Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
[Geforce 7900 GT] GPU: 77°
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 15:11

Hej,

En kollegas computer med et Geforece 7900 GT topper ved en GPU-
temperatur på 77°, når jeg kører rthdribl(*). Den går ikke i lås
eller bliver ustabil, men jeg er ikke helt tryg ved så høj en
temperatur, eller det er måske meget normalt for dette kort?

(*) <http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 16:30

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> eller bliver ustabil, men jeg er ikke helt tryg ved så høj en
> temperatur, eller det er måske meget normalt for dette kort?

Det lyder umiddelbart højt (jeg har ikke testet med det util, men efter
et Oblivion marathon ligger min ikke på mere end 50c) men 7900gt kernen
kan klare et stykke over 100c (mener det er omkring 125c) så der er ikke
nogen grund til nervøsitet.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-06 21:48

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> Det lyder umiddelbart højt (jeg har ikke testet med det util,
> men efter et Oblivion marathon ligger min ikke på mere end 50c)

Er det samme grafikkort?

> men 7900gt kernen kan klare et stykke over 100c (mener det er
> omkring 125c) så der er ikke nogen grund til nervøsitet.

Ok. Så er jeg mere rolig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-07-06 23:30

> Er det samme grafikkort?

> Ok. Så er jeg mere rolig.

Mit 7900gt farer også op på 78-80 grader med det tool.

// Sid

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 09:03

Thomas G. Madsen wrote:

> Er det samme grafikkort?

ja, det er et 7900gt kort.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 10:51

sls(2770) skrev:

> Mit 7900gt farer også op på 78-80 grader med det tool.

Ok. Så længe dyret ikke bliver ustabilt, så er det vel også fint
nok og da specielt, hvis GPU'en kan tåle helt op til omkring 125°,
som Claus nævner.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-06 10:51

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> ja, det er et 7900gt kort.

Ok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : jk

Dato : 14-07-06 14:54

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> eller bliver ustabil, men jeg er ikke helt tryg ved så høj en
> temperatur, eller det er måske meget normalt for dette kort?

- har lige prøvet samme program og min temperatur røg fra 50 grader idle til
64-65 grader da programmet kørte.

Inno 3D Geforce 7900 GT

/JK