Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hurtig billedprogram
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 11:02

Hej,

Jeg mangler et program der er lynhurtig til at opdatere billederne når der
skiftes, og som kan vise EXIF samtidig. Adobe bridge er alt for langsom
synes jeg. Må gerne kunne læse rawfiler, og gerne kunne sætte rate på
billeder, så jeg kan grovsortere under gennemkigning. (Har prøvet picasa,
men alle mine billeder ser anderledes ud i picasa, end i alle mindre
programmer af en eller anden årsag. ACDSEE har jeg hørt laver alle
billederne om til 72dpi ?!?!!? Jeg bruger RSP2006 til raw, og det virker
ganske godt til raw alene.

Og det må gerne være gratis

På forhånd tak.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-08-06 11:08

On 2006-08-06, Thomas Schreiber <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote:

> Jeg mangler et program der er lynhurtig til at opdatere billederne når der
[..]

Pixort[1] er svaret. Hurtigt, nemt og billigt.

1) http://www.pixort.com/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 11:24

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message
> Pixort[1] er svaret. Hurtigt, nemt og billigt.
>

> 1) http://www.pixort.com/

Det vil jeg prøve.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 11:51

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message
> 1) http://www.pixort.com/

Har du oplevet at dine billeder (JPEG) vises på hovedet ved vertikale skud?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 12:06

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote in message
> Har du oplevet at dine billeder (JPEG) vises på hovedet ved vertikale
> skud?

Ah, det er fordi pil til venste/højre rotérer billederne. Man skal bruge pil
op/ned for at komme til næste billede

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-08-06 12:16

On 2006-08-06, Thomas Schreiber <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote:
> "Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote in message
>
> Ah, det er fordi pil til venste/højre rotérer billederne. Man skal bruge pil
> op/ned for at komme til næste billede

Ja, det har jeg oplevet.. af samme grund. ;)

Det eneste problem jeg har haft med programmet var at det
"overekspronerede" previews af filerne fra mit 1Ds. Jeg
vil tro det var med 2-3 blænder, så det var ret irriterende.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 14:33

> Det eneste problem jeg har haft med programmet var at det
> "overekspronerede" previews af filerne fra mit 1Ds. Jeg
> vil tro det var med 2-3 blænder, så det var ret irriterende.

Skørt. Det har jeg heldigvis ikke oplevet, men jeg skyder også kun i enten
raw eller jpeg.

Programmet er i øvrigt præcis hvad jeg søgte. Takker og bukker

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-08-06 17:25

On 2006-08-06, Thomas Schreiber <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote:
> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> wrote in message
>
> Skørt. Det har jeg heldigvis ikke oplevet, men jeg skyder også kun i enten
> raw eller jpeg.

Det er også _kun_ med 1Ds'eren jeg har oplevet det. Har ikke haft
problemer med 1D, 1D MarkII (N) eller 5D.

> Programmet er i øvrigt præcis hvad jeg søgte. Takker og bukker

Velbekomme. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-08-06 11:11

"Thomas Schreiber"
> [...]
> programmer af en eller anden årsag. ACDSEE har jeg hørt laver alle
> billederne om til 72dpi ?!?!!? Jeg bruger RSP2006 til raw, og det virker

Prøv den
http://www.faststone.org/
-max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-06 11:24

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
> Prøv den
> http://www.faststone.org/
> -max-

Har jeg netop prøvet, men jeg synes det virker for "legetøjsagtig"

Tak alligevel.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : JJ

Dato : 07-08-06 15:34

-max- wrote:
> "Thomas Schreiber"

> Prøv den
> http://www.faststone.org/
> -max-

Ja det er et godt hurtigt program.

Men hvor er det irriterende at når man kører ned gennem folderstrukturen
med "nedad piletasten", så folder underbibliotekerne sig ud. (Lige som
højre piletasten jo normalt gør.) Helt umuligt at vende sig til :( Og
jeg vil helst undlade at bruge mus hvis det kan lade sig gøre....

Mvh
Jan J.

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-08-06 09:36

Thomas Schreiber wrote:
> "-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
>
> Har jeg netop prøvet, men jeg synes det virker for "legetøjsagtig"

> [...]

Prøv at skift skin. Jeg syntes også at det så alt for poppet ud.
Fandt ud af at skifte til at classic skin og det hjalp gevaldigt. Ved
godt at programmet reelt set ikke ændrer sig - men mit indtryk af det
ændrede sig (det kommer til at virke en del mere seriøst)!!

mvh
Jacob Ask

Fra : Skeptikeren

Dato : 08-08-06 11:11

On Sun, 6 Aug 2006 12:02:18 +0200, "Thomas Schreiber"

Photo Mechanic på www.camerabits.com er noget af det hurtigste, du kan
finde.

have a nice day
--- sk ---

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-08-06 16:08

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer af en eller anden årsag. ACDSEE har jeg hørt laver alle
> billederne om til 72dpi ?!?!!? Jeg bruger RSP2006 til raw, og det virker

Hej du kan prøve med iView MediaPro det er ikke gratis, men jeg synes det er
godt.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.