Batteriskift - hvad misforstår jeg?
Fra : Thomas

Dato : 25-08-06 08:20

Hey.

Ifølge Apple <https://support09.apple.com/index.html>
udskiftes batterier med model nummer A1061 og med serienumre mellem
6C519-6C552.

På mit batteri står A1061 og serienummer 6C539. Når oplysningerne tastes
ind på hjemmesiden, godkendes computeren som værende omfattet af
programmet, men batterinummeret afvises. Hvad misforstår jeg lige her?

Apples nummer er optaget konstant her til morgen.

Thomas

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 25-08-06 14:11

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]
> programmet, men batterinummeret afvises. Hvad misforstår jeg lige her?
>
> Apples nummer er optaget konstant her til morgen.

Jeg har desværre samme problem

/Anna

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-06 14:24

Hej Anne & Thomas

Jeg har lige snakket med Apple Danmark. Hun sagde, at I skal kontakte
Apple Support på 70102007, men også at I nok må væbne jer med lidt
tålmodighed. Umiddelbart ville hun dog mene, at det er det, der står på
batteriet, der afgør sagen, men for at I skal være sikre, skal I
kontakte supportafd.

I øvrigt blev det nævnt i Radioavisen her kl. 12, hvor det blev
anbefalet, at man tager batteriet ud og kun bruger strømforsyningen,
hvis man har et af de omfattede batterier. - Det er jo så modsat det,
som en talsmand for Dell Danmark sagde den anden dag - også i
Radioavisen, - han sagde at man godt kunne vedblive med at bruge
batteriet, "...Risikoen er så forsvindende lille...".

Hvis det var mig, ville jeg nu nok følge Apples råd.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : fjerndette

Dato : 25-08-06 15:06

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> batteriet, "...Risikoen er så forsvindende lille...".
>
> Hvis det var mig, ville jeg nu nok følge Apples råd.

Fik dette link fra min forhandler:
https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/
Har nu bestilt nyt batteri til min AluBook.

Kristian Stange

Fra : Thomas

Dato : 25-08-06 15:08

> [...]
> tålmodighed. Umiddelbart ville hun dog mene, at det er det, der står på
> batteriet, der afgør sagen, men for at I skal være sikre, skal I

Tak. Det er det nummer jeg har ringet på flere gange idag. Altid
optaget. Der må være mange der gerne vil bytte batteri

Mht. at pille batteriet ud - så føler jeg mig nu rimelig tryg. Skulle
der endelig gå ild i noget, så har apple heldigvis et produktansvar.
Anyway - jeg må prøve deres support igen senere. Bare mystisk at deres
hjemmeside ikke virker. Det ville måske tage lidt af presset på
tlf-supporten. Nok om det.

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-06 16:03

Hej Thomas

Thomas wrote:

> Tak. Det er det nummer jeg har ringet på flere gange idag. Altid
> optaget. Der må være mange der gerne vil bytte batteri

Måske, men der er nok endnu flere, der er i tvivl, -om_ de skal have
skiftet eller ikke...

> [...]
> Anyway - jeg må prøve deres support igen senere. Bare mystisk at deres
> hjemmeside ikke virker. Det ville måske tage lidt af presset på

Problemet her er nok, at der er en ganske lille fjel et eller andet
sted, - og selvom Apple DK er klar over det, så kan du ikke bare gå ind
og rette den. Apple DKs westie rideigeres og hostes hos www.apple.com i
USA...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas

Dato : 25-08-06 17:34

Så kom jeg igennem til Apples såkaldte support. Efter at have fortalt
dem at deres side ikke genkender mit serienummer på batteriet, fik jeg
at vide at det skulle ombyttes, og at jeg skulle prøve hjemmesiden igen
på mandag. Ikke noget med at tage imod oplysningerne pr. tlf. Fedt.

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-06 19:55

> [...]

> at vide at det skulle ombyttes, og at jeg skulle prøve hjemmesiden igen
> på mandag. Ikke noget med at tage imod oplysningerne pr. tlf. Fedt.

Det må de sikkert slet ikke ... så ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Leif Neland

Dato : 29-08-06 07:31

Thomas wrote:
> [...]
> at vide at det skulle ombyttes, og at jeg skulle prøve hjemmesiden
> igen på mandag. Ikke noget med at tage imod oplysningerne pr. tlf.

Vil du helst have at dine oplysninger bliver noteret på en gul seddel og
supporten skal taste dem ind på mandag, når systemet er blevet tilrettet,
eller vil du hellere selv lægge dem rigtigt ind på mandag?

Leif

Fra : Thomas

Dato : 29-08-06 13:00

Leif Neland wrote:

> Vil du helst have at dine oplysninger bliver noteret på en gul seddel og
> supporten skal taste dem ind på mandag, når systemet er blevet tilrettet,
> eller vil du hellere selv lægge dem rigtigt ind på mandag?

At de noterer på hvilken som helst farvet seddel, så jeg har sagen ude
af verden, og ikke skal gøre andet end at afvente nyt batteri. Tiden er
for kort til at besøge apples hjemmeside, når man alligevel har opfundet
telefonen.

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 27-08-06 16:42

Til de som måtte have været i samme situation, kan det oplyses at
serienumrene for batterier der skal udskiftes er indsnævret. Det var
løsningen.

Thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-08-06 19:35

> [...]

> Til de som måtte have været i samme situation, kan det oplyses at
> serienumrene for batterier der skal udskiftes er indsnævret. Det var

Jamen det lyder jo herligt, men hvor er den officielle meddelelse om
det?
Sålænge Apple ikke har indskrænket det officielt, bliver man jo nødt til
at kræve batteriet byttet af hensyn til forsikring, garanti m.v.

Fik du oplysningen af Apples Support?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Bendt

Dato : 28-08-06 20:06

On 2006-08-28 20:34:40 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> [...]
> Sålænge Apple ikke har indskrænket det officielt, bliver man jo nødt til
> at kræve batteriet byttet af hensyn til forsikring, garanti m.v.

http://support.apple.com/batteryprogram

Bendt

Fra : Thomas

Dato : 29-08-06 12:59

Stig Leerbeck wrote:

> [...]
> Sålænge Apple ikke har indskrænket det officielt, bliver man jo nødt til
> at kræve batteriet byttet af hensyn til forsikring, garanti m.v.

Står på deres hjemmeside.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-08-06 15:32

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Står på deres hjemmeside.

Ja - jeg kan se at den er ændret siden første look.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk