Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon AF 80-200/2.8 ED hvor langsomt er AF~
Fra : Jakob

Dato : 30-06-06 11:27

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor langsomt AF er i Nikon AF 80-
200/2.8 ED. Jeg overvejer at finde et brugt men da jeg på ingen måde kan
financere af-s modellen er det den her det skulle være.

Er det bare for langsomt til at tage billeder af eks. folk der løber,
dyr i medium bevægelse etc. Er klar over at det er for langsomt til
hurtige fugle men er noget i tvivl om hvor meget det begrænser brugen af
det at det er den med langsom AF.

Kan man regne med at de fleste af disse er optisk ok brugt ? Det jeg
tænker på er at man med mange objektiver hører om at der er gode og
dårlige udgaver men man må vel forvente et højt "bundniveau" på nikons
proff objektiver ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 14:05

> [...]
> tænker på er at man med mange objektiver hører om at der er gode og
> dårlige udgaver men man må vel forvente et højt "bundniveau" på nikons

Jeg kan kun udtale mig om 2 ringsmodellen på D70. Her er der ingen problem
med AF hastigheden på AFS.
Jeg kan ikke mærke at den skulle være langsommere. Da den bruger kameraets
motor, er huset ikke uden betydning.
Der kan være et problem amd AFC pga det tunge frontelement, men til mit brug
har det virket fint - ca. som en 50mm 1,4.
Jeg ville nok ikke tro på AFC ved 200mm på 3-4 meters afstand.

Fra artikler, jeg har læst, skulle skubbe zoom udg. være noget langsommere,
men det må andre udtale sig om.

Generelt er kvaliteten på Nikons produkter ensartet. Er der fejl, bliver de
rettet i garantiperioden, i hvert fald når der er tale om deres prof
objektiver.
Så dem ville jeg ikke være bange for at købe brugt. Man må altid teste
udstyret!
Gert

Fra : Jakob

Dato : 30-06-06 14:24

In article <44a52187$0$90562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Gert
Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> says...

> Fra artikler, jeg har læst, skulle skubbe zoom udg. være noget langsommere,
> men det må andre udtale sig om.

Ahh ok, det er nok en skubbe zoom det bliver hvis det bliver da den er
til at komme i nærheden af.

> Generelt er kvaliteten på Nikons produkter ensartet. Er der fejl, bliver de
> rettet i garantiperioden, i hvert fald når der er tale om deres prof
> objektiver.

OK tak for dine inputs.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Klaus Johansen

Dato : 30-06-06 14:35

Hej Jakob

Jeg har lige købt et brugt AF-D 80-200 2,8 i DBA.

Synes ikke den er langsom, men siger lidt på min D100 men ikke meget.
Har også prøvet den på en kammerats D2X, her siger den ingenting!! og er
også hurtigere! (Hvorfor?????) Så et D2X er mit næste hus.
Jeg har haft et Sigma EX 70-200mm. 2,8 som jeg var vildt glad for. Den blev
så solgt til fordel for noget studie flash. Der tegnede ikke ret skarpt ved
blænde 2,8 men ved en mindre blænde var den super!.

Det nye AF-D 80-200 2,8 tegner SUPER skarpt!!! også ved blænde 2,8!!!!!
Byggekvaliteten er vildt god!
Tror den holder rigtig mange år.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Jakob

Dato : 30-06-06 14:57

In article <44a52868$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ksdj@johansen.tdcadsl.dk says...

> Jeg har lige købt et brugt AF-D 80-200 2,8 i DBA.

OK må jeg spørge hvad du måtte bløde for sådan en :0)?

> Synes ikke den er langsom, men siger lidt på min D100 men ikke meget.
> Har også prøvet den på en kammerats D2X, her siger den ingenting!! og er
> også hurtigere! (Hvorfor?????) Så et D2X er mit næste hus.

OK hvorfor ikke D200 det Dx2 er sguda for kluntet :0)

> Jeg har haft et Sigma EX 70-200mm. 2,8 som jeg var vildt glad for. Den blev
> så solgt til fordel for noget studie flash. Der tegnede ikke ret skarpt ved
> blænde 2,8 men ved en mindre blænde var den super!.

OK men netop det synes jeg er en helt kritisk egenskab ved en F2.8
objektiv. Hvorfor skulle man eller ha dem hvis ikke de yder ved 2.8 :0)

> Det nye AF-D 80-200 2,8 tegner SUPER skarpt!!! også ved blænde 2,8!!!!!
> Byggekvaliteten er vildt god!

Jeg er grøn af misundelse ;0). Lige så jeg er helt med når det nu er AF-
D er det så med to ringe modsat pushpull ? Kan ikke helt holde rede på
de modeller.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Klaus Johansen

Dato : 30-06-06 15:18

Det var 1 år gammelt.
Der var:
Tiffen 77mm. UV filter med.
Tamron 1.4 x tele konverter.
Læder tasken til opbevaring (Den er grim og ubrugelig synes jeg)
ALLE papirer fra købet.
Stand!:
113% som nyt. Havde jeg stået i en fotobutik og skulle købe det HELT nyt
ville mit være i samme stand!
INTET spor af at den havde siddet på et hus før.

Pris 6400kr. er det en ok pris?
Fik jeg nævnt det, det tegner vildt skarpt ved 2,8 ;)

Fra : Jakob

Dato : 30-06-06 15:58

In article <44a53295$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ksdj@johansen.tdcadsl.dk says...

> ville mit være i samme stand!
> INTET spor af at den havde siddet på et hus før.
>
> Pris 6400kr. er det en ok pris?

Altså det lyder jo som en ok pris når der er teleconverter med. Jeg
skulle gerne ned på det halve :+).

> Fik jeg nævnt det, det tegner vildt skarpt ved 2,8 ;)

Ja :0), hvordan er det foriøvrigt med den 1.4 konverter der er jeg da
ret nysgerrig på, har du mulighed for at poste nogle billeder ved
største blændeåbning og tc ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 17:44

> [...]
>
> Ja :0), hvordan er det foriøvrigt med den 1.4 konverter der er jeg da
> ret nysgerrig på, har du mulighed for at poste nogle billeder ved

Det ville da være spændende at se. Men alle de oplysninger jeg har, siger
at 80-200 ikke kan lide konvertere.
Resultatet skal være ret ringe i forhold til beskæring.
Gert.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-07-06 16:42

> [...]
> tænker på er at man med mange objektiver hører om at der er gode og
> dårlige udgaver men man må vel forvente et højt "bundniveau" på nikons

Hej.

Jeg har den model du skriver om, jeg synes den er hurtig, men jeg har så
heller ikke prøvet s modellen, så i forhold til ved jeg det ikke, men som
sagt jeg synes den anden er hurtig. Den kan godt bruge til fugle i flugt, og
folk der løber.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Jakob

Dato : 02-07-06 16:49

In article <44a7e937$0$12659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, longhorn_
1969@hotmailNOMORESPAM.com says...

> [...]
> sagt jeg synes den anden er hurtig. Den kan godt bruge til fugle i flugt, og

OK tak for inputtet.

--
Venlig hilsen

Jakob