Er kørekortet i fare ved 45-knallert-kørse~
Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-08-06 17:15

Hej

Overvejer at købe en 45-knallert, men er i den forbindelse kommet i
tvivl om hvorvidt kørekortet (altså, "Bil-kørekortet") er i fare
- jeg tænker her på at sådan en 45-knallert jo nemt kan løbe (eller
komme til) 50-70km/t hvilket jo er en procentvis stor
hastighedsoverskridelse

Nogen som har link til noget lovmatriale - eller som har viden og erfaring
herom ?

Og nu vi er ved det - Gilera Runner SP PureJet (købes fra ny) - er det noget
rigtig godt kram - eller det stik modsatte ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 17:40

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Overvejer at købe en 45-knallert, men er i den forbindelse kommet i
> tvivl om hvorvidt kørekortet (altså, "Bil-kørekortet") er i fare

Ja, på lige fod med en bil.

> - jeg tænker her på at sådan en 45-knallert jo nemt kan løbe (eller
> komme til) 50-70km/t hvilket jo er en procentvis stor
> hastighedsoverskridelse

Nenlig...

> Nogen som har link til noget lovmatriale - eller som har viden og erfaring
> herom ?

Det er vidst ikke nødvendigt - det har været oppe utallige gange, søg evt.
på googlegroups.

> Og nu vi er ved det - Gilera Runner SP PureJet (købes fra ny) - er det
> noget
> rigtig godt kram - eller det stik modsatte ??

Det første...

Fra : GK

Dato : 30-08-06 21:27

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

EN Gilera Runner er og bliver scooternes KONGE det er KVALITET
...ellers køb noget med piaggo motor på så går du ikke helt galt i byen

mvh gk 100 % Gilera/ piaggo fan

Fra : Hekto

Dato : 02-09-06 23:02

> EN Gilera Runner er og bliver scooternes KONGE det er KVALITET
> ..ellers køb noget med piaggo motor på så går du ikke helt galt i
> byen

Med remtrukken oliepumpe?????

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : thomas.b

Dato : 28-08-06 21:27

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen som har link til noget lovmatriale - eller som har viden og erfaring
> herom ?

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

mvh. Thomas

Fra : René

Dato : 29-08-06 16:27

"thomas.b" <tb_aalborg(xxxx)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
>
> mvh. Thomas

Hej Thomas

Hvis du har kørekort og køre på en 45 knallert og gør den ulovlig, koster
det kortet..

have en ven som kørte 80 på sin hvor man måte køre75han blev stoppet af en
mc betjent, han fik taget kortet og plus en kæmpe bøde, og han har 3-4
måneder til at få taget kortet igen

Fra : Hekto

Dato : 29-08-06 20:27

> [...]
> af en mc betjent, han fik taget kortet og plus en kæmpe bøde, og han
> har 3-4 måneder til at få taget kortet igen

Naaaah ... der er hstighedbegrænsning på 45 km/t. 45 + 60% = 72 km/t =
farvel kørekort.

Det er sådan set ligemeget om den er lovlig og kører ned ad bakke,
eller kan køre 120 km/t, det er selve hastighedsbegrænsningen der
tæller. Man kan så oven i få en bøde for konstruktive ændringer.

Fra : Solid Ground

Dato : 11-09-06 14:05

Var der ikke noget engang, med at de beregnede bøden ud fra hvad du måtte
køre pågældende sted.
De 45 er en regulering i detailforeskrifterne, mens 50 kmt er færdselsloven,
og den tog ikke højde for de 45.

Har lige lemmet 1000 og et klip for 60 kmt. Hele landet var i fare fordi
knallerten kørte 60,og jeg må bøde

VH KHS

Fra : Hekto

Dato : 12-09-06 23:27

> [...]
>
> Har lige lemmet 1000 og et klip for 60 kmt. Hele landet var i fare
> fordi knallerten kørte 60,og jeg må bøde

Jo, sådan var reglerne.

Derfor indførte vores 'Borgerne må ingen ting regering' en
hastighedsbegrænsning på 45 km/t så man ihvertfald kunne dunke dem i
hovedet der lod hånt om lovgivningen.
(Hende med håndtasken kunne ikke have gjort det bedre)