The Dark Knight - skurke
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-08-06 22:56

Underligt ingen har reageret, men skurkene i Batman Begins II er annonceret.

Bale er Batman igen, se'fø'li.

Derudover skulle det være sikkert og vist, at Heath Ledger skal være
Jokeren.

Politiken siger, at Ryan Philippe skal spille Two-Face og Philip Seymour
Hoffman pingvinen, men jeg har ikke fundet nogen steder på nettet, hvor det
bliver bekræftet.

Jeg har vist ikke overdrevet, når jeg siger at ingen af de nævnte
skuespillere (Bale undtaget) ligger lige til højrebenet.

Specielt ikke efter jeg har hørt, at Paul Bettany viste interesse for rollen
som Jokeren. Den måtte han gerne have fået. Hans præstation i A Knights Tale
har en særlig plads i mit hjerte.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-06 23:50

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]
> rollen som Jokeren. Den måtte han gerne have fået. Hans præstation i
> A Knights Tale har en særlig plads i mit hjerte.

Jeg har en drøm om Jim Carrey i den rolle (jvf. The Mask).

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jerbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-08-06 00:37

> Jeg har en drøm om Jim Carrey i den rolle (jvf. The Mask).
>
> Per V.

Jeg har en drøm om Jim Carrey i en mere troværdig filmatisering af
tegneserien "The Mask".

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-06 08:52

Sren Kjeldsen wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en drøm om Jim Carrey i en mere troværdig filmatisering af
> tegneserien "The Mask".

Undskyld, men hvordan kan du bruge ordet "troværdig" i samenhæng med en
historie, der dybest set er det rene sludder?

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-08-06 09:10

> Undskyld, men hvordan kan du bruge ordet "troværdig" i samenhæng med en
> historie, der dybest set er det rene sludder?
>
> Per V.

Det var også det forkerte ord. Jeg mente nøjagtig e.l.
Tegneserien er sort humor/gyser og filmen blev en ren komedie/action-film.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 26-08-06 14:03

Scripsit Sren Kjeldsen:

> Det var også det forkerte ord. Jeg mente nøjagtig e.l. Tegneserien
> er sort humor/gyser og filmen blev en ren komedie/action-film.

.... kildetro, så ?

Lars Erik Bryld

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-08-06 08:16

> Jeg har en drøm om Jim Carrey i den rolle (jvf. The Mask).

Han spillede jo Riddler, så han har jo en tilknytning til de "forrige" film.
Ikke at de ikke kan genbruge skuespillerne, men jeg forstår udmærket, hvis
de vil undgå for mange koblinger mellem Begins-filmene og Burton/Schumacher
filmene.

Men derudover vil jeg helst have en psykopatisk Joker end en
nar/klovnejoker.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Jakob

Dato : 26-08-06 21:21

Per Vadmand wrote:

> Jeg har en drøm om Jim Carrey i den rolle (jvf. The Mask).
>
> Per V.

Nej nej... Ingen kan da slå Jack Nicholson som Jokeren i den første
batman film!

--
Jakob

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-06 22:58

Jakob wrote:

> Nej nej... Ingen kan da slå Jack Nicholson som Jokeren i den første
> batman film!

Helt enig - men han har nok ikke fysik til det mere, og så syntes jeg,
Carrey var et godt alternativ.

Per v.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-08-06 23:34

> Helt enig - men han har nok ikke fysik til det mere, og så syntes jeg,
> Carrey var et godt alternativ.

Nicholson gjorde det godt, men Jokeren er noget ranglet og allerede den gang
bar Nicholson rundt på en ordentlig dunk. Derudover var Nicholson lidt for
klovnet (f.eks. da han pludselig fremtryller en revolver med et 1½ m langt
løb og andet i den dur), men, trods alt, uberegnelig og farlig.

Der er dog ingen tvivl om, Nicholson stjal hver eneste scene, han var med i.

Jeg håber, de nøjes med at gøre den nye Joker psykopatisk og farlig og
dropper falden-på-halen komikken.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 26-08-06 12:44

In article <3c652$44ef7260$3e3d8e23$31360@news.arrownet.dk>,
markgazel@hotmail.com says...

> [...]
>
> Jeg har vist ikke overdrevet, når jeg siger at ingen af de nævnte
> skuespillere (Bale undtaget) ligger lige til højrebenet.

Hvad betyder det udtryk? At du syntes de er dårlige?

BBC's anmelder omtaler altid PSH som "The God like Philip seymour
hoffman" så han bliver sikkert begejstret *g*

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 26-08-06 13:46

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <3c652$44ef7260$3e3d8e23$31360@news.arrownet.dk>,
> markgazel@hotmail.com says...

> Hvad betyder det udtryk? At du syntes de er dårlige?

Nok, mere at det ikke lige var de skuespillere man havde forventet.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-08-06 14:02

> Nok, mere at det ikke lige var de skuespillere man havde forventet.

Lige præcis.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 26-08-06 13:59

> BBC's anmelder omtaler altid PSH som "The God like Philip seymour
> hoffman" så han bliver sikkert begejstret *g*

Philip Seymour Hoffman er også suveren. Hvad enten han så skulle spille
Pingvinen eller Twoface bliver jeg sikkert glad. Man har bare et suverent
billede af Pingvinen iforvejen i skikkelse af Danny DeVito. TwoFace var ikke
særligt godt gjort af Tommy Lee Jones, så der kunne Seymour nok godt give
rollen en skalle

Jeg ved ikke om jeg kan se Ryan Philippe som TwoFace - er han ikke lidt for
ung? Han er en god skuespiller, men kan ikke se ham som Batman Villain.

At folk brokker sig over Heath Ledger som Jokeren forstår jeg godt. Der har
været tale om Mark Hamil, og det kunne jeg godt forestile mig. Se f.eks "Jay
and Silent Bob Strikes Back" hvor Hamil spiller en gakket Star-Wars Wannabee
Comic-Book-Villain, og der har du sådan ca. hvordan Jokeren kunne være.

Men Heath Ledger kan istedet give rollen en langt mere seriøs tone. Nu er
Batman Begins allerede mere "realistisk" end de gamle Tim Burton, og jeg
tror ikke man skal forvente Jokeren rende rundt i lilla jakkesæt og kaste
med legetøjsdyr og spillekort til alle sider. Jeg kan forestille mig ham
langt mere ond og udspekuleret, og mindre gakket - og mere psykopatisk. Som
vi allerede fik Scarecrow i den første film.

Christian Bale som Bruce Wayne/Batman - den er bare 110% i orden, og lidt
mere til. Aldrig har vi haft en mere badass Batman. Perfekt casting. Lad os
dog håbe at han går hen og bliver træt af hende Joey fra Dawsons Creek inden
længe.

Alt god vind til den nye Batman Franchise.
Mvh. Martin

Fra : Lars Petersen

Dato : 26-08-06 14:19

> [...]
> billede af Pingvinen iforvejen i skikkelse af Danny DeVito. TwoFace var
> ikke særligt godt gjort af Tommy Lee Jones, så der kunne Seymour nok godt

Når du bruger ordet suverænt om Danny DeVito som Pingvinen, mener du så at
hans rolle, rent udseendemæssigt, står klart eller at han var skidegod som
Pingvinen?

> [...]
> f.eks "Jay and Silent Bob Strikes Back" hvor Hamil spiller en gakket
> Star-Wars Wannabee Comic-Book-Villain, og der har du sådan ca. hvordan

Og se SW eps 4-6 for at se hvor lidt spændvidde Hamill har. Alternativt kan
man se Hamilton, hvis man gerne vil vurdere ham i en skurkerolle.

/Lars

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-08-06 08:17

> Når du bruger ordet suverænt om Danny DeVito som Pingvinen, mener du så at
> hans rolle, rent udseendemæssigt, står klart eller at han var skidegod som
> Pingvinen?

Udseende mæssigt er han ulækker nok, og også hans skuespil (hans mimik, hans
øjne hans replikker) blive fremført ulækkert - og dog også sørgeligt nok til
at den rolle er perfekt, og at man husker den.

Mvh. Martin

Fra : Lars Petersen

Dato : 27-08-06 22:58

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Udseende mæssigt er han ulækker nok, og også hans skuespil (hans mimik,
> hans øjne hans replikker) blive fremført ulækkert - og dog også sørgeligt
> nok til at den rolle er perfekt, og at man husker den.

Tjaeh... Jeg sad bare og blev forbandet irriteret over ham, men Returns er
heller ikke en god film, imo.

/Lars

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 28-08-06 12:44

"Lars Petersen" <lars@pilsnerpause.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeh... Jeg sad bare og blev forbandet irriteret over ham, men Returns er
> heller ikke en god film, imo.

Hmmm synes nu den er helt fin. De to bedste er da klart Batman Begins og
Batman (Tim Burton). Hvilken jeg bedst kan lide af de to har jeg svært ved
at bestemme mig til, da de begge har store kvaliteter. Men Batman Returns er
da god, og klart bedre end de to sidste i den serie.

Mvh. Brian

Fra : Lars Petersen

Dato : 28-08-06 19:58

> [...]
> at bestemme mig til, da de begge har store kvaliteter. Men Batman Returns
> er da god, og klart bedre end de to sidste i den serie.

Begins er klart den bedste film, synes jeg, og hvad angår Returns så synes
jeg at den bliver marginalt overgået af Forever, takket være en fantastisk
Jim Carrey. Vi kan dog sagtens blive enige om at den med Arnold er en
stinker

/Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-08-06 23:13

> [...]
> synes jeg at den bliver marginalt overgået af Forever, takket være en
> fantastisk Jim Carrey. Vi kan dog sagtens blive enige om at den med

Forever var ganske fin. Mest fordi den spillede meget på hovedpersonens
vaklen mellem at være Bruce Wayne eller Batman. Og det samme hos Two-face.
Det gjorde, at filmen havde lidt mere substans og et gennemgående tema. Der
var dog stadig en altfor stor overvægt af gags og underlige farver. Alle
Burton/Shcumacher figurerne ligger alt for tæt på den gamle tresser-serie
efter min mening. Det er ikke "anti-bat-hajspray" slemt, men ikke langt nok
over i den anden grøft. Til gengæld er Gotham City ramt lige i øjet i
Burtons film, men ender ude på overdrevet i Schumachers.

Begins er næsten vellykket, bortset fra Hollywoods dårlige vane med at lade
to figurer være den samme. Man skulle tro, at fadæsen med Joe Chill/Jokeren
havde lært dem noget, men nej, Ras Al Ghul og Henri Ducard skulle også lige
være den samme person. Sådan noget ødelægger filmen meget for mig.

Næ, rigtige Batman fans er først tilfredse, når Miller og Rodriguez laver
Dark Knight Returns.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-08-06 08:22

Mark Thomas Gazel wrote:

> Næ, rigtige Batman fans er først tilfredse, når Miller og Rodriguez laver
> Dark Knight Returns.

For satan da også det kunne være SÅ FEDT!!!! *savle*

Det var bare det jeg ville sige... hej

Fra : Lars Petersen

Dato : 29-08-06 09:14

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> For satan da også det kunne være SÅ FEDT!!!! *savle*
>
> Det var bare det jeg ville sige... hej

Hvis der menes ham Frank Miller som står bag Sin City, så siger jeg nej tak,
for den film var ikke meget ved, imo.

/Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-06 09:27

> Hvis der menes ham Frank Miller som står bag Sin City, så siger jeg
> nej tak, for den film var ikke meget ved, imo.

Ok, du er sværere at stille tilfreds end mig.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-08-06 10:32

Lars Petersen wrote:
> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der menes ham Frank Miller som står bag Sin City, så siger jeg nej tak,
> for den film var ikke meget ved, imo.

Prøv at smutte forbi dit lokale bibliotek og lån Dark Knight Returns (og
evt. Year One).

Så vil jeg næsten tro du skifter mening

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-08-06 14:31

> [...]
> DeVito. TwoFace var ikke særligt godt gjort af Tommy Lee Jones, så
> der kunne Seymour nok godt give rollen en skalle

Jeg er vild PSH, men havde ikke lige tænkt han skulle spille Penguin. Det
kommer meget an på hvordan de vil lave figurerne. PSH er jo fedladen nok,
men ikke så lille i statur. Jeg ville nok have tænkt Andy Sirkis eller noget
i den stil.

> Jeg ved ikke om jeg kan se Ryan Philippe som TwoFace - er han ikke
> lidt for ung? Han er en god skuespiller, men kan ikke se ham som
> Batman Villain.

Han er nok Harvey Dent i første omgang.

> [...]
> mig. Se f.eks "Jay and Silent Bob Strikes Back" hvor Hamil spiller en
> gakket Star-Wars Wannabee Comic-Book-Villain, og der har du sådan ca.

Jeg tror Ledger kan gøre det, men han var lige den, jeg havde regnet med.

> [...]
> Jeg kan forestille mig ham langt mere ond og udspekuleret, og mindre
> gakket - og mere psykopatisk. Som vi allerede fik Scarecrow i den

Det ville være vejen frem.

> [...]
> lidt mere til. Aldrig har vi haft en mere badass Batman. Perfekt
> casting. Lad os dog håbe at han går hen og bliver træt af hende Joey

Der er for meget lolita over hende. De skulle hellere have ladet sig
inspirere af Silver St. Cloud, da de valgte en "love interest" til Bruce
Wayne.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Peter G

Dato : 29-08-06 10:12

"Lars Petersen" <lars@pilsnerpause.dk> writes:

> Hvis der menes ham Frank Miller som står bag Sin City, så siger jeg nej tak,
> for den film var ikke meget ved, imo.

Problemet - eller fordelen afhængig af synspunkt - med filmen, var at den
var en digital stilistisk gendigtning af tegneserien.

Hvilket gjorde den lidt firkantet og endimensionel i mine øjne.
For meget CGI-form, for lidt indhold.

Hvis de gør det samme ved "300", bliver jeg meget muggen. Det er nemlig
en god historie der egner sig til en ordentlig filmatisering uden for
meget CGI, men med gode gammelskolefilms-nærkampe og -skuespil.

--
M.v.h. Peter.
Toppostere ryger i filter.