Photo Gallery og iPhoto
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 22-08-06 19:42

Hej,

Er der noget software som kan publiser alle mine iPhoto albums på www,
ud over at man kan få en .Mac account og ligger der op - det ønsker jeg
ikke.

Det som ville være perfekt for mig, er hvis der f.eks. findes et PHP
script eller lign. jeg kan ligge på min server (evt. subdomain) og så
exporter billeder til, efterhånden som jeg laver nye albums.

Nogle som er stødt på noget? Jeg har søgt lidt, men kan ikke lige finde
noget spændende...

/Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-08-06 21:26

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> Det som ville være perfekt for mig, er hvis der f.eks. findes et PHP
> script eller lign. jeg kan ligge på min server (evt. subdomain) og så
> exporter billeder til, efterhånden som jeg laver nye albums.

Vi kører Gallery:
<http://gallery.menalto.com/>
på vores webserver:
<www.ravnekrogen.dk/gallery>

Fra iPhoto med plugin't "iPhotoToGallery":
<http://zwily.com/iphoto/>
kan der uploades billeder til serveren.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Jokke

Dato : 22-08-06 22:09

Preben Bødker Nielsen skrev:
> Vi kører Gallery:
> <http://gallery.menalto.com/>
> på vores webserver:
> <www.ravnekrogen.dk/gallery>
Hej
Der er vist noget der ikke er helt som det skal være:

$ curl www.ravnekrogen.dk/gallery
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<HTML><HEAD>
<TITLE>301 Moved Permanently</TITLE>
</HEAD><BODY>
<H1>Moved Permanently</H1>
The document has moved <A HREF="http://enigma.local/gallery/">here.

<HR>
<ADDRESS>Apache/1.3.33 Server at enigma.local Port 80</ADDRESS>
</BODY></HTML>

http://enigma.local er ikke så nemt at bruge på nettet.

mvh. Joakim

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-08-06 09:24

Jokke <usenet@hartmann-petersen.dk> wrote:

> Hej
> Der er vist noget der ikke er helt som det skal være:
>
> $ curl www.ravnekrogen.dk/gallery

Og de smarte gætter på en manglende "/"
Altså www.ravnekrogen.dk/gallery/

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-08-06 11:47

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Og de smarte gætter på en manglende "/"
> Altså www.ravnekrogen.dk/gallery/

Det viste dokument er faktisk den mekanisme der sætter det manglende
"/" bagpå. Det kræver bare at webserveren ved hvilket navn den har officielt.

Fra : Jokke

Dato : 23-08-06 20:57

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Og de smarte gætter på en manglende "/"
> Altså www.ravnekrogen.dk/gallery/
>
> /Preben
Hej
Det plejer systemerne jo selv at klare, men her er der lavet en redirect
i stedet for, men er "gallery" lavet til internt brug og "gallery/" til
eksternt brug?

Den går stadig til denne adr. enigma.local

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-08-06 06:57

> [...]

> Er der noget software som kan publiser alle mine iPhoto albums på www,
> ud over at man kan få en .Mac account og ligger der op - det ønsker jeg

Jeg synes "Galerie" er godt - og så er det gratis.

http://www.myriad-online.com/en/products/galerie.htm

venlig hilsen

Martin
--