Australien - Hvad SKAL man se????
Fra : Kim Andersen

Dato : 27-08-06 15:28

Hej

Jeg skal til Australien til Marts 2007 i en måned. Turen kommer til at gå af
følgende rute

Ayers Rock
Melbourne
Phillip Island
Sydney
Cairns

Er der nogle der har gode tips til hvad man absolut bør se! Ideer til ikke
100% turist steder har også interesse.

Det skal nævnes at jeg flyver imellem de forskellige steder undtagen mellem
Melbourne -> Phillp Island -> Sydney som gøres i bil.

MVH

Kim Andersen
kimandersenNineNineNine@hotmail.com
(Erstat Nine med tal)

Fra : Jens B

Dato : 27-08-06 22:08

"Kim Andersen" <KimAndersenNineNineNine@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal nævnes at jeg flyver imellem de forskellige steder undtagen
> mellem Melbourne -> Phillp Island -> Sydney som gøres i bil.

Når i er ved Ayers Rock, så ville jeg også tage en tur til Kings Canyon
(tror der var ca. 400 km fra Ayers Rock).

Fra Melbourne ville jeg, inden i kører til Philip Island, køre en tur vest
på af Great Ocean Road.

En tur gennem Blue Mountains, og her bør i tage et smut forbi Jenolan Caves.
Det er nogle rigtig flotte grotter.

I Sydney er Bridge Climb på Harbor Bridge ret fedt (det er stille og roligt,
og man behøver ikke være topatlet for at klare det)

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 08:42

snip

> [...]
>
> Det skal nævnes at jeg flyver imellem de forskellige steder undtagen
> mellem Melbourne -> Phillp Island -> Sydney som gøres i bil.

Nu bliver jeg lige nysgerrig: Hvad vil du på Phillip Island? Hvis det "kun"
er for at se pingvinerne, så ville jeg, den relativ korte tid i Oz taget i
betragtning, køre andre steder hen.
Great Ocean Road er nævnt, nationalparken/halvøen ned mod Tasmanien "Wilsons
Promontory", Snowy River Nationalpark, Alpine Nationalpark, det klassiske
farmer/fåreavler-land inde i Victoria/NSW... i det hele taget udnyt, at du
er selvkørende og kom godt rundt i området.

Køb en god guide, f.eks. Lonely Planet, og bliv opdateret på seværdigheder,
overnatning, ture mm.

VH Bente

Fra : Kim Andersen

Dato : 28-08-06 15:38

Hej igen

På phillip Island vil jeg se 3 ting

Pinvinerne, Racerbanen (jeg er motorcykelfan) og koala stationen. Derefter
ligger det meget løst hvad jeg skal se på vej til Sydney.

MVH

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 17:11

> Hej igen
>
> På phillip Island vil jeg se 3 ting
>
> Pinvinerne, Racerbanen (jeg er motorcykelfan)

<snip>

Rammer du så WSB Phillip Island afdelingen 2007?
Vi var også forbi banen i sin tid (1994), også i marts, men der var ikke
løb. Så derimod en motoGP-afdeling (det hed det jo ikke dengang!) på Eastern
Creek. Det var stort at være med til at feste sammen med australske
MC-entusiaster, så glæd dig i så fald.
Var du IKKE motorcykelfan, så mener jeg stadig, at der er andre steder, der
er flottere og mere spændende end PI, men det med banen forklarer alt

VH Bente

Fra : Kim Andersen

Dato : 28-08-06 21:11

Tror det ikke, det bliver vist kørt ca. 8-10 dage før jeg kommer dertil - ØV
ØV og tre gange ØV!!!

Fra : Jesper

Dato : 31-08-06 15:30

I Sydney er der også CenterPoint, det er et højt tårn der ligger på Pitt st.
der er en utrolig god udsigt over det meste af Sydney, der er også en
roterende restaurant i tårnet, det koster ca. 50 dollar for buffet og der er
alt hvad hjertet kan begære. På Darling Harbour ligger Sydney Aquarium, jeg
tror det koster ca. 20 dollar, det er også spændene Der er jo også Bondi
beach, den ligger et stykke fra centrum, men det er nemt at komme dertil med
bus og tog.

Når nu du skal derned til marts så tag varmt tøj med! Det skal du i hvert
fald bruge syd på. I Melbourne ligger temperaturen på ca. 10-15 grader i
marts.

I Cairns ville jeg tage en to eller tre dages tur til Cape Tribulation, det
er et utrolig flot regnskovs område, det ligger 3-4 times kørsel fra Cairns.
Det er også spændene at dykke, og det er helt sikkert penge givet godt ud.

Go'Tur

Jesper

P.S.

Jeg tager selv af sted på tirsdag, denne gang bliver det Tasmanien og
Melbourne.

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 16:03

Jesper wrote:

> Når nu du skal derned til marts så tag varmt tøj med! Det skal du i hvert
> fald bruge syd på. I Melbourne ligger temperaturen på ca. 10-15 grader i
> marts.

I marts!?

Jeg rejste mellem Sydney, Melbourne og Adelaide vel i stort set juli
måned, så meget mere vinter kan det vist ikke blive.

I Sydney og Adelaide oplevede jeg hvad jeg vil kalde godt efterårsvejr
set med danske briller. Indimellem kunne man gå med t-shirt, og
indimellem var det lidt småkoldt, så en trøje var en god idé. Om aftenen
skulle man have en trøje på.

Melbourne var derimod småkoldt, så en man skulle have en trøje på hele
tiden - og ofte også en regnjakke.

Men det var altså i juli måned. Marts bør være noget varmere.

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 16:15

Holst wrote:

> I marts!?

Det var jeg lige nødt til at researche.

Melbourne Marts 13-24 Juli 6-13
Sydney Marts 17-24 Juli 8-16
Adelaide Marts 15-27 Juli 7-15
Brisbane Marts 19-28 Juli 9-20
Darwin Marts 25-33 Juli 20-31
Alice Springs Marts 17-32 Juli 4-19
Townsville Marts 23-30 Juli 14-25

Jeg kunne ikke lige finde data for Cairns, derfor Townsville.

De anførte temperaturer er et gennemsnit af dagens miniumstemperatur og
et gennemsnit af dagens maksimumstemperatur for dagene i den pågældende
måned.

Så med 13-24 i marts måned i Melbourne skal du nok forvente temperaturer
stort set som vi har i øjeblikket i disse dage.

Fra : Jesper

Dato : 31-08-06 21:18

Holst har ret og jeg tog fejl!

Jeg var selv i Melborune, for en kort bemærkning i 2004 på samme
årstid(marts) og der frøs jeg, så jeg var lidt hurtig til at se på
www.dmi.dk hvad normalen var, men jeg har nu indset min fejl, og undskylder
det lidt for hurtige pessimisme., men vejret kan være lunefuldt på det
tidspunkt!

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 21:34

Jesper wrote:

> Jeg var selv i Melborune, for en kort bemærkning i 2004 på samme
> årstid(marts) og der frøs jeg

Ja, har man tilbragt nogle uger i for eksempel Brisbane og tager til
Melbourne for en kort bemærkning, så er der givetvis hundekoldt i
Melbourne, også i marts.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 08:25

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, har man tilbragt nogle uger i for eksempel Brisbane og tager til
> Melbourne for en kort bemærkning, så er der givetvis hundekoldt i
> Melbourne, også i marts.

I Melbourne siger de selv: "Kan du ikke li' vejret... så vent et par
minutter!"
Melbourne har ry for at have Australiens mest omskiftelige vejr.
Vi var der i februar - dejligt sensommervejr, over de 20 grader i hvert
fald.

VH Bente