OT: www.allposters.com
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-08-06 13:40

Ved godt det er lidt off topic, men jeg ville gerne købe nogle filmplakater
og andet ved www.allposters.com men kan ikke helt finde ud af hvor de sender
fra, om jeg skal være bekymret for told og moms. Umiddelbart vil jeg skyde
på at det er en amerikansk side, men synes alligevel at det er vildt at en
side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der har handlet der og kan hjælpe
mig.

Mvh. Brian

Hvis der var noget der hed dårlig smag, har vi sikkert haft den! (Peter
Sommer)

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 14:00

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> [...]
> side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der har handlet der og kan hjælpe

Prøv at spørg her:

Order & Customer Service Inquiries:    Orders@allposters.com
Use this contact if you are a customer who has questions about an order
or about placing an order.

Men ellers er det lidt uklart. Hovedkontoret ligger i USA, men der er
også adresser i England og telefonnummer i Tyskland (+49 er Tyskland, ikke?)

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-08-06 15:14

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adresser i England og telefonnummer i Tyskland (+49 er Tyskland, ikke?)

Ja jeg synes også det er uklart, og har netop prøvet at spørge på
ovenstående adresse for noget tid siden, men får bare ikke noget svar...så
tænkte at der kunne være nogen der har handlet der.

Mvh. Brian

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-08-06 19:08

> [...]

> amerikansk side, men synes alligevel at det er vildt at en side
> fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der har handlet der og kan

Copy-paste fra siden:

Duties and/or VAT (Value Added Tax)
VAT is charged on goods sold within the European Union. For goods
imported to the EU, duties might apply. Prices listed on the website are
inclusive of Duties and/or VAT. Orders outside the EU may be subject to
local taxes, import duties or customs charges. AllPosters.com is unable
to accept responsibility for charges levied by other countries as
customs policies vary widely from country to country. We suggest you
contact your local customs office for further information. Please also
be aware that cross-border shipments may be subject to opening and
inspection by customs authorities.

--
Jesper Lund

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 26-08-06 06:50

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Copy-paste fra siden:

Det havde jeg ikke lige fundet...tak!!!

> Duties and/or VAT (Value Added Tax)
> VAT is charged on goods sold within the European Union. For goods
> imported to the EU, duties might apply. Prices listed on the website are
> inclusive of Duties and/or VAT.

Håber I gider hjælpe mig endnu engang, skal det ikek forståes som at de
priser jeg ser på siden er inklusiv moms, hvis jeg handler fra et land
indenfor EU??? Eller hvad

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-06 12:24

> Håber I gider hjælpe mig endnu engang, skal det ikek forståes som
> at de priser jeg ser på siden er inklusiv moms, hvis jeg handler
> fra et land indenfor EU??? Eller hvad

Ja, der står "Prices are inclusive of VAT". De sender formentlig fra UK.
Et andet sted på siden så jeg en returadresse i UK.

--
Jesper Lund

Fra : Eivind

Dato : 25-08-06 19:36

> [...]
>side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der har handlet der og kan hjælpe

Hvis du kan finde dine posters her så sendes de fra sverige.
http://www.posterdreams.com/
jeg har handlet med dem, ingen problemer.

Ellers så kan du indføre for ca 340 kroner pr forsendelse ellers så
kommer der moms (også af fragtbeløbet) samt evt told avgift plus
toldgevyr som er ca 100kr eller mere

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-08-06 21:00

Eivind wrote:

> Ellers så kan du indføre for ca 340 kroner pr forsendelse ellers
> så kommer der moms (også af fragtbeløbet) samt evt told avgift
> plus toldgevyr som er ca 100kr eller mere

Nej, bundgrænsen for moms er 80 kr for varens værdi. For told er den
lidt højere, men som regel er momssatsen noget højere end toldsatsen.

--
Jesper Lund

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-08-06 11:50

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan finde dine posters her så sendes de fra sverige.
> http://www.posterdreams.com/
> jeg har handlet med dem, ingen problemer.

En anden butik:

Tyske http://www.closeup.de/ har et pænt stort udvalg til rimelige priser.
Forsendelsen koster 5,50 euro pr. ordre til Danmark.

Mvh.

Ole

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-08-06 09:36

> [...]
> Umiddelbart vil jeg skyde på at det er en amerikansk side, men synes
> alligevel at det er vildt at en side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der

det er ret dyrt, men de har som regel hvad man søger - er man villig til at
betale hvad det koster er der til gengæld ingen problemer (jeg har brugt dem
et par gange og plakater er kommet til huset i rør helt uden fejl).
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-08-06 09:45

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> writes:

> [...]
> side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der har handlet der og kan hjælpe

Sidste jeg handlede der blev det sent fra USA og der kom told på.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-08-06 13:58

Henrik Madsen skrev:

> Sidste jeg handlede der blev det sent fra USA og der kom told på.

Samme her. Dog var den ene plakat lidt ødelagt, men de sendte gratis en
ny -som så denne gang slap uden om tolden.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 28-08-06 18:49

wrote in message news:44eeef9b$0$12612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Umiddelbart vil jeg skyde på at det er en amerikansk side, men synes
> alligevel at det er vildt at en side fra USA viser prisen i Dkr. NOgen der

Jeg har lige fået de tre Star Wars plakater hjem, opklæbet på pap.

Jeg gav 59,- pr. plakat og 50,- for montering ved Plakatsøjlen i Vejle,
forrygende service og meget billigt synes jeg.
Du kan ringe til hende på 41270981 og høre om hun vil sende plakater ud af
huset.
Hun kan skaffe alle de filmplakater de har ved Allposter har hun sagt og
standardprisen er vist 59,-

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 29-08-06 12:16

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:44f32ca1$0$146$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> huset.
> Hun kan skaffe alle de filmplakater de har ved Allposter har hun sagt og

Okay, så vil jeg prøve dette i stedet...
Der var bare også et par t-shirts ved allposters som jeg ville have med i
samme ombæring...men gider ikke sats mht. moms og told.

Mvh. Brian