/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
webnet
Fra : Robert Andersen


Dato : 20-08-06 02:27

Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.

Der er dog noget jeg ikke helt kan gennemskue:
Ens forbindelse deler man med sine naboer (???) kan det virkelig passe at
man er op til 12 om at dele en 2 mbit ?? de lover "gennemsnitlig oplevet
hastighed" på 2 mbit er 1 mbit..... hvis det er sandt at man er 12 sugerør i
en 2 mbit, er det da en hamper pris de tager sig, og det med "gennemsnitlig
oplevet hastighed" synes jeg ikke lyder særlig betryggende

Jeg kan heller ikke finde noget om upload hastigheder nogle steder.

Er der nogen der kan gøre mig klogere ?(udover kundeservice hos TDC som
sikkert bare leverer en sludder for en sladder)
Er der nogen der har praktiske erfaringer med webnet ?

Mvh

Robert






 
 
Asbjorn Hojmark (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 20-08-06 09:42

On Sun, 20 Aug 2006 03:26:46 +0200, "Robert Andersen"
<rowand@get(to)net.dk> wrote:

> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.

"Webnet"?

-A

BASSE (20-08-2006)
Kommentar
Fra : BASSE


Dato : 20-08-06 10:00


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:s28ge2d0clcv2f6chu2jbja87122g6pa52@hojmark.net...
> On Sun, 20 Aug 2006 03:26:46 +0200, "Robert Andersen"
> <rowand@get(to)net.dk> wrote:
>
>> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.
>
> "Webnet"?
>
> -A

LOL

http://www.google.dk/search?hl=da&q=tdc+webnet&meta=cr%3DcountryDK



Bjarke Hansen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-08-06 10:49

"BASSE" <professoren@pc.dk> wrote in message
news:44e824a3$0$866$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
> news:s28ge2d0clcv2f6chu2jbja87122g6pa52@hojmark.net...
>> On Sun, 20 Aug 2006 03:26:46 +0200, "Robert Andersen"
>> <rowand@get(to)net.dk> wrote:
>>
>>> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.
>>
>> "Webnet"?
>>
>> -A
>
> LOL
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=tdc+webnet&meta=cr%3DcountryDK

Flot bilede tdc har, antenneudtaget er monteret ulovligt.. Skal være
monteret minimum 5cm over gulvet...

Måske et ok tilbud til det i har, men lyder nu til at være sdpan en skrabet
løsning hvor der etableres en adsl linie til delling lokalt. Men kabel-tv er
jo også et delt medie, men der er det jo mere garanteret.



Lars Kyndi Laursen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 20-08-06 11:02

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> enriched usenet with:

> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.

SNIP

> Er der nogen der kan gøre mig klogere ? (udover kundeservice hos TDC som
> sikkert bare leverer en sludder for en sladder)

Jeg kan sandsynligvis svare på alle dine spørgsmål, men da du starter med
at nedvurdere mine kolleger, så tror jeg ikke rigtig, at jeg gider.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: 2unlimited - No Limits

Bjarke Hansen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-08-06 12:06

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
news:Xns98257A71C94ADlarskyndidk@aa635.kyndi.dk...

>> Er der nogen der kan gøre mig klogere ? (udover kundeservice hos TDC som
>> sikkert bare leverer en sludder for en sladder)
>
> Jeg kan sandsynligvis svare på alle dine spørgsmål, men da du starter med
> at nedvurdere mine kolleger, så tror jeg ikke rigtig, at jeg gider.

det er jo så hans instilling, hvis du mener du føler dig trådt på. Må du jo
argumentere for din sag så tdc fremstår som en god service levandør!




Lars Kyndi Laursen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 20-08-06 15:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> enriched usenet
with:

> det er jo så hans instilling, hvis du mener du føler dig trådt på. Må
> du jo argumentere for din sag så tdc fremstår som en god service
> levandør!

Hvis han havde prøvet kundeservice først og ikke ment at have fået svar ppå
alle sine svar, så havde sagen været en helt anden.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: George Baker Selection - Una Paloma Blanca

Robert Andersen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 20-08-06 12:09


> Jeg kan sandsynligvis svare på alle dine spørgsmål, men da du starter med
> at nedvurdere mine kolleger, så tror jeg ikke rigtig, at jeg gider.

Hvorfor f*nden svarer du så på mit indlæg ?
Alle de gange jeg har haft kontakt med kundeservice i forbindelse med udfald
i forbindelsen mm. er deres standardsvar:

* ja, vi kan se den er gal

* genstart dit modem

* øøøh, virker det ikke efter genstart ? så vi lader en tekniker se på det
iløbet af ugen

Derfor mente jeg at der måske var folk herinde som kunne give mig bedre svar
end KS. Evt. praktiske erfaringer med webnet, for et er (ofte) hvad firmaer
lover, et andet er praksis, og når man lægger ud med at beskrive sine
produkter med "gennemsnitlig oplevet hastighed" studser jeg lidt... det kan
være det blot bunder i at der er store forskelle i de løsninger som de
forskellige foreninger har, eller også er det som jeg skrev at man er op til
12 abbonenter om en 2 Mbit.... ihvertfald savner jeg info.




Lars Kyndi Laursen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 20-08-06 15:44

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> enriched usenet with:

> Hvorfor f*nden svarer du så på mit indlæg ?

Efter nærmere eftertanke er jeg ikke helt sikker. Jeg burde nyde den sidste
dag af min ferie.

> Alle de gange jeg har haft kontakt med kundeservice i forbindelse med
> udfald i forbindelsen mm. er deres standardsvar:
>
> * ja, vi kan se den er gal
>
> * genstart dit modem
>
> * øøøh, virker det ikke efter genstart ? så vi lader en tekniker se på
> det iløbet af ugen

Standard-problemer får standard-løsninger.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: George Baker Selection - Una Paloma Blanca

Mogens (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-08-06 20:17

On Sun, 20 Aug 2006 16:44:03 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Standard-problemer får standard-løsninger.

Ja, du får da ihvertfald bekræftet alle de fordomme
vi måtte have om TDC's medarbejdere.

Godt man ikke er kunde hos det klamhuggerfirma

Flemming Lynggaard (23-08-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 23-08-06 22:40


"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
news:Xns98257A71C94ADlarskyndidk@aa635.kyndi.dk...
> "Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> enriched usenet with:
>
>> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.
>
> SNIP
>
>> Er der nogen der kan gøre mig klogere ? (udover kundeservice hos TDC som
>> sikkert bare leverer en sludder for en sladder)
>
> Jeg kan sandsynligvis svare på alle dine spørgsmål, men da du starter med
> at nedvurdere mine kolleger, så tror jeg ikke rigtig, at jeg gider.
>

Tja jeg kunne vel hive 100 skriftligt dokumenterede fejl fejl og fejl fra
TDC's kundeservice og account handling - så du behøver ikke blive stødt, det
er blot fakta at TDC må være den værst organiserede televirksomhed (af de
store) i dk..

Når man så _endelig_ får en tekniker er der til gengæld aldrig problemer, og
de er nu heller aldrig blege for at tilstå ovenstående, at selv de lever med
mere fejlinformation end selv DDR kunne mønstre..

Antager at du er tekniker og derfor ryger i kategori 2

F



Geert Lund (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Geert Lund


Dato : 24-08-06 16:39

Flemming Lynggaard wrote:

> Tja jeg kunne vel hive 100 skriftligt dokumenterede fejl fejl og fejl fra
> TDC's kundeservice og account handling - så du behøver ikke blive stødt, det
> er blot fakta at TDC må være den værst organiserede televirksomhed (af de
> store) i dk..

TDC er trods alt også en organisation med 15.000 ansatte og derfor er
det ikke altid lige nemt for alle i hele koncernen at have hands on
viden om alt!

Samtidig favner TDC over så mange produkter at det bliver endnu mere
besværligt at have viden om alt.

Men hvis du kan dokumentere 100 fejl skriftligt - synes jeg da du burde
sende en klage til TDC så fejlene kan blive udbedret og de rette
mennesker få korrigeret deres fejlfyldte informationer.

At du er blevet fejlinformeret eller der er sket fejl - gør det dog ikke
på nogen måde til fakta at TDC er den værst organiserede televirksomhed.

--
Med venlig hilsen
Geert Lund,
www.GLD.dk

BASSE (20-08-2006)
Kommentar
Fra : BASSE


Dato : 20-08-06 12:21


"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> skrev i en meddelelse
news:44e7ba2f$0$3486$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.
>
> Der er dog noget jeg ikke helt kan gennemskue:
> Ens forbindelse deler man med sine naboer (???) kan det virkelig passe at
> man er op til 12 om at dele en 2 mbit ?? de lover "gennemsnitlig oplevet
> hastighed" på 2 mbit er 1 mbit..... hvis det er sandt at man er 12 sugerør
> i en 2 mbit, er det da en hamper pris de tager sig, og det med
> "gennemsnitlig oplevet hastighed" synes jeg ikke lyder særlig betryggende
>
> Jeg kan heller ikke finde noget om upload hastigheder nogle steder.
>
> Er der nogen der kan gøre mig klogere ?(udover kundeservice hos TDC som
> sikkert bare leverer en sludder for en sladder)
> Er der nogen der har praktiske erfaringer med webnet ?
>
> Mvh
>
> Robert
>
>
>
>
De skriver vel osse at hastigheden vil opleves com 2mbit,oplevelser tolkes
vel forskelligt. :)



Bjarke Hansen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-08-06 12:39

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> wrote in message
news:44e7ba2f$0$3486$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min antenneforening bliver snart "opgraderet" fra webspeed til webnet.

Ok hvorfor har i så valgt det? Var det for at finde en løsning der var
billigere end den i havde i forvejen?



>
> Der er dog noget jeg ikke helt kan gennemskue:
> Ens forbindelse deler man med sine naboer (???) kan det virkelig passe at
> man er op til 12 om at dele en 2 mbit ?? de lover "gennemsnitlig oplevet
> hastighed" på 2 mbit er 1 mbit..... hvis det er sandt at man er 12 sugerør
> i en 2 mbit, er det da en hamper pris de tager sig, og det med
> "gennemsnitlig oplevet hastighed" synes jeg ikke lyder særlig betryggende

Mon ikke produktet er rimeligt meget henvendt til brugere der tjekker "email
og ser hjemmesider"? Så er 2Mbit jo rimeligt ok hastighed til deling mellem
12. Men et vigtigt paramenter er vel om det er delt hastighed uden nogen
form for fair fordelling af hastigheden? for så ville det da klart være en
bedre løsning af ofte på selv at kable lejligheder med PDS; og så sætte fx
en 20Mbit TDC forbindelse op til at dele imellem lejlighederne.
Altså hvis der er en enkel beboer der kører fildelling, så er det jo en
meget dårlig løsning hvis der ikke er noget der begrænser!

>
> Jeg kan heller ikke finde noget om upload hastigheder nogle steder.

Hmm næe, det er nok 512Kbit eller sådan noget

>
> Er der nogen der kan gøre mig klogere ?(udover kundeservice hos TDC som
> sikkert bare leverer en sludder for en sladder)
> Er der nogen der har praktiske erfaringer med webnet ?

Sorry kan jeg ikke hjælpe med.




Robert Andersen (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 21-08-06 09:43

Jeg har nu ringet til TDC for at få en forklaring bag webnet.

Jeg startede med at ringe til kundeservice webspeed som viderestillede mig
til supporten som viderestillede mig til kundeservice igen.

Mit spørgsmål var:

Hvad forstås med "gennemsnitlig oplevet hastighed" og det med at flere deler
en 2Mbit, betyder det at man er op til 10-12 mennesker om en 2 Mbit ? Og
hvad hvis et par af dem kører fildeling 24/7 ?

Ingen af stederne kunne de svare mig på det, til sidst blev jeg henvist til
min egen antenneforening.

Jeg var ellers af den opfattelse at det var TDC der leverede og opkrævede,
og varetog supporten.

Er det fordi at Webnet løsninger bliver forhandlet til forskellige løsninger
med de forskellige foreninger eller ?



Kasper Bergh (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 21-08-06 22:19

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> wrote in message
news:44e971f7$0$3456$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det fordi at Webnet løsninger bliver forhandlet til forskellige
> løsninger med de forskellige foreninger eller ?

Kort svar: Ja.

Langt svar: Der findes forskellige Webnet løsninger og de sælges ikke gennem
de normale kundeservice/support kanaler (som er rettet mod individuelle
brugere), men i en specialaftale med din antenneforening. Derfor ved de folk
heller ikke noget om produktets detaljer. Jeres antenneforening må have en
kontaktperson hos TDC KabelTV i forbindelse med den ændring og det er den
rette vej at gå med spørgsmål.

mvh
/Kasper



Robert Andersen (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 22-08-06 09:17

> Langt svar: Der findes forskellige Webnet løsninger og de sælges ikke
> gennem de normale kundeservice/support kanaler (som er rettet mod
> individuelle brugere), men i en specialaftale med din antenneforening.
> Derfor ved de folk heller ikke noget om produktets detaljer. Jeres
> antenneforening må have en kontaktperson hos TDC KabelTV i forbindelse med
> den ændring og det er den rette vej at gå med spørgsmål.


Takker ! det var et svar jeg kunne bruge til noget Jeg venter og ser
hvad der kommer fra min egen forening

/Robert



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste