De Proffesionelle på P3
Fra : Niller

Dato : 20-06-01 01:14

I går (tirsdag) havde de re-run af "håndværkere" i de Proffesionelle på P3.
Det er for så vidt underordnet - det det hele drejer sig om er en sang de
spillede i programmet...

Jeg vil formode det var ca. 20.30 - lige efter de havde snakket med en
pølsemand...
Det var en sang med noget kor-noget, meget "catchy"...ikke dance-pop, men
musik spillet med rigtige instrumenter (!)...gi'r det mening?...det er sq.
da ikke nemt at forklare...

Var der nogen der hørte den eller kan hjælpe?

MVH

Niels Præstegaard - der har lavet så meget hele aftenen at han slet ikke kan
huske omkvædet mere, men er meget sikker på det var godt...

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 20-06-01 12:08

> Var der nogen der hørte den eller kan hjælpe?

Har du prøvet at skrive en mail til DR?

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : peet_dk

Dato : 20-06-01 16:21

prof@dr.dk de gange jeg har skrvet til dem om samme prob har de været meget
flike.

--
----
peet_dk was here....

Fra : Jöinz

Dato : 20-06-01 19:09

Hmm...Jeg har skrevet til dem et par gange i Katapult, men jeg får aldrig
svar :(

Leder stadig efter den melodi de spiller i baggrunden hele tiden. (fra Kaj &
Andrea)

Mvh. Jens

Fra : peet_dk

Dato : 20-06-01 19:23

jeg har 3 gange skrevet til det der hed U-land om alt lige fra link der ikke
virkede på der side, til hvem var det nu der spillede imellem bl.a bl.a.
bl.a.

------------
Til det om Katapult:

Jeg har desværre ikke selv muglighed for at høre programmet nu da jeg har
fået arbejde, men da jeg gik i skoleprafik hørte vi det. Og jeg kan da huske
de "chattede" med lytterne under programmet. Så det var da et forsøg værd..

----
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com
www.kickme.to/lo-fi

Fra : Jöinz

Dato : 20-06-01 21:42

Jeg lytter til det på arbejdet. Vi måtte ikke spille radio i skolen dengang
kan jeg huske pga. koda afgift som skolen ikke betalte.

Men det er et fedt program Katapult det er det.

--

:: Jens Mariager | jens@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Ronja Røver

Dato : 21-06-01 10:22

> Men det er et fedt program Katapult det er det.

Tjah, okay musik ind i mellem.. Men når det kommer til stykket,
er programmet så ikke ved at hive p3 i en ærgelige retning? Her
mener jeg i retning af The Voice og andre lignende radiokanaler.
For meget "Vi Unge" over det.. Det kunne da godt laves lidt mere
stilet? Mere fokus på musikken og mere interessante emner.
- Eller bliver jeg bare ældre?

Ronja

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-06-01 13:40

"Ronja Røver"
[...]

Jeg hørte det selv meget tit i måske to måneder, men nu er jeg træt
af det. Og ja, det er fordi, der er for meget ligegyldig snak, for meget
af det samme, de samme endeløse quizzer, hvor de skal hælde promo-
cd'er i hovedet på folk, og fordi de har det med at spille for få forskel-
lige musiknumre. Således bliver "hittene" spillet alt for længe og alt for
tit.

Højtryk om formiddagen tager dog prisen. Jeg har hørt det i bidder,
og jeg slukker for det meget hurtigt. De kan sidde og småsnakke meget
længe, meget kedeligt om de mest perifere emner. Er vi ikke ret ligeglade
med, om medværtinden kan bestå sin kontrolkøreprøve?

P.S. Ronja, du koder tekst i quoted printable. Hvis du gider, må du
godt lade være med det.

--
Peter Brandt Nielsen
Integrity. Knowledge. Courage.

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-06-01 14:49

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
> lige musiknumre. Således bliver "hittene" spillet alt for længe og alt for

Vi kan hurtigt blive enige om, at kvaliteten på P3 er for nedadgående; men
måske skyldes det, at vi er ved at blive for gamle (som 24-årig jyde burde
jeg ellers være en del af den målgruppe, som forandringerne er rettet imod).
De bevæger sig helt klart mere og mere i retning af mainstream og sætter
samtidig deres professionelle integritet på spil. Jeg er ikke i tvivl om, at
der sidder nogle meget dygtige mennesker derinde, men der er IMØ en
væsentlig forskel på god lokalradio og god radio.

> [...]
> længe, meget kedeligt om de mest perifere emner. Er vi ikke ret ligeglade
> med, om medværtinden kan bestå sin kontrolkøreprøve?

Nej, vi er ej - eller det skal vi ihvertfald ikke være. De laver "ny" radio,
hvor grænsen mellem lytter og radio skal indsnævres. Det skal være
personligt og medlevende. Desuden er jeg bange for, at der er agurketid
inden for radio som alle andre steder. De skal have fyldt nogle huller ud,
og så kan de enten lave low budget (?) programmer som Højtryk eller trække
værter som (gys!) Per K (jeg er overbevist om, at han er Gert K's psykotiske
fætter) frem. Heldigvis ligger de stadig inde med kompetente folk, men disse
skal vist gemmes af vejen i aften- og natte-programmet. Og heldigvis dukker
disse fra tid til anden op som vikarer i dagtimerne eller som gæster, når
dagtids-værterne skal dække over alt for store huller i deres musik-viden.

Er P3 virkelig begyndt at hyre folk efter deres evne til at lyde
lokal-radio-agtige frem for deres evner og viden? Her tænker jeg på folk som
Mads Steffensen (Strax), Frank/Florian (?) Fasting (Hitlister) og Per K
(vikar). Det er ganske enkelt sørgeligt, at man kan være vært på et
musikprogram, når man ikke ved, hvilken musik man spiller og ikke kan udtale
kunstnerens navn / ikke ved om det er et band eller en person (hvem husker
ikke da South Park's "Chef" konstant blev omtalt i flertal?)

/Nikolaj

Fra : peet_dk

Dato : 21-06-01 15:30

> [...]
> dagtids-værterne skal dække over alt for store huller i deres musik-viden.
ja... nu lukker de også radio programmet beat + de andre "21" udsendelser
P3 er blevet ALT for meget mainstream i løbet af et par år. Det var
bedre "den gang" med maskinen og de andre gode programmer...

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-06-01 15:43

> nu lukker de også radio programmet beat + de andre "21" udsendelser
> P3 er blevet ALT for meget mainstream i løbet af et par år. Det var
> bedre "den gang" med maskinen og de andre gode programmer...

Ja, det kan vi kun blive enige om, men lad os nu vente og se, hvilke andre
programmer, der dukker op. De har jo til dels en god grund til at flytte
programmer som Folk og Spadestik - de er jo i høj grad rettet mod
"P4-lyttere". At de lukker Beat finder jeg særdeles sørgeligt, men jeg vil
håbe, at de bruger hullerne fra 21-23 til noget fornuftigt. Aftensendefladen
er jo gudskelov stadig ikke så mainstreamet som dagtimerne (jeg tvivler på,
at Beat m.fl. har ½ million lyttere ligesom baggrundsprogrammer som Strax)

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-06-01 17:28

"nikolaj borg"
> [...]
> De bevæger sig helt klart mere og mere i retning af mainstream og sætter
> samtidig deres professionelle integritet på spil.

Jeg har måske principielt ikke noget imod, at en del af deres programmer
er mainstream, også musikalsk. Men f.eks. i ovenstående tilfælde savner
jeg lidt... omtanke, kort sagt. Lidt mindre støj og lidt mere... tanke.

> Nej, vi er ej - eller det skal vi ihvertfald ikke være. De laver "ny" radio,
> hvor grænsen mellem lytter og radio skal indsnævres. Det skal være
> personligt og medlevende.

Ja, det er vist kodeordet i journalistik for tiden. Ikke altid skidt, men
tit MEGET perifert.

> Er P3 virkelig begyndt at hyre folk efter deres evne til at lyde
> lokal-radio-agtige frem for deres evner og viden? Her tænker jeg på folk som
> Mads Steffensen (Strax),

Ahh, endnu et af de navne, der vækker ubehagelig genklang i mine ører.
Ikke dårlig hele tiden, men i det lange løb meget trættende. Da han f.eks.
var inde i Parken før Grand Prixet spekulerede jeg på, hvordan han
kunne få lov til at gå rundt så længe, så uforberedt (sådan lød det) og så
uinteressant og snakke til lytterne.

> [...]
> kunstnerens navn / ikke ved om det er et band eller en person (hvem husker
> ikke da South Park's "Chef" konstant blev omtalt i flertal?)

Det her er jo som at læse mig selv. Jeg har også ofte irriteredes over,
hvordan nogle værter (det er vist mest Fasting) tit siger navne forkert
eller udtaler danske navne/kunstnernavne på engelsk.

(For god læsning og mere øredøvende kritik af P3, se Klaus Lynggaards
artikel i Information dags dato, "Den danske sang...". I resten af artiklen
får han også slagtet Blå Øjne og Karen Busck (sp?) og det engelsksyng-
ende popdanmark, men skamrost en vis Jens K.'s debutalbum.)

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-06-01 18:34

> Ja, det er vist kodeordet i journalistik for tiden. Ikke altid skidt, men
> tit MEGET perifert.

jeg synes f.eks. at det til tider virker ok hos Holger K, men det er ikke et
program, jeg lytter til konstant. De professionelle er sådan set også ok i
mine ører, men ikke noget fantastisk.

> Det her er jo som at læse mig selv. Jeg har også ofte irriteredes over,
> hvordan nogle værter (det er vist mest Fasting) tit siger navne forkert
> eller udtaler danske navne/kunstnernavne på engelsk.

Jeg tror ganske enkelt, at Fasting på et meget tidligt stadie indså, at han
aldrig kom til at lære engelsk og derfor besluttede sig for konsekvent at
udtale engelske ord på dansk.

> [...]
> får han også slagtet Blå Øjne og Karen Busck (sp?) og det engelsksyng-
> ende popdanmark, men skamrost en vis Jens K.'s debutalbum.)

Hæh, jeg fandt den på deres web-avis. Fyforpokker, hvor jeg savner den avis.
De har iøvrigt nogle meget ihærdige sælgere, der ringer for at fortælle,
hvor meget de savner dig, hvis du opsiger abo. Han har truet med, at han
ringer igen til september

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-06-01 10:57

"nikolaj borg"
> jeg synes f.eks. at det til tider virker ok hos Holger K, men det er ikke et
> program, jeg lytter til konstant. De professionelle er sådan set også ok i
> mine ører, men ikke noget fantastisk.

Tænke, tænke... ah, nu forstår jeg: Holger D! Det er sikket ok, og jeg
har hørt, at der var nogle meget gode emner, men jeg hører det aldrig.

> [...]
> De har iøvrigt nogle meget ihærdige sælgere, der ringer for at fortælle,
> hvor meget de savner dig, hvis du opsiger abo. Han har truet med, at han

Du savner dem, og de savner dig. Er det ikke sødt

Jeg kan virkelig godt lide Klaus Lynggaards skriverier. Han skriver lige
indsigtsfuldt om moderne r&b og om countrymusik i gamle dage - lige
engageret om Emmylou Harris og Whitney Houston. Og f.eks. i oven-
stående artikel opdager jeg flere gange, at han har tænkt præcis det
samme som mig - f.eks. om Karen Buschk (jeg ved ikke, om det er
h eller k, så nu skriver jeg begge dele), hvor jeg også tænkte: Det er ok,
men er der ikke lige lovlig meget soft firserfunk over det?

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 11:29

> Tænke, tænke... ah, nu forstår jeg: Holger D! Det er sikket ok, og jeg
> har hørt, at der var nogle meget gode emner, men jeg hører det aldrig.

Øh, hæhæ, ja, det var vist Holger D :). Det er jo sådan noget moderne civic
journalism værk, så emnerne svinger mellem ligegyldigt navlepilleri og
samfundsrelevante spørgsmål.

> Du savner dem, og de savner dig. Er det ikke sødt

Jo :)

> [...]
> h eller k, så nu skriver jeg begge dele), hvor jeg også tænkte: Det er ok,
> men er der ikke lige lovlig meget soft firserfunk over det?

Det interessante er jo, at han også er vært på Beat, hvor han også har budt
på nogle interessante indslag, f.eks. et indslag om U2 for afhoppere (en
liste over gode grunde for gamle fans til at hade bandet). Mht. Karen Busck
(sådan tror jeg det staves) synes jeg ikke, at hun laver dårlig musik. Det
er bare så ufatteligt intetsigende og minder mig om noget der passer ind med
gammel 80'er pop rock (Thomas Helmig, etc.). Radioen er vist ret glad for
hende, men hun er jo også tilstrækkelig farveløs til at passe ind over det
hele.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-06-01 11:01

"nikolaj borg"
[om Klaus Lynggaard]
> Det interessante er jo, at han også er vært på Beat, hvor han også har budt
> på nogle interessante indslag, f.eks. et indslag om U2 for afhoppere (en
> liste over gode grunde for gamle fans til at hade bandet).

Hov, nu må jeg lige bryde ind, for det er da vist Ralf Christensen og
ikke Klaus Lynggaard, der er vært på Beat. De skriver begge to på
Information. http://www.dr.dk/p3/beat/ralf.htm gengiver også noget
om historien om U2 for afhoppere.

På ovenstående side står der, at Ralf Christensen gik ned med sin
besætning på Blender, men jeg troede da, det var Lynggaard, der var
redaktør på Blender. Måske de begge to var med dér? I øvrigt er
Lynggaard heller ikke vild med U2 nu om dage, så forvirringen er
ikke helt lille.

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-06-01 13:28

> Hov, nu må jeg lige bryde ind, for det er da vist Ralf Christensen og
> ikke Klaus Lynggaard, der er vært på Beat. De skriver begge to på
> [...]

Aah, ok. Jeg må have byttet om på de to.

> På ovenstående side står der, at Ralf Christensen gik ned med sin
> besætning på Blender, men jeg troede da, det var Lynggaard, der var
> redaktør på Blender. Måske de begge to var med dér?

Ja, jeg mener da, at Lyngaard var redaktør; men det virkede som om, at
Information var halvvejs forlovet med bladet, ihvertfald var der mange
notitser om bladet m.v., så det kan jo godt være, at der har været andre
Inf'ere med i projektet.

> I øvrigt er
> Lynggaard heller ikke vild med U2 nu om dage

Men hvem er også det? Det er jo virkelig lykkedes for dem at blive endnu
mere kedelige end TV-2 på deres nye album

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-06-01 09:03

"nikolaj borg"

> Men hvem er også det?

P3

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 25-06-01 14:21

nikolaj borg wrote:

> [...]
> hende, men hun er jo også tilstrækkelig farveløs til at passe ind over det

Og, som jeg aldrig bliver træt af at påstå, så lyder hun som om hun har
slugt Alberte :)

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : nikolaj borg

Dato : 26-06-01 21:32

"Karsten S. Jørgensen" <karsten@daimi.au.dk> wrote in message
> Og, som jeg aldrig bliver træt af at påstå, så lyder hun som om hun har
> slugt Alberte :)

Hæ, og Freya har slugt et æsel (eller er det omvendt?). Ikke at man kan se
det på hende; hun er faktisk blevet ganske nysselig at se på.

/Nikolaj

Fra : Larz

Dato : 22-06-01 00:08

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der sidder nogle meget dygtige mennesker derinde, men der er IMØ en
> væsentlig forskel på god lokalradio og god radio.

Det kan godt være, at P3's generelle standard er faldende, men der er da
enkelte ok cool'e programmer imellem, såsom "Det Store Mix" med Thomas
Madvig og Krede... Det er den slags radioprogrammer, der er brug for!!

- - -
Larz

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-06-01 00:20

"Larz" <aphrodite@direkte.org> wrote in message
> Det kan godt være, at P3's generelle standard er faldende, men der er da
> enkelte ok cool'e programmer imellem, såsom "Det Store Mix" med Thomas
> Madvig og Krede... Det er den slags radioprogrammer, der er brug for!!

Jeps. Hvis jeg har givet udtryk for andet har det været utilsigtet. Jeg har
gennemgående stor respekt for P3's aftenprogram, også selvom ikke alle
programmer repræsenterer mine primære musikinteresser. Jeg lytter ofte til
week-end programmer som Funkshowet, Festudvalget og Det store mix. Disse
"fest-programmer" har det til fælles, at de bestyres af professionelle folk,
der kan deres kram og kan lide den musik, de spiller. Det er værd at
bemærke, at Det store mix spænder utroligt bredt, men gør det ved at trække
diverse eksperter ind, f.eks. hip hop DJ's. Generelt er jeg ikke vild med de
genrer, de spiller, men det house, hip hop, etc., som de spiller i
programmet, er ganske enkelt langt over middel. Fedt program.

/Nikolaj

Fra : Ronja Røver

Dato : 22-06-01 10:06

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message news:9gtvcm$76m$1@news.inet.tele.dk...
> Disse
> "fest-programmer" har det til fælles, at de bestyres af professionelle folk,
> der kan deres kram og kan lide den musik, de spiller.

Helt enig, her er det folk som er ansat på den baggrund at de ved noget om og elsker musikken..
ikke nogle bøvehoveder der er gode til at snakke hurtigt om ingenting!

Må Funk-showet bestå til evig tid!

Ronja

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-06-01 10:58

"Ronja Røver"
[...]

Hvor mange rapdeltagere nåede de op på i går (hørte ikke anden halvdel)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk?

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-06-01 11:24

> [...]

Jeps. Det er nogle gange skræmmende hvor meget musikviden de folk ligger
inde med.

> Må Funk-showet bestå til evig tid!

Amen

> Hvor mange rapdeltagere nåede de op på i går (hørte ikke anden halvdel)

Hvad? Var der mega-rap-fest eller hvad? Jeg fik desværre ikke hørt radio i
går.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-06-01 11:45

"nikolaj borg"

> Hvad? Var der mega-rap-fest eller hvad? Jeg fik desværre ikke hørt radio i
> går.

Det var bare sidste gang før sommerpause (i hvert fald med de to sammen),
og de havde ubegrænset antal deltagere. Da jeg slukkede, var der vist 11
deltagere tilmeldt.