Mest deprimerende film.
Fra : Stenberg

Dato : 25-08-06 17:47

Der Siebente Kontinent.
http://imdb.com/title/tt0098327/

Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Andre bud?

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 19:56

Stenberg wrote:
> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.
>
> Andre bud?

Henry, portrait of a serial killer med Michael rooker

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Jesper

Dato : 25-08-06 20:35

Stenberg <Stenberg@xxx.xxx> wrote:

> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.
>
> Andre bud?

Bennys video
http://imdb.com/title/tt0103793/

Desværre er den ikke særligt god.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : NNH

Dato : 25-08-06 21:10

> Bennys video
> http://imdb.com/title/tt0103793/
>
> Desværre er den ikke særligt god.
> --

Et andet bud: "Happiness" af Todd Solondz

Fra : Stig Holmberg

Dato : 25-08-06 23:28

"Stenberg" <Stenberg@xxx.xxx> skrev i en meddelelse
> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.
>
> Andre bud?

Leaving Las Vegas

Taxi Driver

/Stig

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-08-06 00:45

Stig Holmberg wrote:

> Leaving Las Vegas
>
> Taxi Driver

An Awfully Big Adventure
http://www.imdb.com/title/tt0112427/

mvh
Henning

Fra : Peter Heide

Dato : 26-08-06 02:53

> Andre bud?

Gøgereden m. Jack Nicholson. Ihverttilfælde de sidste 10-15 min
er en total nedtur. Hele biografen Dagmar's publikum sad og hulkede første
gang jeg så den i 1975 eller 76. Alle var total tavse da de gik ud.
Det glemmer jeg aldrig.

Men Henry; A Serial Killer som Albæk skriver er fandme også
en kølig og sort omgang.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-08-06 16:04

Peter Heide skrev:

> [...]
> er en total nedtur. Hele biografen Dagmar's publikum sad og hulkede første
> gang jeg så den i 1975 eller 76. Alle var total tavse da de gik ud.

Har du glemt slutningen, hvor indianeren smider håndvasken ud gennem
vinduet, og derefter flygter fra stedet ud i "friheden"? Det er et nyt
håb, en ny begyndelse.

Mikkel

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-08-06 05:26

"Stenberg" <Stenberg@xxx.xxx> skrev i en meddelelse

> Andre bud?

Udover de nævnte (ISÆR Henry):

Osama (og nej, det er ikke politisk korrekt pis fra min side)
Barry Lyndon
Requiem for a Dream
Irréversible

En smule aparte i den sammenhæng:
Dr. Strangelove
(Og jo, det er muligvis bare mig...)

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-08-06 08:54

C. H. Engelbrecht wrote:

> En smule aparte i den sammenhæng:
> Dr. Strangelove
> (Og jo, det er muligvis bare mig...)

Nej, det er ikke kun dig. Jeg har aldrig siden kunnet høre Vera Lynns "We'll
meet again" uden at få kuldegysninger og se atomragnarokket for mig.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : PerX ...

Dato : 26-08-06 12:41

In article <44effdfc$0$888$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Nej, det er ikke kun dig. Jeg har aldrig siden kunnet høre Vera Lynns "We'll
> meet again" uden at få kuldegysninger og se atomragnarokket for mig.

Ah - Utopia *g*

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-08-06 06:07

Stenberg wrote:

> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.
>
> Andre bud?

Dråben i havet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : J. Eriksen

Dato : 26-08-06 09:20

> [...]
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Lilja 4-ever

Fra : PerX ...

Dato : 26-08-06 12:40

In article <q2aue2hos4dpbjd09o7it79elb0l4g3vma@4ax.com>,
Stenberg@xxx.xxx says...
> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Heh, den anmeldelse den var valgt:

"This is most depressive movie ever made, I'm sure, not because I saw
all of them, but I just can't imagine anything being more depressive. It
should be strongly forbidden for suicidal persons, cause an army of
psychiatrists couldn't prevent taking their lives."

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-08-06 14:06

J. Eriksen skrev:
> "Stenberg" <Stenberg@xxx.xxx> skrev i en meddelelse
> >

> Lilja 4-ever

Ja, den er godt nok deprimerende!

Jeg vil også pege på både Breaking The Waves og nok specielt Dancer
In The Dark.

- Tue

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-06 11:07

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
J. Eriksen skrev:
> [...]
> >

> Lilja 4-ever

Ja, den er godt nok deprimerende!

Jeg vil også pege på både Breaking The Waves og nok specielt Dancer

--------

Jeg ville i hvert fald sidde og græde hvis jeg havde spildt min tid på at se
dem

mvh
Kim, der kun har set klip af de to film, det var mere end rigeligt.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-08-06 20:32

Stenberg <Stenberg@xxx.xxx> wrote:

> Andre bud?

"Last Night" <http://us.imdb.com/title/tt0156729/>

Omend "Requiem for a Dream" også er en god kandidat.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 26-08-06 21:49

Betty Blue

Fra : Flinkesen

Dato : 27-08-06 16:22

> Omend "Requiem for a Dream" også er en god kandidat.

Ja den er der godt nok ikke meget opløftende over - det er dog en kanon
film.

Fra : Peter G

Dato : 27-08-06 13:16

Threads
http://www.imdb.com/title/tt0090163/

--
M.v.h. Peter.
Toppostere ryger i filter.

Fra : Eivind

Dato : 27-08-06 17:52

>Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
>Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.
>
>Andre bud?

Ghost World og Being John Malkovich fortjener også at blive nævnt.

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-06 20:15

> [...]
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Pelle Eroberen

mvh
Kim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-08-06 21:03

> Der Siebente Kontinent.
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Det er ikke sikkert, jeg forstår, hvad du mener, men jeg ville sige

Brokeback Mountain

Den er måske mere trist end deprimerende.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : kurt

Dato : 29-08-06 16:13

>Andre bud?
Helt Klart OPEN WATER
http://www.imdb.com/title/tt0374102/

Fra : Johs32

Dato : 04-09-06 18:14

> [...]
> http://imdb.com/title/tt0098327/
>
> Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
> Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

Har lige set den, syntes den minder om en dyster udgave af fight club.

Johs