ClamXav 1.0.3h, problemet løst
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-06 00:20

Jeg blev lidt træt af, at jeg ikke kunne få ClamXav 1.0.3h til at
virke. Det kunne simpelthen ikke være rigitgt. Jeg gik derfor ind på
det diskussionsforum, der hører til programmets hjemmeside. Løsningen
er simpelthen at fjerne det danske sprog. Højreklik på programmet, vælg
"Vis indhold", gå ind under ressources og slet Danish.lproj. Når det er
gjort, kan man starte ClamXav. Den beder nu om at måtte installere
scannermotoren, og når man herefter starter programmet, virker det fint
igen. Jeg har prøvet at lægge det danske sprog ind igen, men så er
ClamXav atter død. Ikke for at hænge nogen ud, men måske skulle
Sebastian Adorján Dyhr se lidt på sin oversættelse igen

Min computer:
PowerBook G4 TiBook 1 GHz med Mac OS X 10.4.7.

<http://www.markallan.co.uk/BB/viewtopic.php?t=527>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-06 01:23

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:
> [...]
> gjort, kan man starte ClamXav. Den beder nu om at måtte installere
> scannermotoren, og når man herefter starter programmet, virker det fint

Hm, og du kan ændre på indstillingerne? - Hos mig kan man godt starte
programmet, og den virker fint, men indstillingerne er 'låst' i den
indstilling, der er lavet i ver. 1.0.1.

> Jeg har prøvet at lægge det danske sprog ind igen, men så er
> ClamXav atter død. Ikke for at hænge nogen ud, men måske skulle
> Sebastian Adorján Dyhr se lidt på sin oversættelse igen

Jeg skal rykke ham hårdt og effektivt i ørerne, næste gang, han kommer
her... - nå nej forresten, - jeg skal måske vente, til han har monteret
mine to nye Dual G4/1,8ghz CPU'er.

> Min computer:
> PowerBook G4 TiBook 1 GHz med Mac OS X 10.4.7.
>
> <http://www.markallan.co.uk/BB/viewtopic.php?t=527>

Hm... Gad vide, om det er 'DA' contra 'DK' problemet, der igen stikker
sit bestige hovde frem?? - Så er det jo blot at åbne 'Danish iproj' og
ændre 'DA' til 'DK' - eller er det omvendt?

Pt. har jeg den kørende på en G4/400mhz 10.3.9, en Dual G4/1,4ghz 10.4.7
og min Pismo 500 10.3.9.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-06 20:59

On 2006-08-24 02:22:46 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hm, og du kan ændre på indstillingerne? - Hos mig kan man godt starte
> programmet, og den virker fint, men indstillingerne er 'låst' i den
> indstilling, der er lavet i ver. 1.0.1.

Alt fungerer fuldstændig perfekt ligesom på de tidligere versioner på
en PowerBook, iBook og Mac mini alle med G4 og Mac OS X 10.4.7.

> Jeg skal rykke ham hårdt og effektivt i ørerne, næste gang, han kom mer
> her... - nå nej forresten, - jeg skal måske vente, til han har monter
> et mine to nye Dual G4/1,8ghz CPU'er.

Ja, der er jo ingen grund til at distrahere ham inden.

> Hm... Gad vide, om det er 'DA' contra 'DK' problemet, der igen stikker
> sit bestige hovde frem?? - Så er det jo blot at åbne 'Danish iproj' o g
> ændre 'DA' til 'DK' - eller er det omvendt?

Det har jeg godt nok ikke prøvet. Når jeg åbnder den, kan jeg ikke se,
der er nogen DA eller DK.

> Pt. har jeg den kørende på en G4/400mhz 10.3.9, en Dual G4/1,4ghz 10.
> 4.7 og min Pismo 500 10.3.9.

Jeg må tilstå, at jeg altid har været lidt i tvivl om, hvorvidt den
kører hos dig. Scanner den virkelig, så du kan se den blå "progress
bar" køre hen mod højre? Kan den hente opdateringer? Jeg kunne nemlig
godt få min til at se ud som om, den accepterede at scanne, men der
skete ikke rigtig noget, og den var alt for hurtigt færdig. Står der
nederst i den grå ramme om vinduet, hvilken version virus-beskrivelser,
der er installeret, eller står der bare et kort nummer? For mig at se,
er et af tegnene på en fejl, at den ikke kan hente opdateringer. Og
endelig, så kører du vel med en danske version?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-06 22:46

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Ja, der er jo ingen grund til at distrahere ham inden.

Ja for den da, - tænk hvis han glemte at montere køleren... uha da da.

> Det har jeg godt nok ikke prøvet. Når jeg åbnder den, kan jeg ikke se,
> der er nogen DA eller DK.

Selve 'Danish iproj' skal åbnes med en texteditor. Problemet var også i
Mellel 1.0.1...

> Jeg må tilstå, at jeg altid har været lidt i tvivl om, hvorvidt den
> kører hos dig. Scanner den virkelig, så du kan se den blå "progress bar"
> køre hen mod højre?

Hos mig er den gul, så ja, - den blå bar kører, - jeg bruger jo omvendt
kontrast, så blå bliver til gul.

> Kan den hente opdateringer?

Nej, fordi jeg havde sat 1.0.1 til ikke at hente automatisk.

> [...]
> installeret, eller står der bare et kort nummer? For mig at se, er et af
> tegnene på en fejl, at den ikke kan hente opdateringer. Og endelig, så

Der står, svjh., et opdateringsnavn, men den er jo konstant, når
auto-update er slået fra, men scanne gør den. Første gang, jeg kørte
1.0.3h, gjorde jeg det på min eksterne FW HD - ca. 128gb opdateringer.
Det tog godt 2 timer, og svjh. fyldte den fremkomne database godt 3,4gb,
men OK, der er også godt 260.000 filer på den disk... Den interne 10.4.7
partition tog ca. 65 min. og basen fylder ca. 1,2gb. Den scanner ved
opstart, og nye scanninger tager ca. 45 sek. på 10.4.7 disken og ca. 3
min. på FW disken, hvis der ikke er ændret noget...

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-06 19:36

On 2006-08-24 23:45:48 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Selve 'Danish iproj' skal åbnes med en texteditor. Problemet var også
> i Mellel 1.0.1...

Det har jeg prøvet nu, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvad der er
galt. En af filerne er dog ret lang og kompliceret. Der kan sagtens
være et eller andet, der ved en fejl er gået galt i den.

> Hos mig er den gul, så ja, - den blå bar kører, - jeg bruger jo omv
> endt kontrast, så blå bliver til gul.

> Nej, fordi jeg havde sat 1.0.1 til ikke at hente automatisk.

Er det ikke meget smart at hente dem jævnligt til et program mod virus?
Man kan selvfølgelig sagtens gøre det manuelt.

> [...]
> ved opstart, og nye scanninger tager ca. 45 sek. på 10.4.7 disken og
> ca. 3 min. på FW disken, hvis der ikke er ændret noget...

Ja så lyder det jo godt nok som om, den bestiller noget. Du kunne jo
prøve at pille det danske sprog ud, hvis du har tid og lyst til at
eksperimentere lidt, for at se om det gør nogen forskel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-06 20:05

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Det har jeg prøvet nu, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvad der er
> galt. En af filerne er dog ret lang og kompliceret. Der kan sagtens være
> et eller andet, der ved en fejl er gået galt i den.

Ja, eller et stort bogstav er blevet til et lille eller omvendt. DA står
ligesom DK for 'Danish' / Danmark, mens Da står for Daning - svjh. en
kinesisk dialekt under 'Traditional Chinese'...

> Er det ikke meget smart at hente dem jævnligt til et program mod virus?
> Man kan selvfølgelig sagtens gøre det manuelt.

Jeg foretrækker at gøre det manuelt, så har man lidt bedre kontrol over,
hvad der downloades og installeres...

> Ja så lyder det jo godt nok som om, den bestiller noget. Du kunne jo
> prøve at pille det danske sprog ud, hvis du har tid og lyst til at
> eksperimentere lidt, for at se om det gør nogen forskel.

Det vil jeg da prøve - om ikke andet så for at se, om den evt. er
hurtigere...

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-08-06 09:13

Henrik Münster skrev:
> [...]
> Sebastian Adorján Dyhr se lidt på sin oversættelse igen
>
> Min computer:
> PowerBook G4 TiBook 1 GHz med Mac OS X 10.4.7.

Tak for din gennemgang. Jeg har selv siddet med det samme problem og
ovenstående løste det

/Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-06 19:41

On 2006-08-25 10:12:51 +0200, Jesper Mehlsen
<jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> said:

> Tak for din gennemgang. Jeg har selv siddet med det samme problem og
> ovenstående løste det

Det er meget sjovt at se, at problemet slet ikke er blevet omtalt de
steder, hvor jeg i hvert fald kigger. Det kan man jo godt forstå, hvis
det kun er den danske version, der er ramt. Der er trods alt ikke så
mange danskere, så vi drukner nemt i diverse internationale eller
amerikanske fora, hvor den slags diskuteres.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-08-06 13:46

> [...]
> Sebastian Adorján Dyhr se lidt på sin oversættelse igen
>
> Min computer:
> PowerBook G4 TiBook 1 GHz med Mac OS X 10.4.7.

Er det så Spyware eller en virus med det danske sprog.......... ??!

Ej jeg kunne ikke lade være.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/