Grafikkort til 2 skærme via DVI
Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-06-06 22:28

Hej

Jeg er ved at sammensætte en ny PC, og skal ha fundet det rigtige grafikkort
til mit bundkort ABIT KN8 Ultra.

Det skal primært trække 2 styk skærme i 1600x1200 (TFT via DVI).

Men hvis det kunne trække lidt spil, så gør det heller ikke noget, men det
er ikke det primære. Jeg stiller heller ikke krav til at det skal kunne
trække de nyeste psykopat-spil i psykopat-opløsning.

Endelig må det ikke udvikle så meget varme at jeg skal til at døje med larm
eller yderligere køling.

Jeg vil helst bruge 1000kr, men hvis det rigtige koster lidt mere, så er det
også i orden.

Håber på nogle gode forslag. :)

- Klaus

Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-06-06 22:54

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> wrote in message
> Jeg er ved at sammensætte en ny PC, og skal ha fundet det rigtige
> grafikkort til mit bundkort ABIT KN8 Ultra.

Efter lidt mere graven, så er det jo nok nærmere to grafikkort, jeg skal
have fat i.

Hvilke kunne det være ud fra førnævnte krav, og vil det virke med det
bundkort, jeg har i kikkerten?

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 23:45

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> skal have fat i.
>
> Hvilke kunne det være ud fra førnævnte krav, og vil det virke med det

Du kan sagtens nøjes med ét kort med 2xDVI.
Fx: XFX GeForce 6600 GT

Jeg har ingen anelse om hvor god/ støjsvag køleren er, men umiddelbart ser
kortet ud til at være det eneste dual-dvi kort til under 1000,- og så kan
det samtidig sagtens bruges til at spille på en gang i mellem.

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:13

Zulu wrote:

> [...]
> umiddelbart ser kortet ud til at være det eneste dual-dvi kort til
> under 1000,- og så kan det samtidig sagtens bruges til at spille på

Der var jeg lidt hurtig.
Der findes flere dual-dvi kort til under 1000,-

Du kan bl.a. få et passivt kølet (= ingen blæserstøj)
Club 3D Radeon X1300Pro

og et lidt hurtigere
GeCube Radeon X1600PRO AVIVO Edition GC-RX1600PG2-D3

Zulu

Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-06-06 22:31

"Zulu" <zulu-a-toughguy.net> wrote in message
> [...]
> Club 3D Radeon X1300Pro
>
> og et lidt hurtigere
> GeCube Radeon X1600PRO AVIVO Edition GC-RX1600PG2-D3

Mange tak for dine gode og meget konkrete forslag! Det er sgu dejligt, når
man føler sig helt lost på grafikkort-området.

Passiv køling lyder utrolig godt... Jeg har og har haft rigeligt med
støjende grafikkort (well - 1, men det larmede i vildskab)...

Jeg har revideret mit grafikkort-budget og er nu villig til at skyde lidt
mere i det for at komme lidt tættere på noget der kan sparke røv (meget
vigtigt eftersom jeg spiller måske 2 timer om måneden i snit - men lad nu
bare legebarnet)...

Til en 1600-1700kr kan jeg få et ASUS EN7600GT SILENT/2DHT
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=199885. Det er passivt kølet og
har 2xDVI ud.

Ville det være et ok valg?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-06-06 21:34

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> writes:

> Jeg er ved at sammensætte en ny PC, og skal ha fundet det rigtige grafikkort
> til mit bundkort ABIT KN8 Ultra.
>
> Det skal primært trække 2 styk skærme i 1600x1200 (TFT via DVI).

[snip]

> Jeg vil helst bruge 1000kr, men hvis det rigtige koster lidt mere, så er det
> også i orden.

Jeg købte et Asus V9520 Video Suite med en nVidia GeForce 5200FX GPU
for en stund (1år?) siden - den var på daværende tidspunkt det eneste
grafikkort med 2 x DVI til under 1000Kr.

Kai