Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom beta nu til Windows
Fra : Esben

Dato : 22-07-06 01:00

Adobe Lightroom findes nu i betaudgave til Windows (et halvt år efter
Mac-versionen):
http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/

--
Esben

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-07-06 09:48

Esben wrote:
> Adobe Lightroom findes nu i betaudgave til Windows (et halvt år efter
> Mac-versionen):
> http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/

Jep, og den tegner rigtig, rigtig godt. Får de lige skruet en lille
smule op for hastigheden med lidt af teknikken fra Rawshooter, så er der
et fantastisk værktøj i vente.

Ift. Rawshooter er brugerinterfacet lige den smule mere minimalt, der
gør at jeg synes man langt nemmere kan fokusere på billederne - og
værktøjerne er altid bare en muse-bevægelse væk.

Beta'en er dog ikke voldsomt stabil, men absolut brugbar.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 22-07-06 17:47

On 2006-07-22, Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> [...]
> værktøjerne er altid bare en muse-bevægelse væk.
>
> Beta'en er dog ikke voldsomt stabil, men absolut brugbar.

Fuldstændig enig. Jeg har arbejdet med den de sidste par dage, siden
den kom ud og man kan bestemt godt mærke at den er noget bagud efter Mac
udgaven. Den føles langsommere (på den samme hardware), og der er nogle
features der mangler.

Der er mange rigtigt lækre features i det, og jeg glæder mig utroligt
meget til at se hvordan den endelige release bliver. Dog er jeg ikke så
vild med de små sliders man bruger til at justere billederne med. Jeg
synes de er for små, så det tager for lang tid hvis man vi lave små
præcise justeringer på et billede.

Jeg har et par screenshots af Lightroom liggende online, så folk der
endnu ikke har prøvet det kan se lidt af det man kan med applikationen;

http://irq.dk/~tkj/x/Lightroom/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michael Holm

Dato : 22-07-06 21:35

Esben wrote:
> Adobe Lightroom findes nu i betaudgave til Windows (et halvt år efter
> [...]
Jeg kan ikke downloade det - når jeg logger ind, og trykker download,
kommer jeg til http://www.adobe.com/downloads/ hvor man ikke kan
downloade den... ?

Kan I andre godt?

--Michael

Fra : Esben

Dato : 23-07-06 12:45

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke downloade det - når jeg logger ind, og trykker download,
> kommer jeg til http://www.adobe.com/downloads/ hvor man ikke kan downloade
> den... ?
>
> Kan I andre godt?

Ja, det virkede fint her, og ser ud til stadig at virke. Send din email, så
kan jeg evt. sende dig programmet (ca 8MB).

--
Esben

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 24-07-06 06:17

On Sun, 23 Jul 2006 13:44:58 +0200, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

>"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse

>Ja, det virkede fint her, og ser ud til stadig at virke. Send din email, så
>kan jeg evt. sende dig programmet (ca 8MB).

Prøv her, der er 2 downloadknapper midt på siden, og der virker de:

http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/