"dot" net
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 21-08-06 14:56

D'herre og damer

Er der nogen ved om kan finde en browser som kan vise .net fra microsoft.

Hilsen
nyeboe

Fra : Jokke

Dato : 21-08-06 15:13

J.K. Nyeboe skrev:
> D'herre og damer
>
> Er der nogen ved om kan finde en browser som kan vise .net fra microsoft.

..net er et sprog til der benyttes til udvikling af web applikationer.
Web applikationerne vises i en (web) browser.

Vil du have et program der kan vise/editere .net kildeteksten
(TextEdit?) eller et program der kan vise web applikaktionen (dvs.
f.eks. Safari)?

Tænker du på kontrol og farvemarkering af kildeteksten??

mvh. Joakim

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-08-06 17:46

On Mon, 21 Aug 2006 16:12:33 +0200, Jokke wrote:

>..net er et sprog til der benyttes til udvikling af web applikationer.
>Web applikationerne vises i en (web) browser.

..NET er at framework - i modsætning til Java er det ovenikøbet
sproguafhængigt (I øjeblikket er bla C#, Ruby, Object Pascal, Java, .....)
og fra og med version 3 vil det afløse det eksisterende Win32 API.

For at kunne afvikle .NOT applikationer kræves et runtime miljø - der
stadig kun eksisterer til Redmonds egne platforme.

Mono Projektet - kan idag prale af en delvis .NOT kompatabilitet og nogle
applikationer kan afvikles vha Mono - AFAIR er MacOS X understøttet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.

Fra : Jokke

Dato : 21-08-06 16:47

Peter Jespersen skrev:

> [...]
>
> Mono Projektet - kan idag prale af en delvis .NOT kompatabilitet og nogle
> applikationer kan afvikles vha Mono - AFAIR er MacOS X understøttet.

Takker. Så blev jeg da lidt klogere.

Prøvede jeg at logge ind så fik jeg besked om, at jeg skulle have IE6
o.l (prøvede med Safari og Firefox)

Valgte jeg at identificere mig som IE6 så fik jeg en boks, hvor jeg
kunne skrive brugernavn/kodeord.

Det kunne måske være det der manglede. Se her
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030110063041629 vedr.
aktivering af debug menu (hvor man så kan sætte user agent til MSIE6.0)

mvh. Joakim

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-08-06 15:36

Jokke <usenet@hartmann-petersen.dk> writes:

> .net er et sprog til der benyttes til udvikling af web
> applikationer. Web applikationerne vises i en (web) browser.

Nej, dotnet er en paraply der i vore dage vist primært betegner en
virtuel maskine (ala JVM), en række sprog specielt designet med
henblik på denne virtuelle maskine og et standardbibliotek.

Man kan lave alle typer programmer på dotnet-platformen.

--
http://peter.makholm.net/ | One thing you do is prevent good software
peter@makholm.net | from being written. Who can afford to do

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 21-08-06 16:04

On 2006-08-21 15:56:23 +0200, J.K. Nyeboe <janno@spamnyeboe.dk> said:

> D'herre og damer
>
> Er der nogen ved om kan finde en browser som kan vise .net fra microsoft.
>

> Hilsen
> nyeboe

Det er fordi jeg skal bruge www.kluboffice2.dbu.dk og så vidt jeg kan
forså så er denne side udviklet med .net og derfor kan safari ikke vise
den. Eller det vil sige den kan godt vise den men jeg kan ikke logge
med på.

Jeg kørte engang med en browser som hedder "webkit" til safari og den
kunne lige pludselig godt logge på og jeg kunne bladre lidt på
hjemmesiden, men så opdaterede jeg og siden har jeg ikke kunne logge
mig på igen.

Så jeg tror det har nået med .net at gøre.

Hilsen
Nyeboe

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-08-06 18:02

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> writes:

> [...]
> forså så er denne side udviklet med .net og derfor kan safari ikke
> vise den. Eller det vil sige den kan godt vise den men jeg kan ikke

Det er ikke fordi at webstedet er lavet med .net men fordi at dem der
har lavet det explicit har valgt kun at understøtte MSIE. Der er
masser af websteder lavet i .net løsninger der virker uafhængigt af
platform.

--
http://peter.makholm.net/ | I congratulate you. Happy goldfish bowl to
peter@makholm.net | you, to me, to everyone, and may each of you

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 24-08-06 15:14

On 2006-08-22 19:02:07 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net> said:

> [...]
> har lavet det explicit har valgt kun at understøtte MSIE. Der er
> masser af websteder lavet i .net løsninger der virker uafhængigt af

Kan vi så ikke gøre nået??? Jeg tænker på om safari på en eller anden
måde kan emuler MSIE??

Hilsen
Nyeboe

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-08-06 15:31

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> Kan vi så ikke gøre nået??? Jeg tænker på om safari på en eller anden
> måde kan emuler MSIE??

Du kan få Safari til at udgive sig for at være MSIE, men om det er nok
er en anden sag.

For at få Safari til at fake, skal du have debug-menuen frem; det kan
enten klares i terminalen, eller vha. et af de utallige småprogrammer
der giver en grafisk brugerflade til en række unixkommandoer. Personligt
bruger jeg OnyX :
<http://www.titanium.free.fr/pgs/english.html>

I Safaris debugmenu er der et punkt der hedder: "User Agent" og her kan
du vælge mellem en række ander browserer som Safari skal udgive sig for
at være; blandt dem MSIE 6
Husk at stille Safari tilbage igen, ellers tror alle de andre sider du
besøger også, at du benytter MSIE, og ser derfor ikke nogen grund til
at udvikle til andre.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 24-08-06 16:11

On 2006-08-24 16:31:05 +0200, kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) said:

> [...]
> Husk at stille Safari tilbage igen, ellers tror alle de andre sider du
> besøger også, at du benytter MSIE, og ser derfor ikke nogen grund til

Hej Kaj

Det har jeg prøvet uden held. Har lige downloadet OmniWeb og med den
kunne jeg godt logge på kluboffice men så kunne jeg ikke bruge
menuerne. Det virker altså underligt.

Hilsen
Nyeboe