Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Studie relaterede spørgsmål.(Lysmåler/Flas~
Fra : www.condrup.eu

Dato : 21-07-06 16:49

Hej!

Først, lysmåler.. Mit valg står mellem: Sekonic L-358, Gossen Digipro samt
Minolta Autometer 5F. Modtager gerne erfaringer samt hvor Gossen kan købes i
DK. (De andre ved jeg).

Studie Flash.. Kan eksempeltvis 2 forskellige mærker arbejde sammen ? Ex.
Bowens og Elfoflash ? Jeg har pt. Quant Pro 600WS fra Elfo, men vil så småt
gerne bevæge mig mod f.eks Bowens, da det fås flere steder og har andet
udvalg.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Ole Condrup
www.condrup.eu

Fra : analog fotografen

Dato : 21-07-06 17:23

> [...]
småt
> gerne bevæge mig mod f.eks Bowens, da det fås flere steder og har andet

Hvorfor skulle de ikke kunne det?

Per

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-07-06 03:03

"analog fotografen" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Studie Flash.. Kan eksempeltvis 2 forskellige mærker arbejde sammen ? Ex.
> småt
>>
> Hvorfor skulle de ikke kunne det?

Man kunne jo tænke sig, at de ikke havde samme farvetemperatur!

Men det er vist også det eneste, der kan gå galt.
Og det er vel forholdsvis let at læse sig til, hvilken farvetemperatur de
forskellige flash fungerer med.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : www.condrup.eu

Dato : 23-07-06 22:55

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Men det er vist også det eneste, der kan gå galt.
> Og det er vel forholdsvis let at læse sig til, hvilken farvetemperatur de

Hej igen.

Nå, Elfo kører på 5400K og Bowens på 5600K... Ved Bowens står der +/- 300K,
nogen der ved hvad de mener med det, at man kan gå ned på 5400K så de passer
med Elfo ?

Mvh Ole

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-07-06 22:14

"www.condrup.eu" <kontakt@REMOVECAPSFIRSTcondrup.eu> skrev i en meddelelse

> Hej igen.
>
> Nå, Elfo kører på 5400K og Bowens på 5600K... Ved Bowens står der +/-
> 300K, nogen der ved hvad de mener med det, at man kan gå ned på 5400K så
> de passer med Elfo ?

Jeg tror du skal regne med at Bowens har valgt at opgive unøjagtigheden for
flashrørene.

Hvis du åbner en raw-fil og leger lidt med farvetemperaturen, kan du se,
hvor lidt de 200 kelvin grader er i virkelighedens verden.

Mit bud er, at du uden videre kan kombinere dine Elfo'er sammen med Bowens
lamperne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger