Hvilket grafikkort skal jeg købe til SIMS~
Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 16-06-06 16:51

Til min datter har jeg samlet en Pentium III, 933 MHz Fujitsu-Siemens Scaleo
.......et eller andet. Den har indbygget grafikkort op bundkortet (INTEL),
men det er jo ikke imponerende, hvad det kan.

Hun vil så gerne spille SIMS 2, på pakken står: Kræver min. 32MB
TGL-kompatibelt, DirectX 9,0 kompatibelt kort.

Det er jo ikke en moderne maskine, så der er grænser for, hvad jeg vil sætte
i den ... Der er AGP-slot.

Hvor "lidt" kan jeg nøjes med hvad angår grafikkort. Det ser umiddelbart ud
som om der er noget at hente fra kr 270,- og op ? Nogle anbefalinger ?

Mvh Mikkel Friis

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-06-06 17:21

Mikkel L?nborg Friis wrote:
> [...]

> TGL-kompatibelt, DirectX 9,0 kompatibelt kort.
>
> Hvor "lidt" kan jeg nøjes med hvad angår grafikkort.

Vi har tidligere kørt med en Ti4200 på en P4 2.6Mhz maskine
Efter opgradering til XT800GT kørte SIMS2 mærkbart bedre

Man kan selvfølgelig skrue ned for al grafik etc, men mon ikke en
investering i SIMS (forgængeren) ville være at foretrække?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 16-06-06 17:30

Tak for respons.. Det har faktisk kørt på den her maskine på et tidspunkt.
Husker ikke med hvilket grafikkort - muligvis et RADEON 9200 SE, 128MB
Det hakkede lidt, men var acceptabelt - men det kort røg i anden (nyere)
maskine, der nu er "væk" ....

- Og vi har SIMS2 stadigvæk ;0)
..

Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-06-06 10:08

"Mikkel L?nborg Friis" <mikkelloenborg@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud som om der er noget at hente fra kr 270,- og op ? Nogle anbefalinger ?

Hvis du kigger i den blå avis www.dba.dk under grafikkort, er der en del
gode kort til 300-500 kr. F.eks
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45116092
Ellers er der nogle 9500pro-9700pro kort som vil passe godt til maskinen.

// Sid (som ikke har nogen annoncer i dba for tiden)