Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 18-125 DC
Fra : Stig Frederiksen

Dato : 28-06-06 14:20

Hej Gruppe

Er her nogle som har erfaringer med dette objektiv. Det ser ud som et godt
all round
ferie objektiv ??

mvh

Stig

Fra : Lars Clausen

Dato : 28-06-06 14:34

Stig Frederiksen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Er her nogle som har erfaringer med dette objektiv. Det ser ud som et godt
> all round ferie objektiv ??

Du er havnet i den forkerte gruppe, så jeg har sat follow-up til
dk.fritid.foto.indkoeb.

Jeg har haft det på mit 350D siden jeg købte det for et halvt år
siden. Det er et glimrende start-objektiv, som dækker meget til en
rimelig penge. Hvis du bliver bidt af fotografi, skal du nok regne med
at opgradere på et tidspunkt, men det er godt i sit prisleje.

Det er selvfølgelig ikke uden problemer, det er intet 7x eller mere
zoom til de penge. Kvaliteten er svingende, især på autofokus, så
test det grundigt når du får der og få det byttet hvis det ikke
rammer godt nok. Det har en vis tendens til flare, jeg ved ikke om det
er værre end andre i det prisleje, men hvis du er vild med
modlysbilleder skal du lige være opmærksom på det.

Ingen tvivl om at man kan få bedre glas for flere penge, men til
prisen er det godt. Det andet jeg vil anbefale, og det næsten uanset
hvad du ellers får, er Canons 50mm f/1.8. Fantastisk komplement mht.
lysstyrke, og til kr. 850 fortryder du det ikke.

-Lars

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 04-07-06 12:31

Hej

Jeg har 18-200mm versionen fra Sigma. Jeg var godt tilfreds det første ½ år,
herefter blev det hurtigt for dårligt for mig. Jeg har købt Nikon 18-70 ED i
stedet. Jeg synes Sigma objektivet generelt er for dårligt, det kan zoome en
masse, men desværre på bekostning af kvalliteten. Kan du leve med en halv
god kvallitet så er det perfekt, men jeg tror du som jeg hurtig vil synes
kvalliteten er for ringe og blive træt af de begrænsninger det har.

CRD

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 04-07-06 18:35

Tak for info.

Når man søger på nettet, så er der meninger både for og imod, så det er ikke
nemt !
Når man ser på disse http://www.pbase.com/rhiggs1/pentax_istd_gallery
bliver
jeg atter i tvivl, da jeg synes at det er fantastiske billeder, og de fleste
er taget med Sigma 18-125mm, og et Pentax *ist.

/ Stig