Anhænger...?
Fra : Henning Holm

Dato : 26-08-06 17:43

Jeg har diskuteret med en kammy,om det er tilladt at
sætte en anhænger efter en Knallert 45......?
Har søgt hos fstyrelsen/trafik/politiet og andre steder,men er ikke blevet
klogere.....

--
Henning Holm

allig8or125@hotmail.com

"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice"

Fra : Corty

Dato : 26-08-06 19:45

"Henning Holm" <allig8or125@hotmail.com> wrote in

> Jeg har diskuteret med en kammy,om det er tilladt at
> sætte en anhænger efter en Knallert 45......?
> Har søgt hos fstyrelsen/trafik/politiet og andre steder,men er ikke
> blevet klogere.....

Du må ikke sætte anhænger på et motorkøretøj der ikke er godkendt til
det.

På reg attesten står hvis der er tilladt sammenkobling, og i så fald
hvilken koblingsvægt der må trækkes. Det gælder bil, mc, samt
traktor/motorredskab.

Men ingen knallerter/scootere - hverken 30'ere eller 45'ere er godkendte
til anhænger.

/Corty

Fra : Michael Oldhøj

Dato : 30-08-06 10:07

Corty:
> [...]
> traktor/motorredskab.
>
> Men ingen knallerter/scootere - hverken 30'ere eller 45'ere er godkendte

Jeg har fået tilladelse til at sætte anhænger på en trehjullet invalid
scooter (30er) . den bruges så til at ha' en kørestol i .

Fra : Allan Riise

Dato : 30-08-06 12:03

Michael Oldhøj wrote:
> Corty:

> Jeg har fået tilladelse til at sætte anhænger på en trehjullet invalid
> scooter (30er) . den bruges så til at ha' en kørestol i .

Ja, en dispensation fra de ellers klare regler.

--
Allan Riise