pci-express grafikkort for en ny PC?
Fra : coolsti

Dato : 10-07-06 12:03

Hej,

da jeg byggede en PC for 3 år siden, valgte jeg et GeForce Ti4200
kort fordi teknologien var god (det var ikke et "MX" kort), og fordi det
var billigere end det tilsvarende Ti4400 eller Ti4600 kort, mens
forskellige reviews har vist at ydelsen var tæt nok på.

Nu er 3 år gået, og jeg er i gang med at bygge en ny PC, nu med en
Athlon 64 3800+ og et Asus Bundkort med PCI-express interface. Og nu er
jeg total forvirret i valget af grafikkortet! For 3 år siden vidste jeg
godt nok hvad findes men i dag er der simpelthen for mange forskellige nye
modeller med forvirrende betegnelser.

Kortet skal vær teknologimæssigt godt nok for at understotter nyere
spil som Oblivion. Men lige som dengang med det Ti4200, vil jeg helst
købe noget some er lidt mindre i ydelsen men alligevel godt. Er der nogen
som kan anbefale noget? Hvis jeg siger at jeg ikke ville bruge mere end
1500Kr, eller mere end 2000Kr, eller mere end 2500Kr, kan jeg stadigvæk
få et kort jeg ville vær glade for i et styk tid? Og hvad med
støjniveauet? Dengang købte jeg et Asus Ti4200 kort fordi det fik
gode anmeddelser for at vær et kort med lavt støjniveau.

Mange tak på forhand!
Steve, Birkerød

Fra : FedeDorit

Dato : 10-07-06 16:26

"coolsti" <coo@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> støjniveauet? Dengang købte jeg et Asus Ti4200 kort fordi det fik
> gode anmeddelser for at vær et kort med lavt støjniveau.

Prøv at kigge på 7600GT / 7900GT modeller og priser

Fra : Ken

Dato : 11-07-06 08:31

--

Du skulle nok vælge et 7900GT kort, det støjer ikke specielt meget og det
holder da nok et stykke tid frem. Det koster i omegnen af 22-2300. Hellere

Prøv at læse en anmeldelse af kortet.

ken

Fra : coolsti

Dato : 12-07-06 09:18

On Tue, 11 Jul 2006 09:31:06 +0200, Ken wrote:

> [...]
> holder da nok et stykke tid frem. Det koster i omegnen af 22-2300. Hellere
> give lidt mere og så blive tilfreds end at købe for billigt.

Tak til alle som har svaret!

Jeg kan godt se at prisen for det 7900GT kort er ikke betydeligt mere end
det 7800GT kort, og så det fra Asus (ca. 2100 Kr) ser fornunftigt ud.
Tror nok det bliver dette kort.

Nu er PC'en næsten fuldstandigt specificeret!

Steve, Birkeroed

Fra : JK

Dato : 11-07-06 11:39

On Mon, 10 Jul 2006 13:02:57 +0200, coolsti <coo@nospam.com> wrote:

> [...]
>støjniveauet? Dengang købte jeg et Asus Ti4200 kort fordi det fik
>gode anmeddelser for at vær et kort med lavt støjniveau.

Jeg ville jo købe et af de der Silent kort fra asus, med de hængslede
2-delte køleplader uden blæser.

Hvis du er mest til Nvidia chipset, så f.eks. dette:

DDR3 og 256 Mb er nok til Vista.

mvh

John