bagdæmper renovation
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-06-01 12:20

Hejsa

er der nogen der kan huske hvor i landet det er man få renoveret sin
bagdæmper så den bliver bedre end ny....det var vist noget med gold valves
osv....

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-01 12:38

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> er der nogen der kan huske hvor i landet det er man få renoveret sin
> bagdæmper så den bliver bedre end ny....det var vist noget med gold valves
> osv....

LC Cross i Hadsund, fx.
98 58 52 00

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-06-01 13:40

On Wed, 20 Jun 2001 13:38:16 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>LC Cross i Hadsund, fx.
>98 58 52 00

Nok bedre med 98 58 53 00

De har iøvrigt en hjemmeside :

http://www.lc-cross.dk

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-01 15:22

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Nok bedre med 98 58 53 00

Ups...
Undskyld.

Rittig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-06-01 08:09

tjaa jeg fik fat i en aller anden bonde.....i første omgang

men det er jo yderst fair priser....de holder sig

600 kr for renovering ny olie/gas
150 for shims hvis man vil have den tilpasset sin vægt
300 for nye pakninger
1000 kr hvis der skal ny fjeder på

Lasse
CBR1000f

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-06-01 13:58

On Wed, 20 Jun 2001 13:38:16 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>LC Cross i Hadsund, fx.

Forresten Claus har du mulighed for at tjekke på den næste
Ducati/Aprilia du ser,om den yderste del på bremsegrebet er den samme
som på KTM'en ? For så kan jeg købe det hos LC-Cross til 50,-.
Ducati og Aprilia kører med præcis den samme yderdel på alle
Brembogrebene så måske også KTM ??

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-01 15:25

> [...]
> som på KTM'en ? For så kan jeg købe det hos LC-Cross til 50,-.
> Ducati og Aprilia kører med præcis den samme yderdel på alle

Ja, jeg har jo lige købt et grebsæt til KTM'en, så jeg kunne jo tage det i
lommen næste gang jeg skal over til Nørresundby MC Center, de har nogle
Aprilia'er stående som jeg kan sammenligne med.
Men jeg er bange for at det ikke er det samme, for på Brembo's terræn-ting
er grebet ikke todelt, der er bare et ophæng til juster-skruen.

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-06-01 15:45

On Wed, 20 Jun 2001 16:24:34 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Men jeg er bange for at det ikke er det samme, for på Brembo's terræn-ting
>er grebet ikke todelt, der er bare et ophæng til juster-skruen.

Øv,nej så er det nok næppe det samme, tak alliwl

-M

Fra : Armand

Dato : 20-06-01 23:59

> Øv,nej så er det nok næppe det samme, tak alliwl

Hvis grebet er "one piece" og ellers passer kan det jo kun være endnu
billigere og derfor absolut interessant.
Ikke mindst ud fra min tidligere skepsis om at det "justerbare sikkert
kommer til at stå på "max" hele tiden

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-06-01 07:56

On Thu, 21 Jun 2001 00:59:17 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Hvis grebet er "one piece" og ellers passer kan det jo kun være endnu
>billigere og derfor absolut interessant.

Men det gør det med næsten 100 % sikkerhed ikke,idet den inderste del
netop er forskellig på stort set alle modellerne,mens den yderste,den
egentlige grebdel er ens på alle de leddelte,derfor min jagt på en
billig af disse.

>Ikke mindst ud fra min tidligere skepsis om at det "justerbare sikkert
>kommer til at stå på "max" hele tiden

Jeg er sådan set ligeglad om den er fast eller justerbar,jeg skal bare
have fat på nogle billige af slagsen .Jeg har iøvrigt prøvet
Prilleren af nu og kan konstatere at næstyderste trin stadig passer
fint til min hånd,yderste bliver for meget.Den har iøvrigt aldeles
_rigelig_ bremsekraft,men doseringen er lidt anderledes og
vanskeligere end jeg er vant til...

-M

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 21-06-01 08:58

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-06-01 10:00

Rune Soegaard Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in article
<Pine.GSO.4.33.0106210957210.24922-100000@falster.mip.sdu.dk>...
On Thu, 21 Jun 2001, Lasse Lundberg wrote:

> men det er jo yderst fair priser....de holder sig

Hva'e, er det noget der gælder for alle bagdæmpere, eller kun for din?
Kan de renovere alle dæmpere?

Det skulle jeg mene. Men tag en sludder med dem, de taler nogenlunde dansk

Dele og løn er typiske priser. Selv dæmpere der "ike kan renoveres" kan
renoveres, hvis de har teknikken, bl.a. skal der sættes en ventil i.
--
Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-06-01 16:17

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er det.
Det er faktisk så billigt at jeg ikke gider gøre det selv, de renoverer også
mine forgafler. Plus, de er flinke til at fortælle at "næste gang skal du
nok have skiftet glidebøsninger, de er ved at være slidt".

> Dele og løn er typiske priser. Selv dæmpere der "ike kan renoveres" kan
> renoveres, hvis de har teknikken, bl.a. skal der sættes en ventil i.

Njah, så skal man nok lokke lidt med dem, men dæmpere som KAN renoveres, dem
laver de. Mange dæmpere kan godt modificeres så de kan ombygges, men der er
en risiko ved det, og risikoen for at lave noget der ikke holder, afholder
dem fra at tilbyde den service til hvemsomhelst.

Rittig

Fra : N/A

Dato : 21-06-01 10:00

Fra : N/A