Hej Tom
tom wrote:
> Jeg har netop prøvet at få repareret min ipod der hvor jeg har købt den.
> Desværre mener de ikke at den kan repareres under reklamations retten,
> selv om at den blot er købt i juni 2005..
> Desuden er den blevet udskiftet i det tidlige forår, da klik/dreje
> hjulet var gået totalt i stykker..
> Spørgsmålet er derfor..
> Hvad gør man så?
> Jeg formoder at det er HD der er stået af, og at de heller ikke har
> kunne få den til at fungere, hvorfor de nu bare tører det hele af på
> kunden..
> kan jeg gøre noget i forhold til det faktum at Ipod ( 60G versionen) jo
> reelt er fra januar/februar, hvor jeg fik en ny/refurbished
> Eller skal jeg bare fise ud og købe en ny HD..
> Kan det overhovedet betale sig at smide 1000-2000 efter en HD, i stedet
> or en ny med video funktion?
>
> Håber på et par vurderinger ..!
Ring til Apple Support - 70102007 - på mandag og ha' alle de faktuelle
oplysninger klar, købsdato, fakturanummer, reparations- /
ombytningsdato, serienummer på iPod osv. - og forelæg dem sagen.
> Ipoden er købt i Humac KBH
Hm, det tyder på, de ikke har sendt den ind, men blot kigget den igennem
på deres eget værksted. - Det undrer mig, - det ligner dem ikke!
> Kan man købe eksterne HD kasser der kan monteres med de 1,8 tommers HD,
> der findes i Apples Ipods..
> Hvis dette er tilfældet, kan jeg jo altid gå efter en ny HD, og så
> ellers bruge den som langsomt lager, hvis det viser sig at det ikke er
> der problemet ligger ??
Det mener jeg ikke, man kan købe.
> Blot af interesse kan jeg bruge forbrugerrådet til noget i denne
> sammenhæng..
Hm, nok ikke før du har en afgørelse fra Apple selv. Hvis Apple også
afviser en reparation/ombytning, så mener jeg, det er en klar omgåelse
af de danske regler, og så vil du kunne bruge Forbrugerrådet til at køre
en sag.
> Jeg er en smule ked af at de tører en defekt ipod af på en kunde...?
> Det er jo ikke min fejl, at den Ipod jeg har købt ( og fået byttet) blot
> virker i 4-5 måneder..
Det forstår jeg. Check lige, at det serienummer, der står på den
oprindelige faktura _ikke_ er det samme serienummer, som står på den, du
nu har. - Det kan jo være, du har fået en ny 'dårlig' fra samme
produktionsserie, men det kan Apple afgøre, når du ringer til dem.
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <
http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~