Fra PC til MAC
Fra : tiper@vip.cybercity.~

Dato : 17-08-06 18:59

Så blev mine forældre også omvendt, og har fået en MAC, en Mini G4,
efter mange år på en PC.
Men hvilken måde er lettest til at flytte filer og dokumenter fra
PC'en og over på Mac'en?
Fra Mac til Mac er det jo bare med et fireware kabel, men hvad med fra
PC til Mac?

/
Jesper

Fra : Jokke

Dato : 17-08-06 19:21

tiper@vip.cybercity.dk skrev:
> Fra Mac til Mac er det jo bare med et fireware kabel, men hvad med fra
> PC til Mac?

Via deling på Mac'en og derefter oprette et netværksdrev på PC'en der
adresserer den adresse man får opgivet i Delings panelet.
Kræver selvfølgelig, at det er et netværkskabel mellem maskinerne.

mvh. Joakim

Fra : Jonas F Vincenti

Dato : 18-08-06 08:32

Man kan også bare smække et Firewire kabel mellem dem og så finde
hinanden under netværk og så overføre filerne

--
//jonas
//t-force[a]wanadoo.dk

Fra : Jokke

Dato : 18-08-06 22:48

Jonas F Vincenti skrev:
> Man kan også bare smække et Firewire kabel mellem dem og så finde
> hinanden under netværk og så overføre filerne
Imellem PC og Mac???
PC er åbenbart flere år gl. så jeg ville blive ret forbavset, hvis der
er FW i den (Er der overhovedet det i de alle nyeste?)

mvh. Joakim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-08-06 07:22

Jokke <usenet@hartmann-petersen.dk> writes:

> PC er åbenbart flere år gl. så jeg ville blive ret forbavset, hvis der
> er FW i den (Er der overhovedet det i de alle nyeste?)

Man kan få et multi FW+USB2 kort til næsten ingen penge. Hvis der er
interesse skal jeg se om jeg kan hitte hvor jeg så det.

Fra : tiper@vip.cybercity.~

Dato : 19-08-06 08:25

Jokke skrev:

> Imellem PC og Mac???
> PC er åbenbart flere år gl. så jeg ville blive ret forbavset, hvis der
> er FW i den (Er der overhovedet det i de alle nyeste?)

Den er ca. 1 år gammel, men jeg tvivler på der er FW i den.
Er FW stik i PC'er ikke anderledes end det på MAC'en??

Fra : Jokke

Dato : 20-08-06 23:31

tiper@vip.cybercity.dk skrev:

> Den er ca. 1 år gammel, men jeg tvivler på der er FW i den.
> Er FW stik i PC'er ikke anderledes end det på MAC'en??

Nå, jeg læste det som den var ældre, men er enig i, at det sikkert ikke
er FW i den. Hvad med bare at putte et ethernet kable i de to netstik og
så flytte data?

Jeg tror, at FW stikket er det samme (vær dog opmærksom på, at der er 4
og 6 benede stk hvilket vist nok, har relation til hastigheden 400 vs.
800 mbps)

mvh Joakim

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-08-06 07:35

Jokke <usenet@hartmann-petersen.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg tror, at FW stikket er det samme (vær dog opmærksom på, at der er 4
> og 6 benede stk hvilket vist nok, har relation til hastigheden 400 vs.

4 og 6 benede stik er 400 Mbps og 9 bens er 800.