TV-OUT-stik
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 18:30

Hej…,

Vi har fået et dumt problem. Vores grafik-kort brændte af her den anden dag
og blev skiftet ud med et ”nyt”. På det nye grafik-kort er der et
TV-OUT-stik men det er ikke magen til det som var på det gamle grafik-kort.
Så mine spørgsmål er følgende:

Det ser ud til at der er flere standarter på det her område, kan man få et
adapterstik eller mellemled sådan at vi kan få billede til vores Tv-apparat
igen ?

Det gamle stik var et 4 pins mens det nye stik har flere ben (men er rundt
og lige så stort som det gamle) og ikke er kompatibelt med et gamle stik,
det kan slet ikke komme i.

Det gamle grafik-kort var et GeForce 4 MX 420
Det ”nye” grafik-kort er et GeForce 4 MX 440

Håber nogen kan hjælpe.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-07-06 19:15

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kan slet ikke komme i.
>
> Det gamle grafik-kort var et GeForce 4 MX 420
> Det "nye" grafik-kort er et GeForce 4 MX 440

Wow for en heftig opgradering af grafikkortet
Nå støj til side, der plejer at følge en lille stump ledning med et stil i
den ene ende og flere stik i den anden ende. Der kan du tage S-Video, alm
video eller andet ud.
Så du mangler ledningen.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 19:34

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ene ende og flere stik i den anden ende. Der kan du tage S-Video, alm

Ja vi havde sådan set ikke brug for en opgradering, men vi havde brug for en
computer som virker og det er jo en helt anden størrelse

Det er et rundt 9 bens stik, så jeg er blevet lidt nervøs om det som kommer
ud kan bruges i forbindelse med et helt almindeligt TV. Jeg skal blankt
erkende at jeg ikke er videre stiv i det her emne og derfor lidt på bar bund
omkring de her stik. Jeg har ledt og ledt og det som jeg er kommet frem til
er at jeg tror at det er et 9 bens Vivo stik. Kan det være rigtigt og er det
svært at få fat i noget konverter-mellemled som virker ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 02:04

> [...]
> rigtigt og er det svært at få fat i noget konverter-mellemled som virker ?

Problemet er nu løst. Efter en rundtur i diverse relevante butikker fandt vi
ud af at det var ikke lige til at skaffe ad den vej. Men på nettet fandt vi
kablet, det er bestilt og nu venter vi bare på at modtage det.

Stikket som vi skulle have fat i, var sådan et her:

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=33547

(stikket er bestilt et andet og billigere sted)