Palm og USB
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-01 14:14

hejsa derude
jeg kan ikke få min palm til at synkronisere ordentligt mellem min G4
450/MP (via Palm USB kit) og min palm IIIx. Første gang synkroniserer
den fint, men hvis jeg prøver efterfølgende gange droppen den
forbindelsen. Hvad er der galt ???. Jeg har prøvet at slå forskellige
Conduits fra men lige lidt hjælper det....

help...

mvh

/thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-01-01 14:39

In article <1ena4rt.118y657gsofcwN%t@NOSPAMgarbage.dk>,
t@NOSPAMgarbage.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Jeg har prøvet at slå forskellige Conduits fra men lige lidt hjælper
> det....

Prøv at give Conduit manageren 3500kb RAM.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-01 14:50

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Prøv at give Conduit manageren 3500kb RAM.

selv om 10000 kb går den død...

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-01-01 15:00

In article <1ena6ih.1x407njgu7sbiN%t@NOSPAMgarbage.dk>,
t@NOSPAMgarbage.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> selv om 10000 kb går den død...

Hvad sker der hvis du hiver USB-stikket ud og sætter det i igen?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-01 15:05

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Hvad sker der hvis du hiver USB-stikket ud og sætter det i igen?

nada, zilch, nix, nothing.

Den sidder i den frie port i keyboardet, mon det nytter at flytte stik
?. og så igen, den finder jo fint palm'en første gang ?!

/thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-01-01 16:03

In article <1ena778.5kytpi8m96soN%t@NOSPAMgarbage.dk>,
t@NOSPAMgarbage.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Den sidder i den frie port i keyboardet, mon det nytter at flytte stik
> ?. og så igen, den finder jo fint palm'en første gang ?!

Er det standard tastaturet du bruger?
Der er problemer med USB-portene på nogen af MacAllys tastaturer.

Prøv at sæt Palmen direkte i G4'eren og se om den stadigvæk gør som den
plejer.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-01 16:04

> [...]

> Der er problemer med USB-portene på nogen af MacAllys tastaturer.
>
> Prøv at sæt Palmen direkte i G4'eren og se om den stadigvæk gør som den

Det prøvede jeg, stadig intet... *suk*

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-01-01 16:46

Thomas von Hassel <t@NOSPAMgarbage.dk> wrote:

> Det prøvede jeg, stadig intet... *suk*
>
> /thomas

Det er også min erfaring, at Palm undertiden kan have svært ved at
kontakte desktoppen. Det er måske i 1 ud af 25 tilfælde. Jeg ved ikke,
om det har noget med årstiden at gøre. Men det hjælper ihvertfald altid
at trække stikket ud og sætte det i igen. Jeg kan oplyse, at det ikke
kan have noget at gøre med, at den håndholdte trænger til nye batterier.
For jeg fornylig kunnet synkronisere lige til det punkt, hvor battererne
var helt flade.
--
Ove Steen Smidt

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 15-01-01 21:00

Ak ja...

Det virker generelt ad helv... til!!

Jeg har en Palm V og en B&W G3 som er forbundet via en Keyspan db9 (vist
nok).

For det første laver Palmsoftwaren lort I maskinen for andre programmer.
Specielt er "Serial port monitor" slem. Jeg har måtte lave et udvidelses
opsæt til når jag skal syncronisere! (ak).

Hvis jeg starter maskinen op uden Palmen er tilsluttet og først sætter den i
efter opstart, så kan jeg godt glemme alt om at hotsynce!! (Hurra for USB!)

I det hele taget er det ikke overbevisene hvad Palm-sync funktionen er i
stand til.

I dit tilfælde er jeg desværre nok ikke i stand til at hjælpe. Men prøv
måske at gå ind i Conduit Manegeren og vælg "Palm overwrites Desktop" i de
forskellige modes (kaleder, notes etc). Gør dog kun dette hvis
informationerne i din Palm er de rigtige (og ikke mindst komplette). Ellers
lad vær!

Mvh

Gunnar Kristiansen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 15-01-01 23:23

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Jeg har en Palm V og en B&W G3 som er forbundet via en Keyspan db9 (vist
> nok).

Vel er der ofte problemer med Palms USBConnect, men dine lyder godt nok
væsentligt værre. Har du prøvet Palms egen USBConnect i stedet for
Keyspan?

/hc

Fra : John Lauritzen

Dato : 16-01-01 11:12

Jeg har en gang imellem problemer med at synkronisere Palm III med iMac.
Her hjælper det som regel at genstarte med shift-tasten (uden udvidelser)
og derefter genstarte almindeligt.
Venlig hilsen John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-01 15:07

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Her hjælper det som regel at genstarte med shift-tasten (uden udvidelser)

heller ikke, den er sku stædig... det værste er at den gør det både
derhejmme og på arbejde, hvor den derhjemme næsten lige er blevet
geninstalleret og dermed ikke clutterd med skrammel....

/thomas

Fra : Jakob Færch

Dato : 16-01-01 23:00

In article <1enasfz.3wy4gd17qyv5eN%hch@mail.dk.deletetherest.com>,
hch@mail.dk.deletetherest.com (Hans Christian Hansen) wrote:

> Vel er der ofte problemer med Palms USBConnect, men dine lyder godt nok
> væsentligt værre. Har du prøvet Palms egen USBConnect i stedet for
> Keyspan?

Så vidt jeg ved, er det KeySpan'en, der giver problemt.

Jeg har en ven, som bruger en Keyspan med sin IIIe (hedder den vist), og
som havde de samme problemer.
Da han lånte min USBConnect-dims fra Palm, var der ingen problemer.

.... ikke at det er til meget hjælp, når det nu engang er en Keyspan, man
har

Mvh,
Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-01 09:36

> [...]

> forbindelsen. Hvad er der galt ???. Jeg har prøvet at slå forskellige
> Conduits fra men lige lidt hjælper det....

Nu har jeg fået indkredest problemet. hvis jeg fjerner Backup Conduit
fra Conduits mappen (ikke bare deaktiverer den) virker alle de andre
fint. hvis jeg vil lave backup smider jeg de andre ud af mappen og
sætter backup ind igen for sig selv. Det er fint nok, nu kan jeg arbejde
videre.. men hvorfor det bøvl ?!? *skumle*

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-01 13:13

> [...]

> sætter backup ind igen for sig selv. Det er fint nok, nu kan jeg arbejde
> videre.. men hvorfor det bøvl ?!? *skumle*

Du skulle vel ikke have _to_ forskellige conduits til eksempelvis mail,
adressebog, kalender og notes?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-01 09:20

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Du skulle vel ikke have _to_ forskellige conduits til eksempelvis mail,
> adressebog, kalender og notes?

nope, one of each...

/thomas