en tempratur sensor,
de fleste nyere af de lidt sjovere kort har dog så mon ikke dit har.
Typisk så laver kort producenten et værktøj til at måle tempratur og
evt. samtidig til at styre overclocking, hos ASUS hedder det vist
SmartDoctor så prøv og kig på hjemmesiden eller på din driver CD.

Mvh

Bruno

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-06 12:14

Bruno wrote:

> [...]
> tempratur og evt. samtidig til at styre overclocking, hos ASUS hedder
> det vist SmartDoctor så prøv og kig på hjemmesiden eller på din

Hey, det kendte jeg godt, havde bare glemt alt om det
Det viser at min GPU ligger på 37 grader og rammene på 30 grader (celsius) i
tomgang.
Under 3D mark 06 sniger det sig lige op på knap 50/35 grader, men falder så
lynhurtigt igen til 37/30.
Er det ok for sådan et kort ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-07-06 13:13

Per Beer Hansen wrote:
> Under 3D mark 06 sniger det sig lige op på knap 50/35 grader, men falder så
> lynhurtigt igen til 37/30.
> Er det ok for sådan et kort ?

Det er fint

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.