Internet Configuration
Fra : Karst B. Smit

Dato : 15-01-01 05:12

Hej

Jeg skal bruge Internet Configuration til at lave en spamblokkering i
MacSoup hos min ven Ejnar som har OS Dk 8.6

Jeg derimod har US versionen af 8.6. og er forvirret.

I min version ligger der i Systemmappen-Preferences et lille program som
hedder Internet Preferences. Når jeg åbner det kommer der et vindue med
titlen "Internet Preferences" men programmet hedder nu Internet
Configuration. Det har undret mig længe men da det fungerer så kan det
jo være ligemet.

Men hos Ejnar danske version kan jeg ikke finde det. Jo der er et arkiv
som hedder Internet Preferences og det ligger samme sted men det bliver
opfattet som et dokument som foreslås at åbnes med et
systemskriveprogram som det så alligvel ikke kan.

Har det fået et nyt Dansk navn?

Kan han bruge mit (med hans data) på hans maskine?

--
Mvh. Karst B.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 12:25

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> [...]
> systemskriveprogram som det så alligvel ikke kan.
>
> Har det fået et nyt Dansk navn?
>
> Kan han bruge mit (med hans data) på hans maskine?

Du skal ikke bruge andet end MacSOUP til at gemme MacSOUP sortliste, men
MacSOUP benytter de internet indstillinger der findes i Internet
Preferences. Du ændre indstillingerne i denne via kontrolpanelet
Internet ELLER programmet Internet Config (som oprindeligt stod fadder
til Internet Preferences) ELLER kontrolpanelet Internet Configuration,
som installeres af MS Internet Explorer og Outlook Express og begge
disse programmer benytter sig flittigt af Internet Prefences, faktisk
har Internet Explorer ikke sin egen pref fil, den skiver alt ind i
Internet Preferences.

Hvis man gerne vil have sine egne indstillinger til MacSOUP forskelligt
fra systemets internet indstillinger kan man kopiere Internet
Preferences til MacSOUP mappen og dernæst åben den med Internet Config
og tilpasse den til MacSOUP.

--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 30-01-01 23:04

> [...]
> opfattet som et dokument som foreslås at åbnes med et
> systemskriveprogram som det så alligvel ikke kan.
Det, du har på i din Preferences mappe er ikke et program, kun et
dokument. Det som din bekendte mangler er Internet Config som kan hentes

http://uni-c.mac.tucows.com/adnload/2406.html

> Har det fået et nyt Dansk navn?
Jeg ved ikke lige hvordan det er i OS 8.6, jeg har kun 8.1.

> Kan han bruge mit (med hans data) på hans maskine?
Det skulle nok kunne lade sig gøre. Du kan roligt forsøge. Noget helt
andet: Det ser ud til at Internet Explorer gemmer alle sine
indstillinger i det dokument, så dem får han med. Hvis nu flere skal
bruge hans computer, så er det rart at vide at der kan oprettes flere
sæt inden for dette arkiv. Måske er det ikke til nogen nytte at jeg
nævner det, men alligevel.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast