Ang. MC-Ulykken på Hillerødmotorvejen den ~
Fra : Mich@el H.

Dato : 20-06-01 16:13

Der kan ses billeder fra den tragiske ulykke på
http://www.beredskabsinfo.dk/indsatsfoto/ nederst på siden.

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : Thomas

Dato : 20-06-01 20:28

> Der kan ses billeder fra den tragiske ulykke på
> http://www.beredskabsinfo.dk/indsatsfoto/ nederst på siden.

Det er sgu da for klamt!
Det er så til alle dem der ikke var så "heldige" at komme forbi så de kunne
se ulykken i virkeligheden?!

:-/

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-06-01 20:57

"Thomas" <feeling@home.now> wrote in message
> Det er sgu da for klamt!
> Det er så til alle dem der ikke var så "heldige" at komme forbi så de
kunne
> se ulykken i virkeligheden?!
Vel, det er jo ingen som tvinger deg til å studere bildene. Bortsett fra
skoen, som er et dystert bilde, er det da heller ikke så meget man ser.

JS

Fra : Thomas

Dato : 20-06-01 21:11

> Vel, det er jo ingen som tvinger deg til å studere bildene. Bortsett fra
> skoen, som er et dystert bilde, er det da heller ikke så meget man ser.

Nej der er ingen der tvinger, men jeg synes stadig, det er en usmagelig
site. Blod eller ej.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-06-01 21:30

> Nej der er ingen der tvinger, men jeg synes stadig, det er en usmagelig
> site.

Tja, de bilder er da intet imot hva man ser i TV avisen hver eneste dag.

JS

Fra : Christian Raaby

Dato : 20-06-01 21:10

"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da for klamt!
> Det er så til alle dem der ikke var så "heldige" at komme forbi så de
kunne
> se ulykken i virkeligheden?!
>
> :-/

Der fulgte en passende beskrivelse med linket, så du vidste jo godt hvad du
gik ind til.
Selv om det er stærke billeder, så er det en vigtig reminder for alle os
andre der kører i trafikken. Ting går nogle gange frygteligt galt, hvis du
ikke tænker dig om! De billeder virker garanteret 100 * bedre, end at din
mor eller kæreste siger: "Kør nu forsigtigt".
Pas på derude allesammen.

Christian
TL1000S

Fra : Morten Juel

Dato : 20-06-01 21:20

De billeder virker garanteret 100 * bedre, end at din
> mor eller kæreste siger: "Kør nu forsigtigt".
det gør de ihvertfald på mig !

mvh
Morten

Fra : Janus

Dato : 20-06-01 21:22

Det der virker stærkest på mig, er at det er sket så tæt på der hvor jeg
bor, ca. 2 km derfra

Janus

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en

Fra : Thomas

Dato : 20-06-01 21:41

> Der fulgte en passende beskrivelse med linket, så du vidste jo godt hvad
du
> gik ind til.

True.. brokker heller ikke over ham der sendte linket.
Det jeg bemærker er at der findes en site med ægte billeder fra
ulykkesscener, så man rigtig kan se med.
Det er heller ikke kun fra færdselsuheld, hvilket kunne støtte argumentet om
at de billeder er der for at minde os om at køre forsigtigt, så det er efter
min mening en site for kiggere.

Men tilfældigvis virkede beskrivelse af uheldet, som set tidligere i tråden,
og billederne af scenen da også afskrækkende på mig. Senene med branden og
bussen og taxien skulle så afskrække folk fra at ryge i sengen og køre taxi?
Nah.. hvis den site har en gavnlig effekt så er det rent tilfældigt imho

>De billeder virker garanteret 100 * bedre, end at din
> mor eller kæreste siger: "Kør nu forsigtigt".

Hvor vidste du fra at de siger det??

Fra : Peter Eriksen

Dato : 20-06-01 22:18

> [...]
> argumentet om at de billeder er der for at minde os om at køre
> forsigtigt, så det er efter min mening en site for kiggere.

Det er ikke korrekt. BeredskabsInfo er lavet af og til fagfolk indenfor
redningsberedskabet og ambulancetjenesten, og formålet med billederne og den
tilhørende tekst er at beskrive usædvanlige brand- og redningsindsatser
udfra en beredskabsfaglig vinkel.

> Men tilfældigvis virkede beskrivelse af uheldet, som set tidligere
> i tråden, og billederne af scenen da også afskrækkende på mig.

Det er som nævnt ikke vores primære formål, men hvis indsatsbeskrivelser
og -billeder også har en forebyggende virkning er det da absolut et plus.

Med venlig hilsen
Peter Eriksen, BeredskabsInfo
www.beredskabsinfo.dk

Fra : Thomas

Dato : 20-06-01 22:44

> [...]
den
> tilhørende tekst er at beskrive usædvanlige brand- og redningsindsatser

Hmm.. me bad. Jeg browsede ikke rigtig rundt før, og jeg så faktisk heller
ikke forsiden, som da også viser en noget anden stil.
Beklager at jeg sprang til konklusioner :-/

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 19:25

Peter Eriksen <spamguard@beredskab.net> skrev i en

> BeredskabsInfo er lavet af og til fagfolk indenfor redningsberedskabet
> og ambulancetjenesten, ...........at beskrive usædvanlige brand- og
> redningsindsatser udfra en beredskabsfaglig vinkel.

Havde en simpel adgangskontrol á et givent password ikke været enkel at
bruge, og derefter lade de der hacker/får kendskab til PW'et more(?) sig
:-/

--
Armand.

Fra : Mich@el H.

Dato : 21-06-01 20:51

> Havde en simpel adgangskontrol á et givent password ikke været enkel at
> bruge, og derefter lade de der hacker/får kendskab til PW'et more(?) sig
> :-/

Den fatter jeg minus af ?

Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-06-01 20:57

> Havde en simpel adgangskontrol á et givent password ikke været enkel at
> bruge, og derefter lade de der hacker/får kendskab til PW'et more(?) sig
> :-/
Hvorfor? Hva er det ved siden, vi ikke tåler å se?

JS

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-06-01 20:59

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> [...]
>
> Havde en simpel adgangskontrol á et givent password ikke været enkel at
> bruge, og derefter lade de der hacker/får kendskab til PW'et more(?) sig

Hvorfor password beskytte...?
Så vidt jeg lige kunne se var der da ingen hemmeligheder at beskytte. Bare
fordi en side er rettet mod fagfolk er det da ikke forbudt for andre at
kigge med.

--
Mikkel

Fra : Thomas

Dato : 21-06-01 21:14

> [...]
> fordi en side er rettet mod fagfolk er det da ikke forbudt for andre at

Nah, men nu gik snakken på at uvedkommende (almindelige) personer ikke havde
anden grund til at kunne bruge den site, end at glo ulykker.. hvilket er en
smule usmageligt.
Ved at forbeholde siten til de fagfolk, som evt kigger på sagerne med lidt
andre øjne, kan man stikke en kæp i julet for dem der bare vil se ulykker.

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 23:47

> [...]
lidt
> andre øjne, kan man stikke en kæp i julet for dem der bare vil se

Udtalelsen var også mere for at pille lidt ved det rosenrøde der lå i
bedyrelsen om at "det er til faglig benyttelse".

Peter har sidenhen forklaret sig grundigt m.h.t. egen-censur mv., og den
æder jeg!

--
Armand.

Fra : Peter Eriksen

Dato : 21-06-01 21:54

> Havde en simpel adgangskontrol á et givent password ikke været
> enkel at bruge,

Jo, og det ville vi da også have valgt at gøre hvis billederne blev bragt
ucensoreret. Men både vi og fotograferne foretager en grundig sortering af
billederne, og vores kriterier for hvilke billeder der kan bringes er
betydeligt skrappere end de fleste andre nyhedsmediers.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-06-01 22:41

"Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> kunne

> Der fulgte en passende beskrivelse med linket, så du vidste jo godt hvad
Korrekt.

> [...]
> ikke tænker dig om! De billeder virker garanteret 100 * bedre, end at din
> mor eller kæreste siger: "Kør nu forsigtigt".

Enig.
Pågældende ulykke vidner også om, at tilfældet spiller ind. Det er tænkeligt
at staklen havde overlevet, hvis han ikke netop havde lavet det stunt lige
ved en bro, hvor han styrter 10 meter ned fra.
Uanset hvor forsigtigt/fornuftig man er, kan man bare være uheldig.

Hvis skoen er fra motorcyklisten kan det tyde på at han ikke var iført fuld
MC-beklædning, dragt, støvler, etc. Det havde måske ikke reddet ham, men
alligevel. Det fik i hvert fald mig lidt at tænke lidt over hvor tit jeg
egentlig kører i alm. tøj.

Asger
ZX-10

Fra : Morten Juel

Dato : 20-06-01 21:17

Suk, ja det sætter jo lidt radsel i livet på en..

Jeg synes nu det er godt nok med sådan et site, det kan få os andre til at
tænke 2 gange inden vi vrider svinet i øret næste gang !

Mvh
Morten

Fra : Christian Stidsen

Dato : 20-06-01 22:42

Jeg syn´s lige jeg vil gøre lidt reklame nu vi igen har en ulykke på bordet.

Der findes en forening ved navn Foreningen For Trafikofre.
Foreningens formål er at hjælpe folk der enten har været ude for en
trafikulykke eller er pårørende til nogen der har.
- Foreningen er at finde på www.fft.dk - det er nemmere at se der end at jeg
forsøger at forklare!

Så vidt jeg ved er foreningen startet op efter en MC-ulykke hvor to blev
dræbt.

M.v.h.

Christian

--