Ekstra Bladets anmeldelse af Madonna
Fra : allan

Dato : 25-08-06 12:08

Hej

Har netop læst Ekstra Bladets koncertanmeldelse (af Henrik Queitsch) af
Madonna koncerten i Horsens i går.

Overskriften er " Madonna-skandale" og der gives en stjerne ud af seks
mulige.

http://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/article220215.ece

Jeg kan slet ikke genkende den dårlige kritik som fremføres, og i artiklen
gylpes der bl.a. under del-overskriften ""Plattenslageri"
Horsens by var i det hele taget spækket med boder, der falbød alt fra
frikadeller og fadøl til fingermaling, og det får være, hvad det er."

Nu er det vist sådan at der er byfest i denne weekend og at det nok primært
er derfor "frikadelle boderne" var sat op. Jeg kan ikke se at det har noget
med plattenslageri at gøre.

Koncerten bliver også iflg. H.Q. afholdt på en mark.

Jeg stod på et fodboldanlæg/bane, så H.Q. mener nok at en mark lyder lidt
mere negativt.

H.Q. stod og længtes efter "Parken" og mon ikke det er her han problem er.

Tænk sig at en Kjøwenhawner skal ta´ helt til provinsen for at opleve
Madonna - hvor frækt.

Jeg havde en rigtig god aften.

God lyd, fedt show, god festplads og en rigtig dejlig bytur efter koncerten.

DSB havde gjort det godt med bording kort, så alle kom hjem i god ro og
orden.

I det hele taget en dejlige koncertaften, og hvad EB´s anmelder har lavet og
oplevet er ikke godt at vide.

Var han mon til stede??

Allan

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-08-06 12:29

> H.Q. stod og længtes efter "Parken" og mon ikke det er her han problem er.
>
> Tænk sig at en Kjøwenhawner skal ta´ helt til provinsen for at opleve
> Madonna - hvor frækt.

Der er sikkert mange københavnere, som har glædet sig over at slippe for
Parkens formåen indenfor lydteknik. Men udover det, så skriver EB vel - som
så ofte - bare for at gøre det, og ikke fordi de har noget seriøst på
hjerte. Jeg synes i hvert fald ikke man skal belaste sin sjæl med EB's
skriblerier.

Mads, jyde, bosat i København og ikke til Madonna.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 12:40

allan wrote:

> Har netop læst Ekstra Bladets koncertanmeldelse (af Henrik Queitsch) af
> Madonna koncerten i Horsens i går.

Ja, det virker ikke til at være en voldsom seriøs artiklen. Selvfølgelig
nævner han nogle valide kritikpunkter, men samlet set virker det mest
til, at han forud har bestemt sig for at sable koncerten ned for at gøre
sig bemærket.

I almindelighed skal man ikke tage det voldsomt tungt, når det står i
Ekstra Bladet.

Men jeg kan jo lige poste en række Madonna-links, jeg fandt og sendte
til en af mine venner:

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=782014/
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=782036/
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=782012/

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/08/25/103236.htm

http://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/article220215.ece
http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article220194.ece
http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article220153.ece

http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3916556/

http://ibyen.dk/musik/article165073.ece

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=16043
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32101

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=463706:fid=100300550/
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=463766:fid=100300550/
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=463756:fid=100300550/

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-08-06 22:27

On Fri, 25 Aug 2006 13:40:29 +0200, Holst <newsjul06@shelter.dk> wrote:

>http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=463706:fid=100300550/

Hvis han har været til koncert på en "midtjysk sommeraften" så har
han godt nok stået langt fra scenen...

Fra : F.Hansen

Dato : 25-08-06 13:19

"allan" <allan1568xx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
primært
> er derfor "frikadelle boderne" var sat op. Jeg kan ikke se at det har

Der er middelaldermarked nede i midtbyen fredag og lørdag.
De boder i nærheden af koncerten og undervejs dertil, var opstillet for at
trække flest mulige
penge ud af gæsterne.

> Koncerten bliver også iflg. H.Q. afholdt på en mark.
>
> Jeg stod på et fodboldanlæg/bane, så H.Q. mener nok at en mark lyder lidt
> mere negativt.

Jeg tror han trænger til et ordentlig skrald fisse, han er vist altid
negativ stemt

> Jeg havde en rigtig god aften.
>
> God lyd, fedt show, god festplads og en rigtig dejlig bytur efter
koncerten.

Det var der mange der havde, hold da kæft alt det papir, glas og plastik som
lå i byen til morgen, men der er blevet pænt igen de fleste steder.

Finn

Fra : Max

Dato : 25-08-06 13:55

Hej

> Det var der mange der havde, hold da kæft alt det papir, glas og
> plastik som lå i byen til morgen, men der er blevet pænt igen de
> fleste steder.

Ja, utroligt at der ikke var opsat ekstra skraldespande mellem
centrum og parken.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 14:05

Max wrote:

> Ja, utroligt at der ikke var opsat ekstra skraldespande mellem
> centrum og parken.

Ja, det undrede også mig. Men når alt kommer til alt, så er det jo nok
nemmest bare at køre en stor fejemaskine hen over det hele frem for også
at skulle ud at tømme skraldespande. For når alt kommer til alt, så
ville utrolig mange jo stadig smide deres affald på jorden frem for i
skraldespandene.

Fra : F.Hansen

Dato : 25-08-06 14:25

> Hej

> Ja, utroligt at der ikke var opsat ekstra skraldespande mellem
> centrum og parken.

Det var der også, der stod ihvertfald en i den vestlige ende af kildegade,
men det er nok mere for sjovt for en enkelt sort affaldssæk rækker ikke
lang.

Finn

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-08-06 22:28

On Fri, 25 Aug 2006 14:55:26 +0200, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>Ja, utroligt at der ikke var opsat ekstra skraldespande mellem
>centrum og parken.

På banegården er der opstillet adskillige ekstra spande.

Fra : Brian

Dato : 25-08-06 14:29

allan skrev:

> I det hele taget en dejlige koncertaften, og hvad EB´s anmelder har
> lavet og oplevet er ikke godt at vide.
>
> Var han mon til stede??

Indledningen på anmeldelsen siger det hele: "Jeg var blevet sendt i byen for
at anmelde Madonnas 'koncert' på en mark i Horsens i aftes."

Allerede her knækker filmen jo... det lugter lidt af småfornærmet
københavner, der var træt af turen til Jylland.

/Brian

Fra : Holst

Dato : 25-08-06 14:37

Brian wrote:

> [...]
>
> Allerede her knækker filmen jo... det lugter lidt af småfornærmet
> københavner, der var træt af turen til Jylland.

Ja, og måske lige så meget, at det er en fyr, der ikke er særligt vild
med Madonna, som er blevet sendt af sted for at dække koncerten.

Fra : Brian

Dato : 25-08-06 19:17

Holst skrev:

> Ja, og måske lige så meget, at det er en fyr, der ikke er særligt vild
> med Madonna, som er blevet sendt af sted for at dække koncerten.

Queitsch og Treo er vist ikke vilde med meget, som "pøbelen" kan finde glæde
i.

/Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-06 10:57

> Queitsch og Treo er vist ikke vilde med meget, som "pøbelen" kan finde
glæde
> i.
>
> /Brian

Hvorfor diskutere det. Alt er jo som det plejer.
Publikum syntes, det var en kanon koncert..
Aviserne, at den var nærmest skandaløs...

Når aviserne roser en koncert...
Så har publikum den stik modsatte opfattelse
Gad vide om det er musikskribenternes måde,
at gøre sig interessante på .... ?

M.V.H...Benny..

Fra : Per Hansen

Dato : 25-08-06 15:19

allan wrote this

> I det hele taget en dejlige koncertaften, og hvad EB´s anmelder har
> lavet og oplevet er ikke godt at vide.
>
> Var han mon til stede??
>

> Allan

Metro Xpress var også til stede, dog ikke som anmeldere, blot
som ganske alm. reportere for at se hvad der foregik.
Reporteren lagde mærke til at flere tusinde udvandrede før tid fra
koncerten, han tog naturligvis fat i en del af dem for at høre hvorfor
det egentlig kunne være, han fik samme svar hele vejen igennem fra dem:
Særdeles skuffende koncert og totalt blottet for stemning.
Men han reporterer så tilgengæld også at Madonna kom for sent og enda
afsluttede koncerten før tid og forlod Horsens i lynets hast.

Måske småkedede Madonna sig i en by som Horsens og ville bare have det
overstået og komme væk i en fart.

--
Per Hansen.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 27-08-06 08:03

allan wrote:

> [...]
> Horsens by var i det hele taget spækket med boder, der falbød alt fra
> frikadeller og fadøl til fingermaling, og det får være, hvad det er."

Politiken sabler også konen hjerteløst ned. Madonna må nøjes med ét hjerte
og rubrikken "Kors i røven". Den er god

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Holst

Dato : 27-08-06 08:28

3140 Bjørgheim wrote:

> Politiken sabler også konen hjerteløst ned. Madonna må nøjes med ét hjerte
> og rubrikken "Kors i røven". Den er god

Det er ligesom, visse anmelderen ikke har indset, det er en
stadionkoncert med 85.000 tilskuere. Af deres anmeldelse tyder det
nærmest på, at de forventede en lille intim koncert i Pumpehuset eller
et lignende sted.

De har jo på ingen måde holdt skjult, at der ville komme 85.000
mennesker, og med 85.000 mennesker burde selv folk med lille rotation
mellem ørerne kunne indse, at folk på scenen vil være myrer for de fleste.