Passiv kølet agp kort bedre end ti 4200
Fra : Hansen

Dato : 07-07-06 07:39

Hejsa

Jeg har et ti 4200 som udover at larme helt vildt, ikke rigtig performer. Så
derfor skal det byttes
Jeg spiller meget Tiger Woods 2005 og oplever her at det hakker og nogle
gange fryser i 10 sekunder af gangen.

Så er spørgsmålet bare, hvilket kort skal det så være? Det skal ikke være
noget state of the art, men måske bare noget til en 500,- stykker (gerne
under

Spiller også lidt call of duty 2 og settlers heritage of kings. Her oplever
jeg også at det fryser i flere sekunder af gangen. Har prøvet at skifte
driver, men det har ikke hjulpet.

/Hansen

Fra : Hansen

Dato : 07-07-06 07:43

> Så er spørgsmålet bare, hvilket kort skal det så være? Det skal ikke være
> noget state of the art, men måske bare noget til en 500,- stykker (gerne
> under

Jeg har selv fundet følgende men ved ikke om de er meget bedre end mit
nuværende?

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341236
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340826

/Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-07-06 08:01

Hansen wrote:
> [...]
Nok snarere mere

> Jeg har selv fundet følgende men ved ikke om de er meget bedre end mit
> nuværende?
>
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341236
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340826

TI 4200 performer ca som et ATI 9600 Pro
Du kan få ATI 9800 XT til en tudse, eller et XT800 GTO til ca 1400 ...

Men måske dine problemer med frysninger skyldes andre ting?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hansen

Dato : 07-07-06 09:15

> Men måske dine problemer med frysninger skyldes andre ting?

Jeg har prøvet at bruge en gammel driver (44.03) og nyere drivere (66, 77,
81) men resultatet er det samme.
Bundkortet er et Asus P4S8X-X og jeg har installeret AGP driveren dertil.

Kan det skyldes at opløsningen er for høj? Jeg kører 1600x1200 på min
desktop.

/Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-07-06 11:58

Hansen wrote:

> Kan det skyldes at opløsningen er for høj? Jeg kører 1600x1200 på min
> desktop.

Opløsning i 2D og i 3D er to forskellige ting
Fryser maskinen også i 2D (uden at du spiller)

TI4200 kan snildt trække CoD2, jeg har selv spillet CoD2 på dette kort
Intel 865Perl - P4 2,3Mhz - 512Mb - Asus TI4200

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hansen

Dato : 07-07-06 13:12

> Fryser maskinen også i 2D (uden at du spiller)

Nope.

Det er en P4 2,4 Ghz, 1024 Mb ram, så jeg kan heller ikke forstå at den ikke
skulle kunne trække det

Hvilken driver bruger du? Jeg har ikke været i stand til at opdrive den
originale driver fra palit.

/Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-07-06 13:57

Hansen wrote:

> Det er en P4 2,4 Ghz, 1024 Mb ram, så jeg kan heller ikke forstå at
> den ikke skulle kunne trække det

Hmm, bios etc opdateret på bundkortet?

> Hvilken driver bruger du?

Nyeste fra Omega

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-07-06 14:13

Hansen wrote:

> Hvilken driver bruger du? Jeg har ikke været i stand til at opdrive
> den originale driver fra palit.

En tanke: Har du sørget for at rydde grundigt op i driver installation etc
før du installere en ny version?
Specielt nødvendigt hvis du downgrader

Start op i fejlsikret tilstand og afinstaller driverne til dit videokort
Brug et 3die parts værktøj til at fjerne evt rester
Fx
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=3233
http://www.majorgeeks.com/Detonator_Destroyer_d806.html
http://www.majorgeeks.com/Driver_Cleaner_Professional_d3214.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hansen

Dato : 07-07-06 14:18

> En tanke: Har du sørget for at rydde grundigt op i driver installation etc
> før du installere en ny version?
> Specielt nødvendigt hvis du downgrader

Det må jeg indrømme at jeg ikke har gjort ...

> Start op i fejlsikret tilstand og afinstaller driverne til dit videokort
> Brug et 3die parts værktøj til at fjerne evt rester
> [...]

Thanks - det prøver jeg lige. Jeg kigger også lige på bundkortet og sikrer
mig at det er den sidste nye bios.

/Hansen

Fra : Hansen

Dato : 11-07-06 06:24

> En tanke: Har du sørget for at rydde grundigt op i driver installation etc
> før du installere en ny version?
> Specielt nødvendigt hvis du downgrader

Så har jeg kontrolleret BIOS og ryddet op i driverne før jeg installerede
først de gamle, så de nye og stadig samme resultat. Det går fint de første
måske 10 minutter og derefter begynder den at fryse engang imellem. Først en
gang, og derefter hyppigere. Det er som om der er en buffer der løber fuld,
og når først den er fuld, så fryser den igen og igen.

Overvejer kraftigt at købe nyt grafikkort alligevel, men tror lige jeg vil
prøve med mit gamle for at se om det er kortet der er et problem

/Hansen

Fra : Hansen

Dato : 12-07-06 08:26

> [...]
> en gang, og derefter hyppigere. Det er som om der er en buffer der løber
> fuld, og når først den er fuld, så fryser den igen og igen.

Ja det er så her man giver sig selv et kæmpe dask bag i hovedet...

Jeg prøvede at skifte grafikkortet fra min gamle computer (Geforce2) over i
den nye, og så kørte det fint (eller måske nærmere ok). Så kiggede jeg lidt
på det "nye" grafikkort for at se at ledningen til blæseren ikke er sat
ordentligt på fordi jeg havde leget med den for at se hvor meget den
larmede. Så moralen er at får grafikkortet ingen køling så virker det ikke
ordentligt. *flovt*

Tak for hjælpen - nu fik jeg nye drivere

/Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-07-06 20:39

Hansen wrote:

> Så kiggede jeg lidt på det "nye" grafikkort for at se at ledningen til
> blæseren ikke er sat ordentligt på fordi jeg havde leget med den for
> at se hvor meget den larmede.

Ach et varme problem :)

- Peter

--