nVidia GF6600GT ?
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-06 12:44

Hejsa,

På forespørgsel fra en ven søger vi et grafikkort.

Jeg har læst til tilbage i gruppen og under 2000,- ser det ud til at
nVidia GF6600GT er toppen af poppen.

Hans maskine er en AMD 2800+ med 1GB DDR ram og alt det løse..

Han forventer at få det hele til det halve og hans smertegrænse er
1700,-.

Hvad vil I anbefale? Det skal kunne rykke spil rundt som en sværvægter
rykker en en fluevægter rundt... :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Nicolai

Dato : 26-06-06 13:04

> På forespørgsel fra en ven søger vi et grafikkort.
>
> Jeg har læst til tilbage i gruppen og under 2000,- ser det ud til at
> nVidia GF6600GT er toppen af poppen.

Det er nede i 1200?

Gå efter 7600GT for omkring smertegrænsen.

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-06-06 13:08

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> På forespørgsel fra en ven søger vi et grafikkort.
>
> Jeg har læst til tilbage i gruppen og under 2000,- ser det ud til at
> nVidia GF6600GT er toppen af poppen.

Så har du godt nok været langt tilbage i gruppen. Det kan erhverves for
omkring en tusse nu omdags.

> [...]
> 1700,-.

> Hvad vil I anbefale? Det skal kunne rykke spil rundt som en sværvægter

Du bliver nødt til at skrive om det er et AGP eller PCIe kort der
efterlyses.

Bjarne K.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-06 13:17

In article <449fce2e$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> Så har du godt nok været langt tilbage i gruppen.

Ja

> Det kan erhverves for
> omkring en tusse nu omdags.

Det bliver han glad for at høre.. han har et ATI 9600Pro kort nu.

> Du bliver nødt til at skrive om det er et AGP eller PCIe kort der
> efterlyses.

Det er "selvfølgelig" AGP (jeg er så gammel at jeg ikke er nået til
PCI-E endnu .. )

Kort sagt ønsker han maximal ydelse (det dækker selvfølgelig også lav
temp og dermed lav støj).

Det må også gerne være ATI, det behøver ikke være nVidia.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-06-06 13:47

> Det er "selvfølgelig" AGP (jeg er så gammel at jeg ikke er nået til
> PCI-E endnu .. )

En skam at han ikke lige har 300 mere til en 7800GS, men ellers er der:

Nvidia 6600GT til ca 1100,-
Nvidia 6800XT til ca 1300,-
Radeon X1600 pro til ca 1000,-
Radeon X800GTO til ca 1400,-

Har kun checket shg's priser, check eventuelt selv andre steder.

Find dem selv i test på f.eks
http://www.tomshardware.com/graphics/index.html

Bjarne K.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-06 14:35

In article <449fd73d$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> Radeon X1600 pro til ca 1000,-

Ummiddelbart sidder vi og savler over dette kort.. dobbeltydelse kontra
hans nuværende til kun 1000 kroner.

> Nvidia 6800XT til ca 1300,-

Er den hurtigere/bedre end X1600Pro ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-06-06 15:22

> Ummiddelbart sidder vi og savler over dette kort.. dobbeltydelse kontra
> hans nuværende til kun 1000 kroner.

> Er den hurtigere/bedre end X1600Pro ?

De er vist lige hurtige. Kommer lidt an på hvor tunet 6800xt'eren er .

Prøv at søg på google med begge navne.

Bjarne K.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-06 15:42

In article <449fed9f$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> De er vist lige hurtige. Kommer lidt an på hvor tunet 6800xt'eren er .

Vi har fundet X1600 Pro fra Sapphire til lige knap 1100,- med 512Ram.

Umiddelbart bliver det sådan et - vi ser lige om det gamle kort kan
reddes..

Takker mange gange for fine forslag.

MVH

--