Hvilket kort til ca. 1500 (igen igen)
Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-06 10:23

Et af de mest stillede spørgsmål i denne gruppe, men jeg håber det går.

Baggrund. Jeg har en Preshot 3,4ghz, 3gb ram og en radeon x600 pro PCIe. Jeg
spiller næsten kun BF2, og dette spil er ved at udvikle sig til et dyrt
bekendtskab. Først et joystik, så ekstra ram, og nu må grafikkortet bare
udskiftes.
Jeg kører BF2 med 800*600 flydende på low eller medium (det kører også helt
fint i 1024*764), men jeg kunne godt tænke mig at kunne kører det med lidt
flere detaljer slået til, uden at det går ud over framerate. Samt måske få
nogle nye frække features.

Jeg ville jo gerne vente med at skifte til dx10 kortene begynder at komme,
men da det ikke ligger lige omkring hjørnet, må valget så imellem at leve
videre med mit nuværende, eller købe et "billigt" mellemklasse kort til
omkring 1500. Eller måske nøjes med et 6600gt til en tusse.

Det hele afhænger af hvor hurtigt det nye kort er i forhold til mit
nuværende. Jeg har kun kunnet finde en sammenlignende test af min x600 og
6600gt, og der skorer mit x600 omkring 1875 i 3dmark05, og en 6600gt skorer
3681.

De to kort jeg har kik på er et Radeon X1600XT til ca. 1300,-
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341147

og et 7600GT til omkring 1500,- f.eks
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341321

Så efter en masse crap, kommer spørgsmålet. Hvad skal jeg købe til omkring
1500 eller derunder, et af ovenstående eller noget helt andet.

Bjarne K.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-06 12:07

Bjarne K. wrote:

> De to kort jeg har kik på er et Radeon X1600XT til ca. 1300,-
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341147

Du kan også få fat i et X1800GTO (1464,-)
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=78862

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sls\(2770\)

Dato : 23-06-06 13:04

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så efter en masse crap, kommer spørgsmålet. Hvad skal jeg købe til omkring
> 1500 eller derunder, et af ovenstående eller noget helt andet.

Med sådan en maskine ville jeg spare de sidste 5-600 kr. sammen og købe et
7900gt
evt. et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=203026

// Sid

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-06 14:18

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message

> Med sådan en maskine ville jeg spare de sidste 5-600 kr. sammen og købe et
> 7900gt
> evt. et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=203026
>
> // Sid

Ja jo, det er ikke så meget fordi jeg ikke har råd (selvom min bankman,
måske ville påstå det modsatte), men mere det der med at jeg gerne vil have
et ordentligt DX10 kort, når de engang dukker op. Så jeg vil helst ikke
smide for mange penge efter et midlertidigt kort. Men man kan selvf. altid
forsøge og sælge det igen og så få nogle af pengene tilbage den vej.

Bjarne K.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-06 15:16

Bjarne K. wrote:

> Ja jo, det er ikke så meget fordi jeg ikke har råd (selvom min
> bankman, måske ville påstå det modsatte), men mere det der med at jeg
> gerne vil have et ordentligt DX10 kort, når de engang dukker op.

DX10 bliver Vista only iflg MS

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-06 18:16

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> DX10 bliver Vista only iflg MS

Ja jeg har godt hørt det, men derfor spiller et dx10 kort jo også under. Der
går nok ogdå en rum tid inden der kommer spil der kun understøtter dx10
Men hvis jeg skal ud og købe et kort til 4kkr så skal det kunne holde et par
år (helst)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-06-06 21:51

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> dx10
> Men hvis jeg skal ud og købe et kort til 4kkr så skal det kunne holde et

Sorry nåede ikke lige at lave et stavecheck.

under XP skulle der have stået og også er også

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-06-06 09:16

Bjarne K. wrote:

> Ja jeg har godt hørt det, men derfor spiller et dx10 kort jo også
> under. (XP)

Jo, men du får ingen glæde af de ekstra muligheder da XP kun vil understøtte
dx9

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-06 16:41

> [...]
> nuværende. Jeg har kun kunnet finde en sammenlignende test af min x600 og
> 6600gt, og der skorer mit x600 omkring 1875 i 3dmark05, og en 6600gt

Jeg har dårlige erfaringer med netop GF6600 GT og BF2 - uden at have målt på
det synes jeg det kørte noget bedre med mit Radeon 9700 Pro end med det 6600
GT... Dog kørte det noget bedre i alle andre spil!

Brian

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-06-06 23:25

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6600
> GT... Dog kørte det noget bedre i alle andre spil!

Jeg er også begyndt at blive lidt lun på et 7600GS. Det skulle være lidt
hurtigere end et 6600GT, og koster ca det samme. Det burde under alle
omstændigheder være en del hurtigere en mit X600.

Bjarne K.

Fra : Jakob Harder

Dato : 25-06-06 22:22

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message
> Jeg er også begyndt at blive lidt lun på et 7600GS. Det skulle være lidt
> hurtigere end et 6600GT, og koster ca det samme. Det burde under alle
> omstændigheder være en del hurtigere en mit X600.

Og så fås 7600GS jo passivt kølet, så du slipper for mere larm.
VH
Jakob

Fra : Per P

Dato : 26-06-06 09:22

Jakob Harder wrote:
> "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message

> Og så fås 7600GS jo passivt kølet, så du slipper for mere larm.
> VH
> Jakob

Jeg har lige købt et Gigabyte 7600GT med pasiv køling til 1400 hos SHG...

Det har GDDR3 ram hvor GS modellen "kun" har DDR2..

men husk lige at tjekke om du har plads... jeg skulle skære lidt i mit
kabinet... og i mit nye grafikkort :( !!!
MEN det spiller MAX !!!

/Per

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-06-06 10:32

"Per P" <empty@empty.com> wrote in message

> [...]
>
> men husk lige at tjekke om du har plads... jeg skulle skære lidt i mit
> kabinet... og i mit nye grafikkort :( !!!

Ja, jeg har lige i dette øjeblik læst testen på Tomshardware, og den er pt.
favorit til at blive smidt i min PC.
Det eneste man åbenbart lige skal være opmærksom på er om der er airflow nok
i ens kabinet.

Hvordan checker man lige om der er plads inden man køber ?

Bjarne K.