ADSL fra Mobilix...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 20-06-01 18:07

Hejsa.

En af mine venner har netop fået en ADSL forbindelse fra Mobilix. Han har
fået hvad de kalder et "modem" på trods af den kører med Ethernet stik. Han
kan kun komme ind på én bestemt hjemmeside som er til at konfigure på, men
der står ikke noget om Mac.

Har nogen fået dette til at virke, hvis ja, hvordan?

"Modemet" hedder for øvrigt Speed Touch Home og er fra Alcatel.

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Tony

Dato : 20-06-01 18:23

Hejsa

> [...]
Han
> kan kun komme ind på én bestemt hjemmeside som er til at konfigure på, men

Den 'side' han kan komme på er 10.0.0.138. Det er interne indstillinger i
modemet! Der er ikke noget derinde der har med Mac at gøre.
Vær opmærksom på at opkald via Home Modem skal foretages via VPN. Aner ikke
om dette kan lade sig gøre på en Mac.

Skriv hvis du vil spørge om mere. Tro mig - jeg er blevet meget langhåret i
løbet af den tid der gik fra jeg fik modemet, til at min Windoze98 kom på
nettet.

Tony

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 21-06-01 01:25

> Vær opmærksom på at opkald via Home Modem skal foretages via VPN.
Hvad er dette?

Mvh
Gunnar

Fra : Tony

Dato : 21-06-01 19:42

> Hvad er dette?

VitualPrivatNetwork - det kører via Point to Point Tunneling Protocol

Tony

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-06-01 00:34

Tony <grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> wrote:

> VitualPrivatNetwork - det kører via Point to Point Tunneling Protocol

Ahh, du er en stor hjælp hva' Tony?

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-06-01 06:58

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Har nogen fået dette til at virke, hvis ja, hvordan?
>
> "Modemet" hedder for øvrigt Speed Touch Home og er fra Alcatel.

I flg. Mob...Orange skal man til Mac bruge USB-løsningen:
<http://www.blivklogere.dk/adsl/frames/frameset_2_2_1.html>:
ADSL Plus med Alcatel Home understøttes ikke af Windows Millenium
Edition (ME) og MacOS.

Og så siger rygterne, at de har en routerløsning klar om to måneder:
Routerne skulle være bestilt, men der er to måneders leveringstid.

mvh.
Kaj.