Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS350D kit eller hus?
Fra : Mikkel

Dato : 27-06-06 13:21

Hej,

Jeg skal til at købe et DSLR og det er en helt ny verden for mig, har
et Nikon F70 i forvejen som jeg har været glad.

Har mere eller mindre besluttet mig for at det skal være Canon denne
gang, men er i tvivl om jeg skal købe et kit til ca. 5700 kr eller hus
og objektivet ved siden af. Det jeg har læst mig til er, at
kitobjektiverne ikke er noget at råbe hurra for og man derfor kun bør
købe huset og så et objektiv som passer til formålet.

Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit
som passer til 'hverdagsbrug'?

Fra : KBP

Dato : 27-06-06 13:29

Jeg lytter lige med her, da jeg er i samme situation

/KBP

Fra : Mikkel

Dato : 27-06-06 13:36

On Tue, 27 Jun 2006 14:29:02 +0200, "KBP" <kasper@XXXanalrundfart.dk>
wrote:

>Jeg lytter lige med her, da jeg er i samme situation
>
>/KBP
>
>"Mikkel" <no@name.com> skrev i en meddelelse

Det skal selvfølgelig være hus og objektiv og med 'hverdagsbrug' menes
inden/udendørsbilleder ved f.eks. familiesammenkomster, lidt til
feriebrug mv.

Fra : Nicolai

Dato : 27-06-06 13:38

> [...]
> kitobjektiverne ikke er noget at råbe hurra for og man derfor kun bør
> købe huset og så et objektiv som passer til formålet.

Jeg synes at kit-linsen er meget fin til prisen. Så det havde været mit valg
:)

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 13:47

> [...]
> købe huset og så et objektiv som passer til formålet.
>
> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit

Den medfølgende 18-55 er rigtig fin til at starte med. Folk der siger andet
vrøvler !

Jeg har taget i 1000-vis af billeder med den - nogle af dem kan ses her:

http://asp.fotobasen.dk/?page=24&mode=myphotos&cat=all (start nederst)

Evt. fejl og mangler ved billederne skyldes nok mere manden end kameraet

Hilsen Palle

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 14:56

Palle Johansen wrote:

> [...]
> vrøvler !
>
> Jeg har taget i 1000-vis af billeder med den - nogle af dem kan ses her:

--- snip ---
Fejlside
Du skal være medlem af foto-basen.dk, samt logget ind, for at kunne se
den valgte side

Du kan logge dig ind, ved at skrive brugernavn og password i højre side.

Er du ikke oprettet som bruger, kan du registrere dig her.
--- snip ---

............. Og hvorfor skulle jeg dog gøre det?

> Evt. fejl og mangler ved billederne skyldes nok mere manden end kameraet

Ja, eller det on-line foto galleri du bruger

Fra : Jakob

Dato : 27-06-06 13:51

In article <6682a2149c970luqpapacifg6oam72aer1@4ax.com>, no@name.com
says...

> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit
> som passer til 'hverdagsbrug'?

Hvis du helt har besluttet at det skal være et 350D (du får mere for
pengene med et D50 :0) så ville jeg absolut købe hus og objektiv
enkeltvis. Det er dog altid svært at rådgive om da behov og krav jo er
forfærdeligt subjektivt så jeg vil blot tage udgangspunkt i min egen
situation.

Jeg købte et D50 med et seperat godt objektiv. Og selv det er jeg ved at
"gro" fra her et halvt år efter. Jeg vil rigtigt gerne have en "normal
zoom" der kan bruges ved blænde 2.8. Her er der såvidt jeg kan se 2
muligheder som er til at betale. Sigma 17-70 f2.8
http://www.letsgodigital.org/en/news/articles/story_5957.html

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1770_2845/index.htm

eller den nye tamron 18-50
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/tamron_1750_28/index.htm

Så alt i alt kommer det an på om du regner med at det er noget du bliver
grebet af og vil dyrke mere, eller om det bare er til avanceret point
and shoot brug :0)

Er det første tilfældet ville jeg bestemt gå efter bedre glas fra
starten, er det sidste tilfældet ville jeg prøve kitlinsen af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mikkel

Dato : 29-06-06 11:46

On Tue, 27 Jun 2006 14:51:25 +0200, Jakob
<nomail@invalid_still.invalid> wrote:

> [...]
>enkeltvis. Det er dog altid svært at rådgive om da behov og krav jo er
>forfærdeligt subjektivt så jeg vil blot tage udgangspunkt i min egen

ok, har været rundt i et par foto butikker og er blevet mere forvirret
end jeg havde håbet.

Jeg fik set på/prøvet Canon 350D samt Nikon D70s og er nu kommet i
tvivl om det er et Canon jeg skal vælge.

Ergonomisk minder Nikon meget om mit gamle Nikon F70, så det er et
plus, objektivet i kittet er også bedre end i kittet til Canon 350D,
så det er endnu et plus, samt det virker mere robust med et hus i
metal.
Minus er dog prisen som er ca. 2-2,500 kr højere end Canon kittet,
samt det har færre Mpix og er tungere/større.
De færre megapixels ved Nikon kunne umiddelbart godt få mig til at
vælge Canon, men har det den store betydning?

Der udover så er der jo også Nikon D50 som også er med i billedet.

Så alt i alt er det jeg ikke kommet et køb meget tættere

Fra : Jesper HVL

Dato : 29-06-06 11:57

Mikkel wrote:

> [...]
> De færre megapixels ved Nikon kunne umiddelbart godt få mig til at
> vælge Canon, men har det den store betydning?

Du skrev i starten: 350D = 5.700,-. Nu plus 2.500,- mere for evt. D70s
Dvs. ialt 8.200,- Så er du meget tæt på et 30D kit fra tyskland, e.g.
www.acfoto.de:
EOS 30 D + EF-S 18-55/3.5-5.6 = 1.242 Eu = 9.315,- plus forsendelse.
Og de er ikke engang de billigste. Husk der er Pan europæisk garanti på
Canon!

Og sådan bliver man ved... Så du ender nok op med et 1Ds MkII med 24-70L

Har egentlig du overvejet at købe et brugt 20D (hus)? Et brugt 20D hus
kan du få for lige under 6000,- Så skal du bare ha et objektiv oveni.
Eller et brugt Nikon D70? Det er stort set det samme som D70s, plus en
firmware opdatering fra nettet.

Hvis du er i tvivl kan det måske også være en fordel at købe brugt, da
det mister mindre i værdi ved evt. forfalden interesse.

/j.

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-06 12:06

Mikkel skrev:

> [...]
>
> Der udover så er der jo også Nikon D50 som også er med i billedet.
>
> Så alt i alt er det jeg ikke kommet et køb meget tættere

Nikonhuset er vist en art plast selvom det ikke ses/føles
Om du har 3400 eller 3000 px på lange led, gør ikke den store forskel og
til dagligt brug er det ligegyldigt. Tvivler på at du kan se forskel ved
A3.

Vigtigere for mig er, at efter 1år 5mdr. er kit-linsen (18-70)stadig
ikke en, man skiller sig af med, selvom jeg har fremragende primes. Selv
CA er så ringe, at den er svær at se at fjerne i PS - og det kan mange
dyre zooms ikke leve op til.
I dag kunne jeg sagtens klare mig med den 18-70 alene, som var min
væsentligste grund til at vælge Nikon. Eneste ærgrepunkt ved min D70 er
at spejlet ikke kan låses oppe til langtidsekspon., selvom jeg ikke ved,
om det betyder noget

Om det skal være D50 elle D70s er nok ligegyldigt - prøv at lave en
compare side-by-side i dpreview for at se forskellene. Mener engang at
have læst at D50 skulle have en lille fordel i billedkvalitet, men
passer det, er det nok i petitesseafd.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Jakob

Dato : 29-06-06 13:06

In article <um17a2lhmluiolrrtkfbdj810jc68sr4gs@4ax.com>, no@name.com
says...

> Der udover så er der jo også Nikon D50 som også er med i billedet.

Jeg har lige lavet et "follow up to" på dette indlæg så det bliver
flyttet over i dk.fritid.foto.indkoeb som mange mener er den rette
gruppe.

Jeg vil give nogle flere inputs derovre så sørg for at abonnere på den
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-06-06 14:16

Mikkel wrote:

> Har mere eller mindre besluttet mig for at det skal være Canon denne
> gang, men er i tvivl om jeg skal købe et kit til ca. 5700 kr ...cut...

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 14:53

Mikkel wrote:

> [...]
> købe huset og så et objektiv som passer til formålet.
>
> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit

For pokker hvor er du off-topic. Fy

Men lad os vende spørgsmålet til on-topic: Hvilken brændvidde blider du
gladest for i længden? Hvad er dine interesser inden for foto..

Min erfaring siger mig at du aldrig ved hvor bidt du bliver af digi
foto. Det er så meget lettere end at fremkalde, at man meget let bliver
ekstremt bidt af det. Jeg blev i hvert fald.

Så lad os antage at du vælger Canon:

Det gode ved kit-objektivet er, at det er "ok" til
førstrgangsbrug/prisen. Det er ydermere så billit at du hvis du ikke ved
hvad du vil, skal du klart vælge den løsning. Ydermere vil det
formodentlig kunne sælges for ml. 300 og 400 kroner hvis du finder ud af
at du vil have noget bedre.

Det gode ved kitobjektivet er, at det går helt ned til 18mm til en
billig penge. Så du kan ydermere finde ud af om det er dét du synes er
fedt. Alle andre objektiver der går ned til 18mm er så vidt jeg husker
en hel del dyrere end kit objektivet.

Så mit råd: Hvis du ikke ved præcis hvad du vil så køb med kit-objektiv.
Hvis du senere vil have noget bedre, sælg det, og køb noget bedre.

Jeg startede med 20D + kit objektiv. Solgte det, og har nu adskellige
L-objektiver som er _for_ lækre.

Håber det hjalp

Mvh
/j.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-06-06 15:18

Jesper HVL wrote:

> [...]
> hvad du vil, skal du klart vælge den løsning. Ydermere vil det
> formodentlig kunne sælges for ml. 300 og 400 kroner hvis du finder ud af

nej, du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 15:11

Mikkel skrev:
> [...]
> købe huset og så et objektiv som passer til formålet.
>
> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit

Jeg er stort set enige med de andre og vil da lige indskyde at jeg mange
steder har set kittet være billigere end huset alene.. ;)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-06-06 15:17

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 15:28

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

er jeg? Hvor spørger jeg om noget da???

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-06-06 17:18

Christopher Stein wrote:

> er jeg? Hvor spørger jeg om noget da???

Du besvarer et off-topic spørgsmål med et off-topic svar, så ja, du er
off-topic...

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christopher Stein

Dato : 28-06-06 07:30

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Du besvarer et off-topic spørgsmål med et off-topic svar, så ja, du er
> off-topic...
>
> FUT

Nej der tager du fejl.. Jeg besvarer et off-topic spg med et on-topic
svar da det har relevans for emnet..

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-06 08:17

Christopher Stein skrev:

> Nej der tager du fejl.. Jeg besvarer et off-topic spg med et on-topic
> svar da det har relevans for emnet..

Dit svar får værdi efter det spg du besvarer. Er spg off-topic, bliver
dit svar på det det også off-topic.

Fra : Rene LArsen

Dato : 28-06-06 10:27

Latterligt af jer folk og skrive off topic osv.

Fra : Rene LArsen

Dato : 28-06-06 11:31

Istedet for at skrive off topic,

jamen så hjælp manden med spørgsmålet svar ham på bedste vis, og så henvise
ham til den rette gruppe næste gang !

Det kaldes god toyota Service!!!!

frem for at bombadere manden med off topic osv...

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-06 12:38

Rene LArsen skrev:
> [...]
> ham til den rette gruppe næste gang !
>
> Det kaldes god toyota Service!!!!
>
> frem for at bombadere manden med off topic osv...

Måske skulle du prøve at finde ud af hvad det er du svarer på inden
du fjoger den..

Fra : Rene LArsen

Dato : 28-06-06 12:45

fjols igen ole

du er total til grin

og det fedeste er du vil lave den om hele tiden så den ryger i netikette

DOH som det lyder i simpsons!!!

Fra : KsK

Dato : 28-06-06 13:03

"Rene LArsen" <ed_sykes@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: fjols igen ole
:
: du er total til grin
:
[...]

Ja Rene ha jo ret ole du er et fjols !!!! men det er du så ikke alene om
at være i denne gruppe .. folk ha så pisse travlt med OT og ha travlt med
at gemme sig !!!

i er en flok konfliktsky stakkel og er glad for i ikke er ansat i mit firma
totalt til grin i skabe jer som en flok 14 årig skole piger og nå i får lidt
modstand gemme i jer i jeres kill filter ... i er en flok uselvstændig
personen der hele tid skal ha andres anden kendelse i min øjne ligge i
under for gruppe presse !!! måske lige undtagen et par stykke Jan B -
Jens B og Leif Langgård rest er jeres er en flok svag pisse uden en
selvstædig mening !!!! håbe i er samboen med en anden så i også i jeres
hverdag er fri for selv at tag en beslutning

hvor herres bevares hvor er i ynkelig

tag dog at pisse af med jeres OT indlæg nå i ikke selv magt at over hold dem
!!!

KsK

KsK

Fra : Jacob Ask

Dato : 27-06-06 16:06

Mikkel wrote:
> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit
> som passer til 'hverdagsbrug'?

Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er, og hvor meget du har styr på hvad
dit egentlige behov er. Et god råd jeg så på fredmiranda i sidste
uge (kan ikke finde tråden nu) var:

Hvis du ikke er helt sikker på hvad dit behov er, så køb et billigt
standartobjektiv (det kunne i dette tlfælde ligesåvel være
kit-objektivet).
Med det objektiv du køber tager du så en masse billeder, og bruger
noget tid på at finde ud af, hvilke mangler du har ved dette. Derved
har du et meget bedre grundlag at vælge ud fra. Hvis du tager
kit-objektivet ville jeg foreslå at når du engang har fået taget et
par tusind billeder giver dig tid til at studere exif-data. Hvilken
branvider bruger du mest, hvilke mangler har dit objektiv. Udfra dette
får du et meget bedre grundlag at vælge objekti(er) udfra.

Denne metode kunne nok spare mange mennesker mange penge i objektiver
som aldrig rigtigt bliver brugt. Det vil også samtidigt give dig et
meget bedere billede af hvad dine enkelte objektiver kan og hvornår de
skal bruges.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 27-06-06 16:09

"Mikkel" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg skal til at købe et DSLR og det er en helt ny verden for mig, har
> et Nikon F70 i forvejen som jeg har været glad.

Med andre ord, du vil til at starte forfra med at købe OBJEKTIVER, du kan jo
ikke bruge dem du evt har til F70 på et EOS350D.

Per

Fra : Mikkel

Dato : 27-06-06 17:11

On Tue, 27 Jun 2006 17:08:39 +0200, "Den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>"Mikkel" <no@name.com> skrev i en meddelelse

>Med andre ord, du vil til at starte forfra med at købe OBJEKTIVER, du kan jo
>ikke bruge dem du evt har til F70 på et EOS350D.

mjah, har kun det objektiv til F70 som kom med kittet, men ville jeg i
givetfald kunne det, hvis jeg købte et D70s hus?

Grunden til at jeg ikke har lagt mig fast på et Nikon denne gang er
dels, størrelse/vægt forhold mellem D70s/EOS350D, dels de flere pixels
samt at have læst D70s ikke skulle leve op til den vanlige Nikon
kvalitet, bl.a. noget med batteriproblemer mv.

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 27-06-06 21:10

mjah, har kun det objektiv til F70 som kom med kittet, men ville jeg i
> givetfald kunne det, hvis jeg købte et D70s hus?

ja det passer fint på et D70, der er dog en cropfactor, mener det er 1,5 dvs
hvis det er et 28-80 bliver det til 42-120.

Per

Fra : Jakob

Dato : 27-06-06 21:47

In article <2sl2a2tddt2s2u96e8o2j7f4ja38t87601@4ax.com>, no@name.com
says...

> [...]
> samt at have læst D70s ikke skulle leve op til den vanlige Nikon
> kvalitet, bl.a. noget med batteriproblemer mv.

OK så skulle du da lige se på D50. Det er tæt på 350D størrelse, har god
ergonomi og er fuldt på højde kvalitetsmæssigt med 350D. Men det er jo
op til dig, men et D50 er noget billigere hvertfald i tyskland.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper HVL

Dato : 27-06-06 22:29

Jakob wrote:

> [...]
> ergonomi og er fuldt på højde kvalitetsmæssigt med 350D. Men det er jo
> op til dig, men et D50 er noget billigere hvertfald i tyskland.

Det er lidt spøjst.

Da jeg skulle vælge kamera faldt valget på Canon 20D over Nikon D70. Jeg
mente at Canon på det tidspunkt var et mulehår længere fremme.
Objektiverne er gode fra begge parter, så jeg startede med den fabrikant
hvor jeg kunne få mest for pengene på det tidspunkt hvor jeg
indvesterede i foto udstyr.

Og det synes jeg stadigvæk er en god strategi, for hvem der lige nu er
bedre end hvem, og har flest features end de andre, det skifter næsten
fra måned til måned.

Men men men, nu hvor jeg har brugt Canon i tæt på 2 år er der en ting
der står helt klart: Nikon D200 er milevidt bedre rent ergonomisk end
Canon 20/30D. En af mine kammerater har D200 - Sweet!. Jeg så gerne
Canons CMOS pakket ind i et D200 hus

Jeg ved så ikke om D50 / D70s er på højde med D200. Men hvis de er,
taler det virkelig til deres fordel!

/j.

Fra : Andreas M.

Dato : 27-06-06 22:46

Jesper HVL wrote:
> [...]
> Canons CMOS pakket ind i et D200 hus
>
> Jeg ved så ikke om D50 / D70s er på højde med D200. Men hvis de er,

Afhænger jo så af øjnene der ser (eller i dette tilfælde: hænderne der
holder). Jeg ser helst at Nikon brugerne, beholder deres såkaldte
"ergonomi", så kan vi andre blive ved med at holde normalt på kameraet
og bruge det store hjul ;) (som jo så desværre mangler på 350D)

Iøvrigt kan det jo kun anbefales at man prøver at have de potentielle
køb i hånden selv, så man kan danne sig sit eget indtryk af ergonomien.

--
MVH Andreas M.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-06 13:00

In news:44a1a706$0$15783$14726298@news.sunsite.dk,
Andreas M. <news@andreasmoeller.dk> wrote:

> [...]
> "ergonomi", så kan vi andre blive ved med at holde normalt på kameraet
> og bruge det store hjul ;) (som jo så desværre mangler på 350D)

Rørende enig. Der er en udbredt tendens til ukritisk at udnævne Nikons
kameraer til at have bedre ergonomi end f.eks. Canons. I mit tilfælde er der
ingen tvivl om, at Canons ergonomi er langt bedre for mig og jeg er sikker
på, jeg ikke er den eneste, der har det sådan.

> Iøvrigt kan det jo kun anbefales at man prøver at have de potentielle
> køb i hånden selv, så man kan danne sig sit eget indtryk af
> ergonomien.

Enig. Og så skal man lade være med at høre på, hvad andre mener om lige
netop ergonomi.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-06-06 14:10

Jens Bruun wrote:

> [...]
> ingen tvivl om, at Canons ergonomi er langt bedre for mig og jeg er sikker
> på, jeg ikke er den eneste, der har det sådan.

Korrekt, det er der en tendens til i diverse nyhedsgrupper. Men jeg
burde selvf. have skrevet - som jeg også mener - at _jeg_ synes at Nikon
er bedre en Canon. Men det kommer jo helt an på personlige preferencer.

Derfor er der ingen vej uden om at prøve sig frem. Og det tager tid før
man finde ud af hvad der er ens egen stil/behov. For _mig_ synes jeg så
det var spøjst at jeg efter at have brugt Canon i 2 år, fik et Nikon i
hånden og kunne se en masse fordele i.f.t. mit Canon. Men måske det er
den med græsset på den anden side, plus at jeg nok er udpræget
"knappo-man", og der lader Nikon næsten intet tilbage at ønske sig

> Enig. Og så skal man lade være med at høre på, hvad andre mener om lige
> netop ergonomi.

Jeg må jo så erklære mig enig

/j.

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-06-06 16:11

Jesper HVL skrev:

> Jeg må jo så erklære mig enig
>
> /j.

Hvad angår de fleste brugsegenskaber ved et kamera, kan disse ofte
udtrykkes ret specifikt og ofte i form af tal. Derfor kan man hvad disse
egenskaber angår forlade sig på tests, i den udstrækning de er
tilstrækkeligt seriøse.

Anderledes med ergonomi: Man har ingen specifikke måder at måle eller at
udtrykke ergonomien på. Og ofte kan man ikke forlade sig alene på få
mins pillen ved dimsen i en butik, idet de ergonomiske kvaliteter ofte
først afsløres efter nogen tids brug "i felten". Netop derfor kan det på
specielt dette område være af betydning at høste af andres erfaringer.
Og netop på dette område retfærdiggøres Reichmans (Luminous Landscape)
tests og hans afvisning af at "specifikationsteste".

Fra : Jacob

Dato : 27-06-06 21:07

> [...]
> købe huset og så et objektiv som passer til formålet.
>
> Hvad ville i anbefale til en overkommelige penge for et hus og et kit

350D fås med 2 forskellige kit. den billige med en 18-55mm og en 17-85mm med
IS. begge objektiver skulle tegne lige ringe / godt efter hvad jeg har set.
Slet ikke imponeret. Men helt ok blændet ned til f/8.
Men en 17-85mm med IS muligører at du kan hive dine motiver tættere på og
kører med forholdsvist lang lukkertid i forhold til et objektiv uden IS.

Skal du tage billeder til husbehov ville jeg nok kigge lidt efter den nye
17-55mm f/2.8 IS den er dog ret dyr. Men den har de specs du har brug for
f/2.8 en brændvide der duer til indendørs brug og IS (billed stabelisering)
Måske du skulle overveje en 430ex blitz ?

Jacob

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-06-06 12:58

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> f/2.8 en brændvide der duer til indendørs brug og IS (billed
> stabelisering)
> Måske du skulle overveje en 430ex blitz ?

Du anbefaler et objektiv til over 8000 kr til "husbehov"....! Der er jo
selvfølgelig forskellige definitioner på husbehov, men mon ikke også at
mindre kan gøre det?

Mikkel, start du ud med kit-objektivet og se, hvad du evt. kommer til at
savne (bedre billedkvalitet, større zoomområde, mere tele, mere lys,....).
Du kan evt. købe et Canon 50mm f/1,8 (koster under 1000 kr.). Dette objektiv
skulle levere ret gode billeder, og så kan du jo se, om det er objektivet
eller brugeren, der er skyld i evt. dårlige billeder.

Du nævner at størrelsen og vægten har betydning for dit valg. I så fald er
kit-objektivet også en ret god ide. Det er lille og let i modsæting til
dyrere objektiver, som godt kan blive meget tunge.

Og ja, du og andre bør spørge i dk.fritid.foto.indkoeb næste gang

mvh Frank

Fra : Jacob

Dato : 28-06-06 19:30

"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44a26ebc$0$1962$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> dyrere objektiver, som godt kan blive meget tunge.
>
> Og ja, du og andre bør spørge i dk.fritid.foto.indkoeb næste gang

Jeg havde set at prisen var høj. men ikke så slem. det beklager jeg.
Men der findes ikke så pokkers mange zoom objektiver med en blænde på 2.8
eller større. men den 50mm f/1.8 er da et bud selv om fast brændvide er lidt
mere besværligt at arbejde med.

Fra : anders Bomholt

Dato : 28-06-06 17:08

jeg har et 18-125sigma til mit 350d jeg købte for lidt over et halvt år
siden. Det har gevet mig alt hvad jeg bad om. Ok opjektiv som kan zoom en
del. men den er langsom i auto fokus vilket begynder og iretere mig nu men
så må man jo lære at gøre det selv :P og så er det ikke så dyrt vilket også
betyder en del når man er privat

Fra : xxxx-x

Dato : 01-07-06 22:29

Canon EOS 350D koster ? 679.- hos www.plus.de