WAS: Kæderaslen på SV650S
Fra : Jens Sørensen

Dato : 20-06-01 19:29

Hej igen

Jeg havde min SV'er til service i går, og udfaldet blev at der stadig
er en raslen, men den er blevet svagere.

Mekanikeren sagde at han havde justeret knastkæden en smule, men lyden
ville åbentbart ikke helt væk. Desværre kom han også med den historie
om at det må jeg bare leve med, for det siger importøren at man ikke
kan gøre noget ved. Det er jeg nu ikke helt tilfreds med, så nu vil
jeg se om jeg kan finde en anden SV'er og sammenligne lyd med, så har
jeg lidt mere at argumentere med, hvis min lyder slem i forhold
til.....

//Jens

---------------------------------------
13/6 21:04
Jeg har for en måned siden købt mig en sprit ny SV650S, som jeg
selvfølgelig er meget glad for, dog har jeg et spørgsmål, som jeg
håber I kan svare på.

Der har det sidste stykke tid kommet en lys kæderaslen ved
acceleration, det virker som at lyden kommer fra motoren. Lyden
forsvinder ved motorbrems og udkobling. Besynderligt nok er lyden
primært hørbar fra 3 gear og op...

Jeg har snakket med min forhandler, og han siger at det skal de nok
ordne, også indenfor garantien, så det er ikke noget problem, men jeg
kunne godt tænke mig at vide hvad problemet kan skyldes.

Jeg har hørt noget om en knastkæde som ikke er i hak, men hvad ved jeg
:)

Den har kørt ca. 1800 km