Problem med 2 dvi skærme på radon x1900 ko~
Fra : jan

Dato : 20-06-06 12:18

Hej NG

Jeg har dette problem:
Jeg har lige fået en ny computer med et ATI Radon X1900 kort med 2 DVI
udgange samt 2 helt nye Samsung Sync Master 970p skærme.
Problemet er at jeg kun får billede på den ene skærm.
Under selve opstarten af XP, vises der på begge skærmene, men lige så snart
at XP er indlæst (der hvor stregen står og kører under XP logoet) så slukker
den ene skærm.

Inde i enhedshåndteringen under skærme, kan jeg kun se 1 skærm. Burde jeg
ikke kunne se begge?
Når jeg er inde i egenskaber for skærm, kan jeg sagtens markere skærm 2, som
visis som Standardskærm og ikke som det korrekt burde være sync master. Jeg
kan ligeledes sætte kryds for udviedet desktop, men når jeg trykker ok /
anvend, ja så sker der ikke noget alligevel.

Min XP er fuldt opdateret, det samme er driveren til skærmkortet.

Jeg har hørt at nogle siger at windows har svært ved at håndtere 2 skærme
når de begge er DVI skærme, kan det virkelig være rigtigt, og er der en måde
at løse det på.

Ville jeg evt. have mere held med mig, hvis jeg havde valgt en Nvidia kort.
Er der nogen som kan hjælpe mig med overstående problem.

På forhånd tak

Jan