Grønland
Fra : Anita

Dato : 28-08-06 23:03

Jeg skal til Qaqortoq med en skoleklasse om et par uger. Har nogle herinde
kendskab til rejse i Sydgrønland og kan evt. give nogle gode råd?

Pft.
Venligst Anita

Fra : Jan Raarup

Dato : 10-09-06 17:36

Anita <anitaoestX@Xgmail.com> skrev:
>Jeg skal til Qaqortoq med en
>skoleklasse om et par uger. Har nogle herinde
> [...]

Hej Anita

Min kone og jeg har været i Sydgrønland mange gange.
Gode råd, ja.
Vejret er meget omskifteligt på det tidspunkt og det kan være
ret koldt om natten, men i skal jo nok bo på vandrehjem kunne
jeg forestille mig.
Oaqortoq er bestem en by hvor der er mange ting at se på. Man
kommer også let på udflugter til Hvalsey, hvor den gamle kirke
ruin ligger.

Tag godt men penge med, da mange ting er dyrt i Grønland.

Skriv evt hvis du har specifikke spørgsmål

--
Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Anita

Dato : 10-09-06 21:22

"Jan Raarup (slet 2URNJ)" <janmaren@2URNJhotmail.com> skrev

> [...]
> ruin ligger.
>
> Tag godt men penge med, da mange ting er dyrt i Grønland.
>
> Skriv evt hvis du har specifikke spørgsmål

Ja, det er planen at vi skal se kirkeruinen. Ellers kender jeg ikke helt
programmet.

Hvor varmt tøj skal vi pakke?
Hvor mange penge er "godt med penge"?
Tager man mod Dankort i Qaqortoq? Jeg ved man gør i Nuuk, men om det også
gælder her, ved jeg ikke?
Hvilke ting er gode at tage med som gaver til folk deroppe?
Er der steder at købe en souvenir med hjem? Eller er der ikke rigtigt noget
at købe?

Sikke nogle flotte billeder I har på hjemmesiden. Nøj, hvor jeg glæder mig.

Venligst Anita

Fra : Jan Raarup

Dato : 11-09-06 13:43

> [...]
><janmaren@2URNJhotmail.com> skrev

>Ja, det er planen at vi skal se
>kirkeruinen. Ellers kender jeg ikke helt

Hej Anita

Tag tøj med som det var vinter, fjordvinden er koldt og det
bliver koldt om natten.

"godt med penge" - det er nok 30 procent dyrere end herhjemme,
men ikke alle varer.
overnatning på vandrehjem: 225 kr/person, udflugt 500 - 700
kr/person, øl og vin er dyrt, 14 kr for en øl i supemarkedet,
vin starter ved 80 kr for en der koster 30 herhjemme.
Dyrt at gå ud og spise.

Dankort kan bruges overalt.

Grønland er lige så fremme i skoene som resten af verden, så de
har adgang til de samme forbrugsgoder som os.

Køb evt tupilakker som souvenirs eller sælskindsjakker og tasker.