Nyt grafikkort i konflikt med agp port
Fra : Hagar

Dato : 23-06-06 23:29

Hej i gruppen

Jeg har fået byttet mit tidligere X800 GTO kort fordi det ikke kunne vise
andet end 640x480 i 16 farver, nu har jeg fået en ommer, men problemet er
der stadig. Nu har jeg med hjælp fra andre fundet ud af at kortet er i
konflikt med AGP porten, men jeg kan ikke få det til at kører som det skal.
Hvad gør man så ?

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-06-06 10:36

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der stadig. Nu har jeg med hjælp fra andre fundet ud af at kortet er i
> konflikt med AGP porten, men jeg kan ikke få det til at kører som det

Hvilket bundkort har du? Går ud fra det er et med AGP + PCI?
Kan AGP slås fra i bios?
Ellers prøv hvis du har dit gamle kort endnu, at smide det i, og installere
driverene igen.
Og luk ned og smid det nye kort i, uden at afinstallere driverne. Prøv evt.
at slå Onboard lydkort fra.

// Sid

Fra : Hagar

Dato : 24-06-06 13:21

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere driverene igen.
> Og luk ned og smid det nye kort i, uden at afinstallere driverne. Prøv

Det er et Abit ic7 max3 bundkort jeg har, og det er med AGP. AGP kan ikke
kobles fra i bios, men jeg har prøvet at fjerne den fra enhedshåndteringen.
Det med at bytte om på kortene er prøvet, men ikke den med onboard
lydkortet, det vil jeg prøve senere.
Takker for hjælpen

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-06-06 14:08

> [...]
> enhedshåndteringen. Det med at bytte om på kortene er prøvet, men ikke den
> med onboard lydkortet, det vil jeg prøve senere.

Måske VGASave der skal slås fra?
http://www.devhardware.com/forums/video-cards-5/video-hardware-conflict-with-ic7-max3t-15580.html

// Sid

Fra : Hagar

Dato : 25-06-06 13:03

> [...]
> installere driverene igen.
> Og luk ned og smid det nye kort i, uden at afinstallere driverne. Prøv

Jeg prøvede det du skrev med at slå onboard lydkortet fra, det gav ikke
noget, men jeg prøvede så igen, at slå en masse fra der inde i bios, og så
skete der noget, grafikkortet virkede. Jeg har så nu slået alt til igen,
næsten, for jeg fandt ud af hvad problemet er. Det er immervæk min LAN der
går i ged med grafikkortet, det bliver bare ikke vist nogen steder. Så nu
kan jeg nyde mit nye grafikkort, men ikke komme på nettet, eller nyde at
komme på nettet og ikke mit grafikkort.
Nu ville jeg så finde nogle nye drivere til mit Intel(R) pro/1000 CT LAN,
men ak, på Intels sider er alt gråt i gråt, så jeg kan ikke se hvad jeg skal
hente !
Men tak for hjælpen

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-06-06 18:24

> [...]
> Nu ville jeg så finde nogle nye drivere til mit Intel(R) pro/1000 CT LAN,
> men ak, på Intels sider er alt gråt i gråt, så jeg kan ikke se hvad jeg

Så kan du smide et PCI netkort i istedet. Koster under en hund...
Har du forresten opdateret bios på bundkortet?

// Sid

Fra : Hagar

Dato : 26-06-06 06:08

> Så kan du smide et PCI netkort i istedet. Koster under en hund...
> Har du forresten opdateret bios på bundkortet?
>
> // Sid

Jeg skal hente sådan en fætter i dag, og så er jeg over det problem, håber
jeg.
Hvis du vil have noget at grine ad, så gå på Abit's hjemmeside, og find mit
bundkort som er et Max3 ic7 og se hvornår de sidste drivere og opdateringer
til det udkom

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 26-06-06 15:07

> Så kan du smide et PCI netkort i istedet. Koster under en hund...
> Har du forresten opdateret bios på bundkortet?
>
> // Sid

Så er der kommet en anden lan forbindelse, og nu virker det hele som det
skal, tak for hjælpen

Hagar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-06 13:45

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> problemet er der stadig. Nu har jeg med hjælp fra andre fundet ud af
> at kortet er i konflikt med AGP porten, men jeg kan ikke få det til at

- Hvilet OS
- Har du reinstalleret for nyligt? Hvis ja, huskede du at installere
chipset drivere (deriblandt AGP driver)http://shor.ter.dk/981448892 (evt
nyere hos intel.com)
- Har du installeret driveren til grafikkortet? www.ati.com
--
Bjarke Andersen

Fra : Hagar

Dato : 24-06-06 22:53

> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> crashed Echelon writing

> - Hvilet OS

XP Pro

> - Har du reinstalleret for nyligt? Hvis ja, huskede du at installere
> chipset drivere (deriblandt AGP driver)http://shor.ter.dk/981448892 (evt
> nyere hos intel.com)

Nyeste drivere er ombord

> - Har du installeret driveren til grafikkortet? www.ati.com

Jeg har prøvet med dem der fulgte med kortet, jeg har prøvet dem fra
Sapphire, og jeg har prøvet dem fra ATI

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-06-06 00:21

> [...]
>
> XP Pro

> Nyeste drivere er ombord

> Jeg har prøvet med dem der fulgte med kortet, jeg har prøvet dem fra

Hvad med dem fra Omegacorner?
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Og fik du prøvet det med VGASave?