OT 5:1
Fra : Mr. D

Dato : 28-08-06 19:23

Har købt Dantax 5:1, og kan få de tre forreste og subwoofferen til at virke.
Men der synes ikke at komme noget bagfra de to bagerste.

Jeg har prøvet med:

King Kong
Celtic Tiger
Lars Lilholt
Terminator III

.... der alle er mærket med 5:1

Jeg synes jeg har prøvet alt, og kan ikke finde på mere.

simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-08-06 20:44

> [...]
> Terminator III
>
> ... der alle er mærket med 5:1
>
> Jeg synes jeg har prøvet alt, og kan ikke finde på mere.

prøv dk.teknik.lyd og fortæl mere om indstillinger og setup, så skal der nok
være nogen der kan hjælpe.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-08-06 21:30

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
>Terminator III
>
>... der alle er mærket med 5:1
>
>Jeg synes jeg har prøvet alt, og kan ikke finde på mere.

Er du sikker på højttalerne er tilsluttet korrekt? Kan du ikke sende
et testsignal til dem?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mr. D

Dato : 29-08-06 18:35

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
>
> Er du sikker på højttalerne er tilsluttet korrekt? Kan du ikke sende
> et testsignal til dem?

Jeg regner med, jeg har tilsluttet det rigtigt. Jeg er ved at gennemgå det
nu.

Men jeg ser ikke nogen steder i manualen, at jeg har mulighed for at sende
et testsignal ..?

simon

Fra : Thomas

Dato : 30-08-06 19:09

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg ser ikke nogen steder i manualen, at jeg har mulighed for at sende
> et testsignal ..?

På mange DVD-film er der en mulighed for at sende et Test-signal til
højttalerne.
Ihvertfald DVD'er med THX logoet, som f.eks. Star Wars, Terminator 2, og
sikkert
mange tusinde andre....
Det er et sted inde under set-up du skal kigge...

Men så kan du stadig ikke vide, om det er forbindelsen til højttalerne den
er gal med.
Eller om det er forbindelsen mellem DVD-afspiller og forstærker...

Du bør i øvrigt også checke opsætningen på din DVD-afspiller... På mange af
dem
er der mulighed for at "downmixe" et 5.1 lydspor til et stereo-lydspor.
Hvis det er
slået til, kommer der heller ingen lyd ud af dine baghøjttalere.

Mvh. Thomas