Nvidia til Dell Dimension5000 - men h
Fra : Per P

Dato : 12-06-06 20:49

Hej NG :)

Jeg har en Dell Dimension 5000 med et radeon X300 "grafikkort"
P4 2.8GHz 1GB ram

Grafikkortet skal jeg ha udskiftet til noget bedre.

Det SKAL være Nvidia (bedst til linux).
Det skal være PCIe men jeg er ikke helt klar over om der er noget med
hastigheden af PCIe man skal kigge efter??
Min monitor er en 20" dell widescreen model(20FPW05) eller noget i den stil.

Det kunne være rart med 2 skærm outputs evt DVI+analog.. så man kan køre
med 2 skærme (min gamle 19" CRT sony og 20" dell widescreen) - men det
er IKKE et krav.

Det skal også kunen klare lidt 3D grafik - dvs noget bedre end mit
nuværende X300 kort - det skal bla kunne køre Battlefield 2 (der er
noget med understøttelse af 1.4 pixel shader)

Det skal self. ikke larme som en Boing 747 eller lign.

Hvis man har 1000-1500 kr (helst de 1000), hvilket kort skal man så vælge ??

VH Per

Fra : Per P

Dato : 15-06-06 14:18

Per P wrote:
> [...]
>

> Det skal self. ikke larme som en Boing 747 eller lign.
>
> Hvis man har 1000-1500 kr (helst de 1000), hvilket kort skal man så

Tak for alle de gode råd ;) he he

Vil følgende være et fejlkøb ?
Giga-Byte GV-NX76T256D-RH med pasiv kølning
(bemærk at det IKKE er et GV-NX76T256DB-RH med aktiv kølning)

Hvad vil mit radeon X300 som er ca 7 mdr gammelt kunne koste ??

Venlig hilsen Per.

Fra : Per P

Dato : 23-06-06 00:03

Per P wrote:

> [...]
> (bemærk at det IKKE er et GV-NX76T256DB-RH med aktiv kølning)
>
> Hvad vil mit radeon X300 som er ca 7 mdr gammelt kunne koste ??

FYI:

Dette kort fylder ret meget, jeg måtte save et extra hul bag i mit
kabinet, og klippe 4mm^2 af monteringsflancen på mit nye kort...

Men det spiller skide godt!!!

/Per