Varmeproblem Asus 6800GT
Fra : Kasper

Dato : 14-06-06 09:51

Hej,

Her i sommervarmen (pyha) har jeg fået et varmeproblem med mit Asus
6800GT-kort monteret med en Zalman Vf-700.

GPU'ens temp. ligger på ca. 52-53 grader, mens grafikkortrammen ligger
på 60-61 grader i idle, men i spil suser den hurtigt op på over 70
grader, og jeg tror det er det, der giver grafikfejl i spillene. Men,
hvordan får jeg kølet grafikrammen tilstrækkeligt ned.

Jeg har et Chieftec High-tower-kabinet med en 80 mm kølevifte i
fronten og en 80 mm kølevifte i siden, der begge suger "kold" luft ind
i kabinettet, men det er åbenbart ikke nok!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-06-06 16:43

"Kasper" <kasper71@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg har et Chieftec High-tower-kabinet med en 80 mm kølevifte i
> fronten og en 80 mm kølevifte i siden, der begge suger "kold" luft ind
> i kabinettet, men det er åbenbart ikke nok!

Hvad suger luften ud?

Hvis intet, så ender det med at luften bliver "fanget" inde i kabinettet og
overopheder. Der skal være gennemstrøm i luften.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper

Dato : 14-06-06 21:37

> Hvad suger luften ud?
>
> Hvis intet, så ender det med at luften bliver "fanget" inde i kabinettet og
> overopheder. Der skal være gennemstrøm i luften.

Jeg har en 80 mm vifte, der sidder lige bag ved cpu-køleren og en 92
mm vifte i toppen af kabinettet over psu'en, som suger den varme luft
ud + den 120 mm vifte, der sidder i bunden af psu'en (Chill).

Fra : Bruno

Dato : 14-06-06 23:20

Kasper wrote:
> [...]
> fronten og en 80 mm kølevifte i siden, der begge suger "kold" luft ind
> i kabinettet, men det er åbenbart ikke nok!

Prøv og kør uden låg, hvis det gør en forskel så skal du lave om på din
køling. Hvis ikke det løser problemet så har du måske et kort der er ved
og dø!

Mvh

Bruno