Skærmopløsning på cinema
Fra : Marianne

Dato : 16-08-06 23:34

Hej

Jeg har i en tid haft stor fornøjelse af min Cinema-skærm, som jeg brugte
ifm min - nu afdøde - pc. Nu, da jeg skal til at installere alt muligt,
bl.a. min skærm, på en ny pc, går det ikke så gelinde. Skærmen står i en
ganske fejlagtig opløsning (dens højde-bredde forhold passer bedre til en
mere kvadratisk skærm), og når jeg scroller ruller skærmbilledet langsomt og
hakkende.

Sådan var det ikke før!

Jeg kan jo slet ikke huske, hvordan jeg fik det til at virke sidst!

Har jeg et skærmproblem eller et grafikkort-problem?

Har jeg haft en driver til skærmen? Og hvis ja, hvor vil jeg mon kunne
genfinde den?

Forbindelsen skærm - pc er via et DVI-stik.

På forhånd tak for hjælpen!!!

mvh
marianne

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-06 00:35

On 2006-08-17 00:33:47 +0200, "Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> said:

> [...]
> genfinde den?
>
> Forbindelsen skærm - pc er via et DVI-stik.

Hvad er det for en Cinema-skærm? Der er flere størrelser. Din computer
bruger vel Windows? Har du været inde i kontrolpanelet "Skærm" og
prøvet at ændre opløsningen? En fladskærm skal normalt køre ved 60 Hz i
den højest mulige opløsning for den pågældende skærm.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Marianne

Dato : 17-08-06 06:27

> Hvad er det for en Cinema-skærm? Der er flere størrelser.

Den mindste - 17" tror jeg.

>Din computer bruger vel Windows? Har du været inde i kontrolpanelet "Skærm"
>og prøvet at ændre opløsningen?

Ja, men det ser herrens ud!.

>En fladskærm skal normalt køre ved 60 Hz i den højest mulige opløsning for
>den pågældende skærm.

Ja (suk).

mvh
marianne

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-06 23:01

On 2006-08-17 07:27:05 +0200, "Marianne" <handel@lundbak.dk> said:

> Den mindste - 17" tror jeg.

Den laver de vist ikke mere. Den mindste er 20" nu. Så vidt jeg kan se,
bruger det den normal standardoopløsning på 1280x1024 punkter.

> Ja, men det ser herrens ud!.

Men kan du ikke gå ind under det faneblad, hvor man indstiller
opløsningen? Der er jo flere faneblade i kontrolpanelet Skærm, hvor man
kan indstille farver osv. Et af dem bruger man til at indstille
opløsningen. Jeg tror, det hedder Indstillinger. Der stiller du
opløsningen til 1280x1024 punkter og refresh rate (eller hvad det nu
hedder) til 60 Hz. Antallet af farver kan du nok bare stille til det
højest mulige.

Hvis det ikke virker, så kunne du måske spørge i en Windowsgruppe. De
ved nok mere om at indstille Windowscomputere. Selv om skærmen er fra
Apple, så er det jo ikke selve skærmen, du skal indstille noget på. Jeg
går i øvrigt ud fra, at det er skærmen på dette link:

<http://www.everymac.com/monitors/apple/studio_cinema/specs/apple_studio_display_17_fp.html>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-06 22:15

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Har jeg et sk?rmproblem eller et grafikkort-problem?

grafikkort/driver problem -> FUT til en PC gruppe. Du finder næppe en
løsning her.

Fra : [52xx] Maciek

Dato : 17-08-06 23:39

> [...]

> Jeg kan jo slet ikke huske, hvordan jeg fik det til at virke sidst!
>
> Har jeg et skærmproblem eller et grafikkort-problem?

Du skal installere dit grafikkort rigtigt.
Dit billede vil hakke lige så længe som dit grafikkort ikke er
installeret.
Når du har løst det første problem, kan du bagefter sikkert vælge en
meget højere skærmopløsning til din cinema skærm...
Hvilken størrelse er det iøvrigt?

--
Jeg har talt