JBL højttalere?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-06 20:20

Var forleden nede i Fona på Strøget her i byen for at kigge lidt på
højttalere til mit nyindkøbte 32" Sharp TV, der i parantes bemærket også
kan bruges som computer monitor med en opl. på 1680x1050 - fremragende
skærmbillede! Der er RCA phonoplugs med fast liniesignal (150mv/30hohm)
for lyd ud tilslutning til forstærker, samt minijack med variabel 'line
corrected' udgang.

Jeg så dér i Fona et helt nyt 2.1 system fra JBL - nærmest formet som en
keglestub. Bas/mellemtone er en 7" nedadrettet enhed, og satellitterne
er ligeledes formet som små keglestubber, men med en 1,2" diskant enhed
fremadrettet.

Det var et ret dårligt computer setup, de havde den monteret på, så det
var svært at bedømme kvaliteten fuldt ud. Så mit fpørgsmål er, - er der
nogen, der kender noget til denne nye model?

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-08-06 01:39

On Fri, 25 Aug 2006 21:19:41 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> Var forleden nede i Fona på Strøget her i byen for at kigge lidt på
> højttalere til mit nyindkøbte 32" Sharp TV

Er det alment accepteret at mac gruppen i den grad fungerer som
skraldespand for alle der har et apple relateret produkt derhjemme?

Hvis ja så har jeg nogle spørgsmål omkring de 6 ugers "uddannelse" man som
ledig kan få og jeg har en iPod nano liggende på hyllen.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-08-06 06:00

On Sat, 26 Aug 2006 02:39:16 +0200, J.K.Arning wrote:

> Er det alment accepteret at mac gruppen i den grad fungerer som
> skraldespand for alle der har et apple relateret produkt derhjemme?

Ja.

> Hvis ja så har jeg nogle spørgsmål omkring de 6 ugers "uddannelse" man som
> ledig kan få og jeg har en iPod nano liggende på hyllen.

Ikke medmindre du hører musik på den samtidigt med at du skriver
dine spørgsmål ELLER du skriver dit indlæg fra en Mac.
Hvis du bare afslutter dit indlæg med "All hail Jobs" er det også ok.

Fra : Mogens V.

Dato : 26-08-06 17:47

J.K.Arning wrote:

> Er det alment accepteret at mac gruppen i den grad fungerer som
> skraldespand for alle der har et apple relateret produkt derhjemme?

Hvad er problemet? Det er da rimeligt interessant hvad der både lyder
godt, har et design der måske passer med Apple's gode designs, og at et
fladskærms TV har en opløsning der gør det brugbart til begge formål.

Jeg skal fx bo med det hele i min stue, fordi min datter flytter hjem
til mig, og kunne være interesseret i et godt panel til kombineret TV og
computerskærm.

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-08-06 18:20

On Sat, 26 Aug 2006 18:46:32 +0200, Mogens V. wrote:

> Hvad er problemet?

Problemet er at nogle usenet brugere mener at deres yndlingsgruppe skal
bruges til alt hvad der fjernt og med meget, rigtigt meget, god vilje efter
deres mening relaterer til gruppens fundats.

Hvis man istedet indså at der ligger en tanke bag usenet som går længere
tilbage end www så ville man kunne se fornuften i at holde emner til de
dertil beregnede grupper.

Men for min skyld, op i bib med fundatser og uskrevne regler. Usenet er i
forvejen ved at drukne i folks kæmpe egoer så 1000 fra eller til gør jo
ingen forskel ... gør det?

Følgende er at læse på http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.mac

3. Fundats:
Formålet med dk.edb.mac er at samle debat om Apple-relaterede
teknologier med fokus på MacOS.

Emner, der kan have generel interesse for computerbrugere, skal
ikke postes i dk.edb.mac. Der henvises i stedet til dk.edb. Det
gælder i særdeleshed for sammenligninger med andre platforme (Win
vs. MacOS), som ikke kan siges kun at berøre Mac.

Men som sagt, på i bib med reglerne de er jo ikke til for "mig".

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Mogens V.

Dato : 27-08-06 17:44

J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> Men for min skyld, op i bib med fundatser og uskrevne regler. Usenet er i
> forvejen ved at drukne i folks kæmpe egoer så 1000 fra eller til gør jo

Det kan være rigtigt, hvis en gruppe virkelig drukner i irrelevant støj.
Jeg meldte mig fx ud af c.o.l.s (eller var det a.o.l.s), fordi den var
totalt trollet til.

Tager jeg et hurtigt vue over Subjects i denne NG, ser jeg langt
overvejende Mac/MacOS relaterede indlæg. Derfor mit spørgsmål om hvad
problemet er.
Bliver et indlæg af denne art til en HIFI diskussion, giver jeg dig ret,
men et par korte bemærkninger om højttaler kvalitet og kombineret
TV/monitor finder jeg personligt er ok.

Suk, på den måde bidrager jeg jo selv med støj, og undskylder.
Lad os stoppe her.

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-08-06 18:35

Hej Mogens

Mogens V. wrote:

> Det kan være rigtigt, hvis en gruppe virkelig drukner i irrelevant støj.
> Jeg meldte mig fx ud af c.o.l.s (eller var det a.o.l.s), fordi den var
> totalt trollet til.

Det samme har jeg... Jeg var i en periode med i en engelsksproget gruppe
som MS supporter - for ligesom at følge med i folks 'problemer', men den
gruppe udartede til de rene skænderier, - det gad jeg ikke.

> [...]
> Bliver et indlæg af denne art til en HIFI diskussion, giver jeg dig ret,
> men et par korte bemærkninger om højttaler kvalitet og kombineret

Skal jeg være ærlig, så synes jeg, mit opr. spørgsmål er særdeles
relevant, da det gælder et sæt højttalere med indbygget forstærker, der
egentlig er udviklet til netop computerbrug, - at jeg så overvejer at
bruge dem på noget andet istedet, diskvalificerer vel egentlig ikke
spørgsmålet... Nåja, så kan det jo lige nævnes, at det er JBL Altec
lansing, der udvikler og producerer Apples højttalere.

> Suk, på den måde bidrager jeg jo selv med støj, og undskylder.
> Lad os stoppe her.

Er det hvid støj.? - undskyld Mogens, æ' ku' it' dy mig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-06 19:40

Hej Mogens

Mogens V. wrote:

> Hvad er problemet? Det er da rimeligt interessant hvad der både lyder
> godt, har et design der måske passer med Apple's gode designs, og at et
> fladskærms TV har en opløsning der gør det brugbart til begge formål.

Jeg forstår heller ikke J.K.'s 'pointe', - hvis der da er nogen...

> Jeg skal fx bo med det hele i min stue, fordi min datter flytter hjem
> til mig, og kunne være interesseret i et godt panel til kombineret TV og
> computerskærm.

Jeg tror, du skal ned i 32" udgaven så... 37" er faktisk ret stort. -
Den er 83cm bred og 64cm høj med fod - 57cm uden fod. Men den er
velegnet til at hænge op på væggen, da alle tilslutninger sidder i
siderne bagpå.

Modellen er en Sharp Aquos LC-32GA8E og LC-32BV8E. - Jeg kan ikke se,
hvad der står bagpå mit... Begge har samme panel. Og udover den normale
kontrast og lysstyrke er der også indstilling til baggrundsbelysning og
skarphed, hvilket giver et usædvanlig skarpt billede. Pris i HIFI
Klubben er pt. 8995kr..

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-06 11:19

On 2006-08-25 21:19:41 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> en keglestub. Bas/mellemtone er en 7" nedadrettet enhed, og
> satellitterne er ligeledes formet som små keglestubber, men med en 1,2"

Det er ikke dem, der ligner små rumvæsner? Så er der nemlig en
anmeldelse her, og de ser gode ud:

<http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/jbl-encounter-21-speakers-ipod/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-06 14:20

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Det er ikke dem, der ligner små rumvæsner? Så er der nemlig en
> anmeldelse her, og de ser gode ud:

Nej, det er ikke det sæt. Det ligner derimod JBL Creature II, men dem,
jeg har set, synes at være større rent fysisk...

<http://www.jbl.com/home/products/product_detail.aspx?prod=CREATUREIIAL&Language=ENG&Country=US&Region=USA&cat=HMM&ser=HMM>

> <http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/jbl-encounter-21-speakers-ipod/>

JBL Encounter kender jeg godt af omtale. Den _er_ fremragende, men
prisen er også mere end det dobbelte af Creature serien...

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-06 18:28

On 2006-08-26 15:20:08 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> <http://www.jbl.com/home/products/product_detail.aspx?prod=CREATUREIIAL
> &Language=ENG&Country=US&Region=USA&cat=HMM&ser=HMM>

Du behøver ikke forklare det. Hvis jeg rækker mig lidt frem i stolen,
jeg jeg lige akkurat røre ved et sæt. Nu vi er på JBL's hjemmeside, så
løb jeg den lige igennem uden at kunne finde et sæt, der passer til din
beskrivelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-06 19:55

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Du behøver ikke forklare det. Hvis jeg rækker mig lidt frem i stolen,
> jeg jeg lige akkurat røre ved et sæt.

Et sæt Creature II? - Hvordan er lyden så - dårlig - middel - god - i top?

> Nu vi er på JBL's hjemmeside, så løb jeg den lige
> igennem uden at kunne finde et sæt, der passer til din
> beskrivelse.

Det er da muligt, det er gitteret foran bas/mellemtonen, der snyder, så
det kun er en 4" som beskrevet, og at det er det lidt specielle design,
der får dem til at virke større.